Foto – Atis Jansons

Latvijas ceļi – karstākais darba laiks 0

Šodien Ministru kabinets skata jautājumu par naudas piešķiršanas iespēju dažu vietējo ceļu sakārtošanai – virsmas apstrādēm.

Reklāma
Reklāma
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
VIDEO. Ovācijas un neviltota sajūsma! Dons iekļūst Eirovīzijas finālā 7
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 68
Lasīt citas ziņas

Finansējuma avots varētu būt valsts uzņēmuma “Latvijas autoceļu uzturētājs” dividendes – ja MK atzīs par iespējamu tās neieskaitīt valsts budžetā. Šāds paņēmiens kaut nelielai, tomēr daudziem iedzīvotājiem būtiskai mazo ceļu sakārtošanai tika lietots jau pērn.

Ievērot ātruma ierobežojumus!

Pašlaik Latvijā rit aktīvākā ceļu būvdarbu sezona, uz daudziem ceļiem tiek veikta arī asfalta seguma virsmas apstrāde. Virsmas apstrāde ir autoceļa melnās segas raupjuma atjaunošana, apstrādājot nokalpojušo ceļa virsmu ar bitumena emulsiju un granīta šķembām un ar veltni pieblīvējot, lai novērstu bedru veidošanos asfaltā. Šo metodi lieto uz autoceļiem ar vidēju un zemu satiksmes intensitāti un, salīdzinot ar jaunas asfaltbetona virskārtas izbūvi, tā ir aptuveni trīs reizes lētāka, bet nodrošina autoceļa labu kalpošanu vismaz piecos turpmākajos gados.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai veidotos kvalitatīvs pārklājums, uz ceļa jāuzber vairāk šķembu, nekā nepieciešams vienai kārtai. Pēc vairākām dienām, kad ceļa virsma ir noformējusies pāri braucošo automašīnu riteņu slodzes ietekmē, liekās šķembas ar ceļa slaukāmo mašīnu novāc.

Lai no ātras braukšanas akmentiņi no pārklājuma neatlēktu un nebojātu automašīnas, šajā periodā tiek ieviesti ātruma ierobežojumi: pirmās diennakts laikā – 30 km/h, nākamajās divās – 50 km/h un 70 km/h aptuveni nedēļu pēc darbu veikšanas. Ātruma ierobežojumu atceļ tikai pēc ceļa noslaucīšanas. Šogad Latvijā virsmas apstrāde tiks veikta aptuveni 220 km garumā.

Kā piemēru var minēt šādus Centra reģiona posmus, kur virsmas apstrādes darbi jau veikti vai vēl tiks sākti:

reģionālā autoceļa Rīga (Jaunciems)–Carnikava–Ādaži (P1) posmā no 21,2. līdz 27,1. kilometram (darbi jau veikti);

reģionālā autoceļa Saulkrasti–Sēja–Ragana (P6) posmā no 1,7. līdz 7,9. kilometram (darbi jau veikti);

reģionālā autoceļa Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) posmā no 0,0 līdz 4,36. kilometram.

Divas nedēļas būs apgrūtināta satiksme Baltezerā

Sākot ar pirmdienu, 6. jūliju, aptuveni divu nedēļu garumā uz Tallinas šosejas (A1) no viadukta Ainažu virzienā līdz Ādažiem (0,00 – 6,30. km) notiks asfalta ieklāšanas darbi, kuru laikā satiksme caur Baltezeru būs stipri apgrūtināta.

Katru dienu plānots ieklāt asfaltbetonu aptuveni 1,5 km garā posmā vienā joslā, visu satiksmi novirzot pa otru – brīvo joslu. Dienas laikā satiksme tiks organizēta ar satiksmes regulētājiem, savukārt naktīs – ar luksoforiem. Asfaltēšanas darbus plānots sākt pēc plkst. 9 katru darba dienu, izņemot sestdienas un svētdienas, kad darbi un būtiski satiksmes ierobežojumi objektā nav plānoti.

