Foto – LETA

Uzņēmumam “Namu apsaimniekošana” sākts tiesiskās aizsardzības process 0

Namu apsaimniekotāja SIA “Namu apsaimniekošana” vērsusies tiesā pēc tiesiskās aizsardzības un ar šā gada 28.janvāra tiesas lēmumu ir sākts uzņēmuma tiesiskās aizsardzības process (TAP), biznesa portālu “Nozare.lv” informēja Maija Dulle-Sūniņa.

Reklāma
Reklāma
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 68
Krievijas drošības iestādēm “mati stāvus”. No kara atgriežas atbrīvotie cietumnieki – tos nevar savaldīt
Lasīt citas ziņas

Lēmumu par TAP uzņēmums ir pieņēmis, lai varētu turpināt nodrošināt klientiem kvalitatīvus nekustamā īpašuma pārvaldīšanas pakalpojumus, skaidroja Dulle-Sūniņa.

“Namu apsaimniekošana” vērš valdības un sabiedrības uzmanību uz dramatisko situāciju nozarē, norādot, ka iedzīvotāju parādi par komunālajiem pakalpojumiem ir valstiska mēroga sociāla problēma, kam steidzami ir jāmeklē un jārod risinājums, jo tā var apdraudēt un apdraud arī citus nozares uzņēmumus. Kopējais klientu parāds uzņēmumam “Namu apsaimniekošana” jau pārsniedzis 1,5 miljonus latu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa ir pieņēmusi lēmumu piemērot TAP pret lielāko privāto namu apsaimniekotāju “Namu apsaimniekošana”, ņemot vērā straujo iedzīvotāju parādu pieaugumu, sākoties apkures sezonai.

“Namu apsaimniekošana” ir pārliecināta, ka likumā paredzētā tiesiskā aizsardzība sniegs iespēju sekmīgi sakārtot attiecības ar kreditoriem un turpināt uzņēmējdarbības attīstīšanu industriālajā un komercobjektu sektorā, sacīja Dulle-Sūniņa.

SIA “Namu apsaimniekošana” valdes loceklis Jānis Gailāns norāda, ka iedzīvotāju parādi nav tikai uzņēmuma un nozares problēma, bet tā ir akūta sociāla un valstiska mēroga problēma. Gailāns uzsver, ka situācija ir dramatiska – 26 miljonu latu kopējais iedzīvotāju parāds AS “Rīgas siltums” nav normāla, bet ir ārkārtas situācija.

Tā ir “bumba ar laika degli”, kam jārod steidzams risinājums valstiskā līmenī, sākot ar esošās sistēmas maiņu, efektīvu parādu piedziņas mehānismu izstrādi un pielietošanu, kā arī ar izmaiņām normatīvajos aktos, uzskata Gailāns.

“Esam nozares lielākais privātais uzņēmums, kurš ir šīs situācijas ķīlnieks, – ilgstoši esam centušies atrast situācijas risinājumu, meklējot iespējas iedzīvotāju parādu finansēšanai, lai nodrošinātu iedzīvotājus ar siltumu, elektrību, ūdeni un citiem komunālajiem pakalpojumiem arī ēkās, kurām ir lieli komunālo pakalpojumu parādi. Lai neciestu godprātīgie iedzīvotāji, kas godīgi veic visus maksājumus, un arī mēs varētu turpināt nodrošināt namu apsaimniekošanas un pārvaldīšanas pakalpojumus, esam spiesti sākt TAP. Tiesas piešķirtais statuss mums palīdzēs veidot strukturētākas sarunas ar komunālo pakalpojumu piegādātājiem un neļaus tiem izvirzīt neadekvātas prasības,” piebilda Gailāns.

Reklāma
Reklāma

SIA “Namu apsaimniekošana” kopējās debitoru-klientu parādsaistības ir vairāk nekā 1,5 miljoni latu, galvenokārt tie ir māju iedzīvotāju parādi par siltumenerģiju. Piemēram, tikai viena nama Duntes ielā 28 kopējais parāds SIA “Namu apsaimniekošana” gada sākumā bija virs 30 000 latu un patlaban šī nama iedzīvotāju nesamaksāto rēķinu parāds veido jau 56 000 latu, informēja Dulle-Sūniņa.

Iedzīvotāju parādi par komunālajiem pakalpojumiem ir ilgstoša problēma, kas ar katru gadu saasinās aizvien vairāk, akcentē Gailāns. Apkures sezonā iedzīvotāju parādi ir būtiski pieauguši galvenokārt lielo apkures izmaksu dēļ. Šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu iedzīvotāji saņēma būtiski lielākus rēķinus par apkuri decembrī un bieži nespēj par tiem norēķināties, savukārt siltuma piegādātājs vēlas norēķinu saņemt uzreiz.

“Maksa par siltumu ir mājsaimniecību lielākā izdevumu pozīcija starp citiem komunālajiem pakalpojumiem. Patlaban tarifi ir tik lieli, ka ne visiem iedzīvotājiem ir iespēja tos samaksāt, un veidojas milzu parādi. Protams, daļa ir arī ļaunprātīgi nemaksātāji, kas apzināti kavē un ilgstoši nemaksā rēķinus par saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem – apkuri, ūdeni, elektrību, atkritumu izvešanu un citiem -, bet komunālo pakalpojumu sniedzēji, piemēram, “Rīgas siltums”, “Rīgas ūdens” un citi, prasa norēķināties bez kavējumiem, kas namu apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzēju padara par situācijas ķīlnieku, jo jānorēķinās par svešiem parādiem, lai komunālos pakalpojumus saņemtu tie iedzīvotāji, kas ir godprātīgi maksātāji,” skaidroja Gailāns.

Uzņēmuma vadītājs norāda, ka apstākļu sakritība – pieaugošie komunālo pakalpojumu tarifi, iedzīvotāju nespēja segt savas saistības un esošā sistēma – SIA “Namu apsaimniekošana” padara par situācijas ķīlnieci, kurai jāatbild par svešiem parādiem.

Gailāns uzsver, ka “Namu apsaimniekošanai” nav reālas maksātnespējas, bet TAP ir tikai nodrošinājums – gadījumam, ja ikdienas darba veikšanu sāktu apdraudēt īstermiņa finanšu grūtības. Arī TAP statusa laikā “Namu apsaimniekošanas” apsaimniekotajos namos iedzīvotājiem sniegtie pakalpojumi, tarifi un norēķini paliks nemainīgi.

SIA “Namu apsaimniekošana” ir uzņēmums, kas nekustamo īpašumu nozarē strādā kopš 1998.gada. Šo gadu laikā uzņēmums ir kļuvis par vienu no tirgus līderiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.