“Cēsu alus” 99% produkcijas ražo uz vietas Latvijā 0

Latvijā uz vietas tiek ražoti 98%-99% alus darītavas AS “Cēsu alus” produkcijas, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere.

Reklāma
Reklāma
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Krievijas drošības iestādēm “mati stāvus”. No kara atgriežas atbrīvotie cietumnieki – tos nevar savaldīt
Lasīt citas ziņas

Jautāta, vai patiesībai atbilst viedoklis, ka visā Baltijā tiekot tirgots viens un tas pats alus “no vienas lielas mucas Igaunijā” ar dažādām etiķetēm, viņa sacīja, kas tas ir “tikai mīts, par ko var pasmaidīt”.

“Ja raugāmies uz lietu nopietni, 40 miljoni investīcijās atbild uz šo jautājumu – esam investējuši Latvijā, lai ražotu šeit uz vietas. No produkcijas 98%-99%, ko piedāvājam Latvijā, tiek ražoti uz vietas. Ir daži produkti, kurus ražojam, efektīvi izmantojot esošo ražošanas kapacitāti “Olvi Ooj” grupas ietvaros,” norādīja uzņēmēja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa arī sacīja, ka alus tirgū joprojām populārākās ir “lager” tipa gaišās alus šķirnes. “Tām ir ļoti tīra garša, kam ir grūti sajust izteiktas nianses, kā tas ir, piemēram, ar augšējās rūgšanas raugiem darinātām alus šķirnēm – eiliem, porteriem – ar plaša spektra garšas buķeti. Ja raugāmies plašāk uz Eiropas tirgu, tur arī līderpozīcijas ieņem vieglais, gaišais “lager” tipa alus. Nefiltrētais, tumšais vai stiprais alus ir nišas produkti, kurus ikdienā tik plaši nepatērē. Mūsu sortimentā ir arī alus “Mītava”, kas karamelizētā iesala dēļ ir nedaudz saldāks, tāpēc tieši šo alus šķirni ļoti iecienījušas arī sievietes. Tomēr pieprasījuma pēc nefiltrēta alus nav ne Igaunijā, ne Lietuvā, kas raksturo mūsu tirgus atšķirības,” norādīja Sietiņsone-Zatlere.

Savukārt uz jautājumu par alus cenu dinamiku viņa atzina, ka šogad cenas jau paaugstinātas par 3%-5%. “Visiem pārtikas ražotājiem bija jāsaskaras ar izejvielu cenu pieaugumu, tāpat auga arī energoresursu un degvielas cenas. Alus biznesā viena no galvenajām ir iesala cena pasaulē, kura diemžēl ir augoša, līdz ar to tai līdzi seko cenas veikalu plauktos. Arī šogad iesala cenas turpināja kāpumu, pieaugums sasniedza līdz pat 30%. Tomēr tas nenozīmē, ka par tik pieaugs galaprodukta cenas. Šogad esam alum palielinājuši cenas par 3%-5% atkarībā no produktiem,” sacīja “Cēsu alus” vadītāja, norādot, ka likumdošana liedz runāt par turpmākajiem plāniem cenu jautājumos.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.