Reklāma
Reklāma

Laikā, kad asfaltēšana notiks uz uzbraukšanas un nobraukšanas rampām no un uz Vidzemes šoseju, satiksme tiks organizēta pa apbraucamajiem ceļiem, no kuriem viens būs apgriešanās vieta uz Vidzemes šosejas (A2), kur šobrīd satiksme pārkārtojas no divām brauktuvēm uz vienu (aptuveni 15,2. km) un otrs apbraucamais ceļš būs pa Berģu pārvadu pār Vidzemes šoseju (A2), kā arī izmantojot atlikušās rampas mezglā. Aicinām autovadītājus pievērst īpašu uzmanību norādēm!

Paredzams, ka autovadītājiem būs jārēķinās ar papildu aptuveni 45 minūtēm līdz 1,5 stundai būvobjekta šķērsošanai. Lai izvairītos no iespējamiem sastrēgumiem, apbraukt konkrēto remontposmu iesakām, izmantojot autoceļu Rīga–Carnikava–Ādaži (P1).

Būvdarbus šajā posmā veic SIA “Lemminkainen Latvija”.

Pateicoties ekonomijai, darbi vairākos papildu posmos

2015. gada autoceļu būvdarbu iepirkuma rezultātā izveidojusies finanšu resursu ekonomija, kas ļaus veikt seguma atjaunošanas darbus vairākos reģionālo un vietējo autoceļu posmos, kā arī valsts galvenā autoceļa Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (A3) posmā no 36,43. līdz 39,82. kilometram no Plāča līdz Stalbei. Kopumā tie būs papildu 25,8 kilometri.

Reģionālo autoceļu ­posmi:

a/c Juglas papīrfabrikas ciemats–Upesciems (P2) posmā no 0,0 līdz 1,89. kilometram;

a/c Viļaka–Kārsava (P45) posmā no 23,3. līdz 28,34. kilometram;

a/c Tukums–Kuldīga (P121) posmā no 52,31. līdz 53,56. kilometram;

Liepājas lidostas pievedceļa (P143) posmā no 0,0 līdz 2,42. kilometram;

a/c Jelgava–Iecava (P93) posmā no 18,19. līdz 24,8. kilometram;

a/c Valmiera–Rūjiena–Igaunijas robeža (P17) posmā no 1,73. līdz 2,23. kilometram;

a/c Kocēni–Limbaži–Tūja (P11) posmā no 0,06. līdz 2,02. kilometram.

Vietējo autoceļu posmi:

a/c Pakalni–Lauderi–Ploski (V517) posmā no 18,12. līdz 19,83. kilometram;

a/c Lauderi–Vecslabada–Šķaune (V545) posmā no 0,0 līdz 1,04. kilometram.

Būvdarbi šajos objektos tiks sākti šovasar, un lielākajā daļā darbi tiks šogad arī pabeigti. Ar plānoto, kā arī jau sākto remontdarbu karti var iepazīties VAS “Latvijas valsts ceļi” mājas lapā www.lvceli.lv.

Atsākti darbi uz tilta pār Daugavu pie Rīgas HES

Atsākti pagājušā gadā iesāktie tilta pār Rīgas HES Rīgas apvedceļa posmā Salaspils–Babīte remontdarbi. Tiks veikta asfalta virs­kārtas frēzēšana, saistes un asfalta virskārtas ieklāšana, kā arī atjaunota tilta šuvju hermetizācija.

Autovadītājiem jārēķinās, ka vismaz trīs nedēļas objektā varētu būt dažādi satiksmes ierobežojumi. Satiksme tiks organizēta pa vienu joslu un regulēta ar luksoforiem (nakts stundās), savukārt dienā satiksmi organizēs regulētāji. Braukšanas ātrums tiks ierobežots līdz 50 km/h. Lai šķērsotu objektu, papildus būs nepieciešamas apmēram 15 – 20 minūtes.

Būvdarbus veic PS “LNK Industries Group”. Darbus plānots pabeigt līdz augusta sākumam.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.