Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
14. februāris, 2013
Drukāt

Nebanku kreditētāji rosina stingrākus noteikumus nozares mārketinga aktivitātēm

Foto - LETAFoto - LETA

Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas biedri rosina ieviest stingrākus noteikumus nebanku kreditēšanas sektora mārketinga aktivitātēm. Asociācijas izstrādātie priekšlikumi paredz noteikt pienākumu nebanku kreditēšanas pakalpojumu reklāmās ietvert skaidru un nepārprotamu aicinājumu patērētājam: “Aizņemies atbildīgi, izvērtējot iespēju atdot”.

Nebanku kredīti pamatā tiek izsniegti interneta vidē, tāpēc asociācija rosina uzlikt par pienākumu nebanku kredītdevējiem savās interneta vietnēs izvietot atgādinājumu par atbildīgu aizņemšanos, lai tas parādītos labi redzamā vietā, pirms kredītņēmējs aizpilda pieprasījuma formu par konkrētu aizdevumu.

Nebanku kredītdevēji aicina noteikt pienākumu pakalpojumu sniedzēju interneta vietnēs izvietot informāciju, kas skaidro, ka nebanku kredīti nav piemēroti ilgtermiņa finanšu problēmu risināšanai, kā arī, lai atrisinātu jau radušās finanšu problēmas pie citiem aizdevējiem. Asociācija arī rosina noteikt pienākumu publicēt informāciju patērētājiem skaidrā un saprotamā veidā par visām izmaksām – komisijas naudām, līgumsodiem, procentiem, kas saistītas ar pieprasīto aizdevumu.

Priekšlikumi iesniegti Ekonomikas ministrijā. Plānots, ka šodien tiek tiks skatīti Ekonomikas ministrijas darba grupā.

“Domājot par atbildīgas mārketinga prakses īstenošanu nebanku kreditēšanas sektorā, asociācijas biedri uzskata, ka daudz lielāka uzmanība ir jāpievērš kredītņēmēju izglītošanai. Ar stingrāku normatīvo aktu regulējumu ir jānosaka pienākums izglītot patērētāju par atbildīgas aizņemšanās principiem, kā arī jāskaidro aizdevuma izsniegšanas mērķi,” norāda asociācijas vadītāja Baiba Fromane, vienlaikus aicinot uzraugošās institūcijas skatīties uz visiem finanšu tirgus pakalpojumiem kompleksi, lai neveidotos riski negodīgai konkurencei starp finanšu pakalpojumu sniedzējiem.

Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācija pārstāv uzņēmumus, kuriem ir vairāk nekā 80% no kopējās nozares tirgus daļas.

Nebanku kreditētāju kopējais aizdevumu apjoms 2012.gada nogalē bija 46 miljoni latu, kas ir 0,9% no visa kredītportfeļa.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+