Mobilā versija
+0.1°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
14. janvāris, 2015
Drukāt

Kā izdzīvot savādas ziemas uzbrukumā? (6)

Foto - Valsts policijaFoto - Valsts policija

Kritizēt ceļu uzturētājus, tā stimulējot lielākai aktivitātei, noteikti vajag. Taču pašam autovadītājam jāuzņemas galvenā atbildība.

Policija vakar ziņo: “13. janvārī situācija uz ceļiem apledojušo ceļu dēļ vietām ir katastrofāla – līdz pulksten 10 Latvijā policija saņēmusi izsaukumus par 57 negadījumiem. Vairākas galvenās šosejas ir bloķētas vai daļēji bloķētas. Visvairāk negadījumu šorīt noticis Rīgas reģionā. [..] Šogad uz Latvijas ceļiem bojā gājuši jau 13 cilvēki.”

Šā gada janvāra sākuma laika apstākļi tiešām ir auto satiksmei gauži nelabvēlīgi. Mainīgi, grūti prognozējami. Un lielais traģisku negadījumu skaits, protams, ir tiešas to sekas. Ko darīt saprātīgam cilvēkam šādā lietus, sniega, ledus, vēja virpulī? Vainot un lamāt ceļu uzturētājus? Kritizēt, informēt par bīstamajām vietām, tā stimulējot lielākai aktivitātei, noteikti vajag. Taču – būsim objektīvi.

Jākopj 20 000 km ceļu

Lūk, vakardienas skaitļi: “VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (“LAU”) ziemas dienesta darbos iesaistītas 119 tehnikas vienības. Centra reģionā ziemas dienesta darbos iesaistītas – 59, Kurzemē – 32, Vidzemes reģionā – 14 un Latgalē – 14 ziemas dienesta automašīnas. Brauktuves tiek apstrādātas ar pretapledojuma materiālu. Tomēr apgrūtināti braukšanas apstākļi ir uz valsts galvenajiem autoceļiem A2 Rīga–Līgatne; A3 Murjāņi–Braslas tilts; A6 Rīga–Ogre; A8 Rīga–Meitene; A9 Rīga– Skulte–Liepāja; A10 Rīga–Kūdra. Uz reģionālajiem autoceļiem apgrūtināti braukšanas apstākļi ir Rīgas, Aizkraukles, Alūksnes, Bauskas, Dobeles, Gulbenes, Jelgavas, Kuldīgas, Limbažu, Talsu, Tukuma un Ventspils apkaimē. Apgrūtināti braukšanas apstākļi ir uz visiem vietējas nozīmes autoceļiem.”

LAU jākopj 20 000 km ceļa. Elementāra matemātika – katrai “tehnikas vienībai” iznāk gandrīz 200 km. Pierīgā mazāk, toties Vidzemē un Latgalē nepieveicams apjoms…

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. // Izdzeniet beidzot no savām smadzenēm pretenzijas pret citiem, pret sliktiem ceļiem, pret riebīgo laiku. Izbeidziet sūkstīties, dusmoties un meklēt vainīgos. Tā vietā mierīgi novērtējiet apstākļus, savu un sava auto sagatavotību un brauciet tā, kā šis komplekts atļauj. Vai nebrauciet nemaz. Pēdējais variants tiešām ir vispiemērotākā (un nez kāpēc absolūti ignorētā) rekomendācija tad, ja braucēja prasme knapi pamatskolas līmenī, ja labām riepām naudas nav pieticis, bet šķīst un kūst, salst un snieg. Palieciet taču mājās! //
    Labāk nevar pateikt! Pati 25 gadu garumā ar dažādu marku gan smago, gan vieglo, automobīļu riteņiem esmu “sarullējusi” daudzus tūkstošus kilometru pa dažādiem ceļiem visdažādākajos laika apstākļos, tāpēc jāpiekrīt šiem vārdiem par 100%.
    70-to gadu otrajā pusē Kurzemē, pēc kārtīgas sasalstošā lietus diennakts, viss bija pārklāts ar 2-3cm biezu ledus kārtu, transporta kustība apstājās, tai skaitā – sabiedriskā, uz trim diennaktīm; vienīgā iespēja pārvietoties bija personīgās kājas un saprašana, kur tās droši piezemēt, lai tiktu uz darbu, ja tas bija dažu kilometru attālumā. Un, ticiet vai nē, bet Zemeslode neapstājās, neatceros, ka būtu bijuši cilvēku upuri, un dzīve ritēja tālāk…
    Ļoti labs ieteikums, kā izdzīvot šīs savādās ziemas apstākļos (ja tiešām šo ziemu tā var nosaukt).

  2. nevajag jau bāzst savās kešās vajag sapirkt papildus tekniku un cilvēkiem darbs būtu , ja jau kononovs var atļauties no viļāņiem uz cēsim škembu vizināt tad vajag padomāt cik km sanāk uz vienu pusi , viss ir zelta vērta , jo pats strādāju firmā kur ceļus būvēja un zinu katru soli par ceļu uzturētājiem , zakšana viņiem ir pirmajā vietā

  3. Tik labus celjus, kaa pedejos 10 gadis neatceros. Tagad nav jadomaa, vai vajadzigais celja posms bus izbraucams, kaa tas bija kaadus gadus padsmit un vairak atpakalj. Visiem tik liekas, ka celiniekiem janodrosina iespeja ari ziemaa gazt uz 100. Taa isti nebus. Visi celji ir normali braucami, tik ar galvu vajag draudzeties uz ziemaa ir pilnigi normali ari pa soseju ripinat uz 50. Un ja ari ar to 50 kur iesluksi, nekas traks jau nebus. 90ajos gados celjus tirijaa taa, ja asfaltu ieraudziju martaa. Un viss bija ok, brauca pratigak.

  4. Налоги плотим не маленькие а дороги как были разбитые так и остались,особенно в Латгалии,и при этом не спешат убрать снег и посыпать реагентами…

  5. cilvēki iet bojā, ceļus neuztur kārtībā, vaino ziemu, atbildību par cilvēku bojāeju neviens neuzņemas un neatbild.

  6. Nekāda Valsts kontrole vai Saeimas deputāti nepateiks kā ceļu uzturētājam profesionāli jāstrādā. Negadījumu cēlonis ir speciālistu pāriešana formālismā, lai tikai būtu ievēroti MK noteikumi un nebūtu pārmetumi pretslīdes līdzekļu izšķērdībā ! A kategorijas ceļiem jābūt apmierinošā līmenī arī ziemā! Lieciet ceļazīmes (839.), kaisiet granīta šķembiņas utt. Autovadītājs pēkšņi nonācis uz slidena ceļa posma pat nedrīkst strauji manevrēt, samazināt ātrumu !!!!!!!!!! CSN 112. un 113. punkti arī jāievēro, bet man ir pieredze, ka to esamību pat policija neatdzīst.

Draugiem Facebook Twitter Google+