Vairums klientu OCTA atlīdzību izvēlas saņemt skaidrā naudā 0

Vairāk nekā 50% gadījumu klienti obligātās civiltiesiskās transporta apdrošināšanas (OCTA) atlīdzību izvēlas saņemt skaidrā naudā, liecina apdrošināšanas sabiedrības “Ergo” dati.

Reklāma
Reklāma
Krievi nāk virsū kā melna nakts.. Ukraiņi nosauc laiku, kad vairs nevarēs noturēt fronti – ne ieroču, ne spēka nav
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Kokteilis
Vārdu maģija: ko par tevi atklāj burtu skaits tavā vārdā
Lasīt citas ziņas

Savukārt KASKO segmentā atlīdzības skaidrā naudā izvēlas saņemt aptuveni 30% gadījumu.

Atlīdzību skaidrā naudā visbiežāk izvēlas saņemt privātpersonas, savukārt juridiskās personas šādu iespēju izmanto tikai retos gadījumos (15%), galvenokārt nelielu transportlīdzeklim radītu bojājumu novēršanai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pērn veiktie grozījumi OCTA likumā un “Ergo” noteikumi KASKO segmentā paredz, ka gadījumos, ja pēc apdrošināšanas atlīdzības saņemšanas transportlīdzekļa īpašnieks izvēlas veikt transportlīdzekļa remontu autoservisā, tad pievienotās vērtības nodokļa (PVN) summa tiek atmaksāta tikai pēc īpašnieka iesniegtiem maksājuma veikšanu apliecinošiem dokumentiem, ka šāds remonts patiešām ir veikts un ir veikta PVN samaksa.

“OCTA likumā veiktās izmaiņas, lai mainītu esošo situāciju un motivētu transportlīdzekļu īpašniekus veikt remontu servisā, nevis saņemt atlīdzību skaidrā naudā, nav vēl attaisnojušās,” norādīja apdrošinātāja pārstāvji.

“Ergo” Transportlīdzekļu, civiltiesiskās apdrošināšanas un personu apdrošināšanas departamenta direktors Ivars Vismanis skaidroja, ka tendence apdrošināšanas atlīdzību saņemt skaidrā naudā vērtējama kā sezonāla.

“Ziemas mēnešos, kad ceļus klāj sniega kārta un nereti tie ir arī apledojuši, transportlīdzekļu vadītāji brauc daudz uzmanīgāk un lēnāk, līdz ar to ceļu satiksmes negadījumi un transportlīdzeklim nodarītie bojājumi visbiežāk ir nelieli, zaudējumu apmērs vērtējams kā neliels. Savukārt vasarā negadījumi visbiežāk notiek, izvēloties nepiemērotu braukšanas ātrumu un stilu, kā rezultātā transportlīdzeklim nodarītie bojājumi ir daudz lielāki, un to novēršanai nepieciešams nopietns remonts servisā. Protams, jaunām vai garantijas laika automašīnām bojājumu novēršanai gandrīz vienmēr izvēlas remontu servisā,” sacīja Vismanis.

Viņš norādīja, ka kopumā 90% gadījumu KASKO atlīdzību pieteikumu iemesls ir bojājumi, kas gūti ceļu satiksmes negadījumu rezultātā, nevis, piemēram, auto nozagšanas rezultātā.

“Ergo” praksē ir bijuši gadījumi, kad vienus un tos pašus transportlīdzeklim radītos bojājumus piesaka atkārtoti, uzdodot tos par jauniem. Tāpat ir gadījumi, kad iepriekš gūtus transportlīdzekļa bojājumus vēlas novērst, pamatojoties uz KASKO polisi, kas iegādāta tikai pēc notikušā. Šāda rīcība tiek uzskatīta kā apdrošināšanas krāpšana un ir vērtējama kā kriminālnoziegums.

Reklāma
Reklāma

Savukārt attiecībā uz gadījumiem, kad atlīdzību par transportlīdzeklim radītajiem bojājumiem izvēlas saņemt skaidrā naudā, jāmin, ka nereti tas darīts ar nolūku atlīdzību izmantot ne tikai bojājumu novēršanai, bet arī sadzīviskiem tēriņiem.

“Ergo” eksperti norāda, ka visbiežāk atlīdzību skaidrā naudā izvēlas saņemt par tādiem bojājumiem kā virsbūves skrāpējumi, kā arī par detaļu zādzībām. Transportlīdzekļu detaļu zādzību gadījumu līderi nemainīgi ir “BMW” markas transportlīdzekļi – šīs markas automašīnas ir gan pieprasītas, gan arī vērtīgas (detaļas), turklāt pēdējā laikā arvien biežāk tiek konstatēti to bojājumu vai zādzību gadījumi.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.