Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
1. augusts, 2013
Drukāt

Pa cara ceļu uz Eiropu


Foto-LETAFoto-LETA

VAS “Latvijas dzelzceļš” prezidents Uģis Magonis (attēlā) intervijā Krievijas laikrakstam “Tribuna-rt”, kas publicēta ar nosaukumu “Latvijas dzelzceļi: darba rezultāti un perspektīvas” žurnālistei Olgai Fominai stāsta par sadarbību ar Krieviju. 


 

“Lai arī mēs esam neliela valsts, tomēr atrodamies globālas loģistikas telpas centrā. Un mēs darām visu iespējamo, lai saglabātu līderpozīcijas Baltijas valstu vidū. Taču ir svarīgi saprast, ka mēs atrodamies divējādā situācijā – strādājam uz cara ceļa, faktiski bijušās PSRS teritorijā, bet dzīvojam – Eiropas Savienībā, kur uzsvars tiek likts uz pasažieru pārvadājumiem, un viņi mūs ne vienmēr saprot,” uzskata Magonis.

Savukārt par pozitīvo no Eiropas Savienības viņš min ES fondus, pateicoties kuriem “Latvijas dzelzceļš” spēj realizēt daudz projektu, piemēram, signalizācijas projektu, kas ļāvis atjaunot vilcienu izsekošanas sistēmu.

Laikrakstam viņš uzsver, ka galvenais projekts būs dzelzceļa elektrifikācija arī kravu pārvadājumiem, kas prasīs investīcijas aptuveni 1,2 miljardu eiro apmērā.

“Pagaidām mēs ne līdz galam saprotam, līdz kādiem punktiem elektrificēsim mūsu ceļus. Lieta tāda, ka mums nav robežstaciju ne ar vienu valsti. Baltkrievi bez noformējuma brauc pa mūsu teritoriju līdz tuvākajam šķirošanas punktam apmēram 70 km, krievi – 90 km. Arī mēs iebraucam Krievijā līdz tuvākajai šķirošanas stacijai – tā ir unikāla situācija Eiropas Savienībai. Protams, mums gribētos, lai arī Krievijas un Baltkrievijas puse atbalstītu mūsu projektu un no savas puses veiktu nepieciešamos darbus. Ar baltkrieviem esam vienojušies, bet ar Krieviju vēl ne. Taču ar pārliecību varu teikt, ka savā teritorijā tādus darbus mēs veiksim jebkurā gadījumā, jo to īstenošana ļaus mums kļūt jaudīgākiem!” pauž Magonis.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+