Mobilā versija
+3.1°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
12. maijs, 2015
Drukāt

PTAC vērtē Marto.lv komercdarbību; aicina patērētājus būt piesardzīgiem

Foto-ShuterstockFoto-Shuterstock

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vērtē Lietuvas kompānijas “Imarina” vietnes Marto.lv komercdarbību, un aicina patērētājus būt piesardzīgiem, izmantojot Marto.lv piedāvātos pakalpojumus, pavēstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Viņa informēja, ka PTAC ir saņēmis sešas patērētāju sūdzības par to, ka saņemtas īsziņas no www.marto.lv ar aicinājumu saņemt kredītu, tostarp īsziņas ar komerciālajiem paziņojumiem saņēmušas personas, kuras nav sasniegušas 18 gadu vecumu.

Gertmane atzīmēja, lai reģistrētos Marto.lv interneta vietnē, pakalpojumu saņēmējam ir jāaizpilda reģistrācijas veidlapa un jāaktivizē pieteikums, par to veicot apmaksu deviņu eiro apmērā. Marto.lv mājaslapā norādīts, ka tas nodarbojas ar finanšu pakalpojumu sniegšanu, tomēr nav pilnīgi skaidri un nepārprotami norādīta informācija, vai tas ir starpnieks vai kredīta devējs, no tā izrietoši, vai tam ir nepieciešama patērētāju kreditēšanas licence.

“Attiecībā uz Marto.lv sūtītajām īsziņām ar komerciālajiem paziņojumiem, kas piedāvā saņemt kredītu ar esošām parādsaistībām, PTAC pirmšķietami šādu komercpraksi vērtē kā negodīgu – Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma kontekstā,” norādīja Gertmane, piebilstot, ka neatkarīgi no tā, ko sola kredīta starpnieks, kredīta devējam vienmēr ir jāvērtē kredīta ņēmēja spēja atmaksāt aizdevumu. Līdz ar to pakalpojuma līguma ar kredītu starpnieku noslēgšana nenozīmē to, ka patērētājam ar negatīvu kredītvēsturi tiks piešķirts aizdevums.

Tāpat viņa informēja, kai pārtrauktu īsziņas ar komerciālu paziņojumu sūtīšanu, PTAC iesaka vērsties vispirms pie reklāmas sūtītāja telefoniski vai izmantot citu saziņas līdzekli, iesniegumu nosūtot uz uzņēmuma juridisko adresi. Tāpat Marto.lv mājaslapā ir rīks, kas ļauj atteikties no tiešā mārketinga/reklāmas, ievadot savu tālruņa numuru.

Savukārt, ja iedzīvotājiem ir aizdomas, ka viņu personas dati tikuši iegūti un apstrādāti prettiesiski, patērētājam ir tiesības vērsties Datu valsts inspekcijā ar iesniegumu.

Gertmane minēja, ka valdības apstiprinātie noteikumi nosaka prasības attiecībā uz patērētāja kreditēšanas pakalpojuma reklāmas saturu, kārtību, kādā sniedz informāciju pirms patērētāja kreditēšanas līguma noslēgšanas, informācijas saturu, kreditēšanas līgumam izvirzāmās prasības un tajā ietveramo informāciju u.c., lai patērētājs varētu salīdzināt dažādus kreditēšanas piedāvājumus un novērtēt piedāvātā kreditēšanas pakalpojuma piemērotību viņa vajadzībām un finansiālajai situācijai.

“PTAC aicina patērētājus, pirms aizņemties, rūpīgi izvērtēt patēriņa kredīta nepieciešamību, tomēr, ja tāds nepieciešams, aizņemties tikai no likumīgiem patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzējiem,” norādīja Gertmane.

Izsniegt patēriņa kredītus Latvijā naudā drīkst tikai kredītiestādes, krājaizdevu sabiedrības vai PTAC licencēti nebanku kredītu sniedzēji.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

Pievienot komentāru

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+