Mobilā versija
+0.2°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
23. aprīlis, 2012
Drukāt

Garāžas vārti

garaza

Ja dzelzs kumeliņu glabā garāžā, bez kārtīgām durvīm neiztikt, jo aizdzīt auto prot ne tikai no ielas vai pagalma.

 

Konstrukcijas

Garāžu vārtus arī pie mums tagad izgatavo, izmantojot jaunākās tehnoloģijas. Visplašāk izplatīti ir sekciju tipa paceļamie vārti. Pēc ārējā izskata tie var būt riboti – no horizontālu dēlīšu imitācijas, kasešu – no pildiņu durvju imitācijas, vai stikloti – no organiskā stikla paketes alumīnija profilu rāmī. Īpaši ir ruļļveida vārti, kas noderīgi šaurās vietās, piemēram, ielas malā. Vārtu sekcijā var iebūvēt durvis, taisnstūra vai ovālu organiskā stikla logu, ventilācijas lūkas ar regulējamu gaisa plūsmu. Lielākie sadzīves garāžas vārtu izmēri parasti platumā nepārsniedz 600 cm un augstumā – 250 cm. Industriālie vārti ir lielāki. Piemēram, vārtu ražošanas firma “Vārtu pasaule” nupat Norvēģijā uzstādījusi lidlauka angāra vārtus, kuri ir 850 cm plati un 300 cm augsti.

Siltumizolācijas nolūkos vārtu paneļus pilda ar 40 mm biezu poliuretāna slāni un savienojumu vietās iestrādā blīvgumijas. Ārējais pārklājums tiem neelektrizējas un nebīstas mitruma, tātad korozija nav aktuāla. Labiem vārtiem ir arī tāds šarnīrveida paneļu savienojums, kas pasargā pirkstus no iespiešanas, tāpat nodrošina pret atsperes vai troses plīšanu. Šādus vārtus ir iespējams uzstādīt visdažādākajās durvju ailēs, kur līdz griestiem ir vismaz 10 cm.

Garāžas vārtus var pieskaņot mājas krāsojumam. Populārākie toņi ir balts, sudraba, brūns, tāpat sarkankoka, antīkā un zelta ozola imitācijas. Pēc pasūtījuma vārtus izgatavo jebkurā kataloga krāsā.

 

Vēršana

Garāžas vārti var būt mehāniski atverami un aizverami ar rokturi, izmantojot fizisku spēku, un aizslēdzami no ārpuses ar atslēgu, no iekšpuses aizdarot ar aizbīdni. Ar elektrisko piedziņu aprīkotus vārtus ver elektromotors un tos iespējams darbināt automātiski. Visbiežāk izmanto distances pulti, kas sevišķi mīļa kļūst sliktos laika ap­stākļos, jo var neizkāpt no automašīnas. Parasti pulti kombinē ar pacelšanas slēdzi, ko izmanto, vārtus verot no iekšpuses. Automātika aizsargā pret atvēršanu no ārpuses un darbojas saskaņā ar vārtu svaru un elektrodzinēja jaudu, nodrošina saudzējošu gaitu kustības sākumā un beigās, turklāt procesu kontrolē fotoelementi, kas, ieraugot šķērsli, neļauj vārtiem aizvērties. Elektrības pārrāvuma gadījumā nepieciešama avārijas atslēga – atvēršanai no ārpuses un iekšpuses.

– Iegādājoties garāžas vārtus, jāpievērš uzmanība vairākām lietām, – iesaka firmas “Vārtu pasaule” īpašnieks Andris Kuzņecovs. – Tā kā lētāki un dārgāki materiāli un furnitūra pēc izskata maz atšķiras, to kvalitāti pašam grūti noteikt. Tādēļ svarīgi, vai vārtu pārdevējs ir zināma firma, vai tas dod stingras garantijas, vismaz 2 gadus, un vai uzņēmums nodrošina arī garantijas apkopi un remontu. Liela priekšrocība šajā jomā ir vietējiem ražotājiem, kuri var izgatavot un uzstādīt vārtus pat 3 – 5 dienās, jo laiks, kā zināms, ir nauda.

 

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+