Mobilā versija
-3.1°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
13. novembris, 2014
Drukāt

Tūrisma, viesmīlības un izklaides nozares uzņēmumu līderis pērn – “Alfor”

Foto-LETAFoto-LETA

Vecrīgas tirgus Doma laukumā.

Pērn tūrisma, viesmīlības un izklaides nozares uzņēmumu topa līdere ar 51,71 miljona eiro lielu apgrozījumu bija spēļu zāļu tīkla “Fēnikss” īpašniece SIA “Alfor”, liecina “Latvijas Tālruņa”, “Firmas.lv” un aģentūras LETA biznesa portāla “Nozare.lv” veidotais “Latvijas biznesa gada pārskats 2014”.

Nozares uzņēmumu “Top 10” pirmajā trijniekā iekļuvis spēļu zāļu un kazino operators SIA “Olympic Casino Latvia” ar 34,16 miljonu eiro apgrozījumu un ēdināšanas kompānija AS “Lido” ar 29,72 miljonu eiro apgrozījumu.

Tāpat “Top 10” iekļuvuši tādi uzņēmumi kā SIA “Premier Restaurants Latvia” ar 29,63 miljonu eiro apgrozījumu, SIA “Joker Ltd.” ar 23,16 miljonu eiro un SIA “Tez Tour” ar 21,58 miljonu eiro apgrozījumu. Topu pārstāv AS “Viesnīca Latvija” ar 21,18 miljonu eiro apgrozījumu, Valsts AS “Latvijas Loto” ar 19,45 miljonu eiro apgrozījumu, SIA “Novatours” ar 18,96 miljonu eiro apgrozījumu un SIA “Admirāļu klubs” ar 18,25 miljonu eiro apgrozījumu.

“Latvijas biznesa gada pārskatā” norādīts, ka 2013.gadā Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoti 1,8 miljoni viesu, kas, salīdzinot ar 2012. gadu, ir par 14% vairāk.

Savukārt ēdināšanas nozarē uzņēmums “Lido” pērn sasniedzis lielāko apgrozījumu pēdējos piecos gados. Strauji aug arī mājražotāju skaits, kas piedāvā dažādus Latvijas virtuvei raksturīgus ēdienus un dzērienus.

Tikmēr azartspēļu nozarē stingrāki noteikumi – 2014.gadā stājās spēkā likuma norma, kas paredz bloķēt azartspēļu interneta vietnes, kuras darbojas bez licences.

Šajos gados Latvijā norisinājās vairāki ievērojami pasākumi – koncerti, festivāli, regate, sporta sacensības -, atklāti vairāki tūrisma objekti, kas kopumā veicinājuši tūristu interesi. 2014.gadā notika Latvijas pievienošanās eirozonai, kas padarīja ceļošanu uz un no Latvijas vēl ērtāku. Ne mazāk svarīga ir bijusi arī efektīva valsts atpazīstamības veicināšana prioritārajos tūrisma tirgos un vietējā tūrisma kampaņa, norāda Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) prezidente Kitija Gitendorfa.

Krīze Ukrainā, kā arī Krievijas tūrisma operatoru – ilggadējo un uzticamo sadarbības partneru – bankroti ir ietekmējuši Latvijas tūrisma aģentūru darbību negatīvi.

Gitendorfa uzskata, ka tūrisma biznesa veiksmīga attīstība ir atkarīga no starptautiskajiem un nacionālajiem, politiskajiem, ekonomiskajiem un sociālajiem procesiem. Taču visizteiktākais izaicinājums ir sīvā konkurence Eiropas tūrisma tirgū, kas ar katru gadu tikai pieaug.

“Latvijas biznesa gada pārskata” kārtējā izlaidumā iekļautas industriju finanšu rezultāti, nozaru ekspertu atziņas un prognozes, kā arī padziļināts biznesa vides apskats un detalizēti nozaru uzņēmumu saraksti.

Pievienot komentāru

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+