Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
5. jūnijs, 2015
Drukāt

“Latvijas Dzelzceļš” sāk būvdarbus Babītes un Dzintaru stacijās (3)

Foto: Wikimedia CommonsFoto: Wikimedia Commons

VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) šodien sācis būvdarbus Dzintaru un Babītes stacijās, tādējādi sākot vērienīgu Jūrmalas līnijas dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Projektētājs un būvdarbu veicējs ir pilnsabiedrība “RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE”. Pasažieru apziņošanas sistēmu un videonovērošanu ierīkos SIA “Komerccentrs Dati grupa”. Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija pilnā apmērā tiek finansēta no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Darbi sāksies ar celtniecības tehnikas novietošanu būvlaukumā, demontāžas un zemes darbiem, kam sekos jaunu būvkonstrukciju un komunikāciju būvniecība. Lai paspētu pabeigt projektus laikā un mazāk traucētu vilcienu kustībai, darbi notiks gan brīvdienās, gan nakts stundās. Tāpēc LDz aicina iedzīvotājus un pasažierus būt saprotošiem un izturēties ar izpratni pret iespējamām ar būvniecības darbiem saistītām neērtībām.

Būvlaukums tiks norobežots ar žogu, lai neradītu nesankcionētu pasažieru iemaldīšanos būvlaukumā un nodrošinātu pasažieru un vilcienu kustības drošību. LDz aicina uzturēties tikai vietās, kur tas ir atļauts. Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena, Dzintaru un Babītes stacijās ir izbūvētas pagaidu platformas. Tās atrodas stacijas teritorijā, nedaudz atstatus no līdzšinējām iekāpšanas vietām

Tuvāko mēnešu laikā pakāpeniski darbi tiks sākti arī pārējās Jūrmalas stacijās – Asaros, Bulduros, Dubultos, Lielupē, Majoros, Mellužos, Pumpuros, Slokā, Vaivaros, kā arī Zolitūdē un Imantā.

Modernizācijas darbu laikā maksimāli tiks saglabāts esošais vilcienu kustības grafiks, un tikai atsevišķos gadījumos iespējamas nelielas izmaiņas vilcienu kustībā, par ko pasažieri iepriekš tiks informēt.

Pasažieru infrastruktūras modernizācijas gaitā LDz izbūvēs paaugstinātās platformas, sakārtos komunikāciju sistēmas, ierīkos LED apgaismojumu, ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas, platformas aprīkos ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, uzstādīs informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvēs drošības “labirintus”, margas, izveidos uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām.

Staciju teritorijās tiks sakārtoti laukumi, gājēju celiņi, pārejas, bet staciju ēkām paredzēts veikt atjaunošanas vai nelielus pārbūves darbus, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus.

Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem.

Kā ziņots, Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansētā projekta “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” gaitā paredzēta paaugstināto pasažieru platformu izbūve, kā arī informatīvo un drošības sistēmu ierīkošana. Par 2,06 miljoniem eiro tiks veikta dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija dzelzceļa stacijās Olainē, Jelgavā un Cukurfabrikā, savukārt par 10,7 miljoniem eiro tiks veikta staciju modernizācija Zolitūdē, Imantā, Babītē, Bulduros, Dzintaros, Vaivaros, Pumpuros, Mellužos, Asaros, Lielupē, Majoros, Dubultos un Slokā.

Koncerns “Latvijas Dzelzceļš” sastāv no valdošā uzņēmuma VAS “Latvijas Dzelzceļš” un piecām meitassabiedrībām – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz Infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA “LDz Ritošā sastāva serviss”, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA “LDz Apsardze”.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. un visi darbi protams aktīvākajā sezonā

  2. OOOOOOOOO, cik labi!
    Beidzot varēsim normāli iekāpt un izkāp no vilcieniem ! Ilgi gan pagāja Latvijas dzelzceļam tikt pie šādas domas uzlabot pasažieru ērtības, bet labs nāk ar gaidīšanu un silts ar sildīšanu! Un tās akmens laikmeta tuales arī būšot jaunas!
    Apsveicami!

  3. Senos laikos lietoja vienskaitli, jo latviešu valodā šajā gadijumā ir Dzintaru un Babītes stacija. Nevajag pārcēlumu no krievu valodas!

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+