Atgriešanās pie dabas un pamatvērtībām

FOTO. Atgriešanās pie dabas un pamatvērtībām. Kādos toņos izvēlēties mājas tekstilu šosezon? 4

Rebeka Rogale, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Veselam
Cik bieži drīkst veikt rentgenu? Noskaidrojam! 17
Lasīt citas ziņas

Arī mājokļa interjeram, līdzīgi kā sezonas tērpiem, pastāv sava krāsu mode. Visvieglāk svaigas, aktuālas nianses dzīvojamām telpām piešķirt, nomainot mājas tekstilijas: aizkarus, spilvenus, grīdsegas, gald­autus, gultas pārklājus u. tml. Kādos toņos izvēlēties mājas tekstilu šosezon? Uz to atbildi iespējams rast, pētot Frankfurtes mājas tekstila meses prognozes un ieteikumus tekstildizaina jomā.

Mājas tekstila mese “Heimtextil” Frankfurtes izstāžu centrā šovasar norisinājās pēc ilgāka pārtraukuma. Kā ierasts, tika prezentētas arī krāsu dizaina tendences 2022./2023. gada sezonai, kas ir “Heimtextil Trend Council” un starptautisko tendenču pētnieku sadarbības rezultāts. Šoreiz tās balstās uz ilgtermiņa domāšanu, respektējot dabisko aprites ciklu, un apliecina galveno mājas tekstila attīstības virzienu: tekstilam jābūt ilgtspējīgam. Rūpes par vidi no izvēles pakāpeniski kļūst par pašsaprotamu lietu.

Atpakaļ pie dabas

CITI ŠOBRĪD LASA

Toņu palete “Dziļi dabisks” (“Deep Nature”) aicina no jauna pamanīt un novērtēt patiesās, mierīgās dabas noskaņas.Gadu gaitā esam neapdomīgi ražojuši, patērējuši un piesārņojuši, no dabas esam tikai ņēmuši, neko nedodot pretī. Tagad mūsu uzdevums ir atjaunot tās līdzsvaru. No jauna jāapgūst, kā dabas vērtības izmantot, vēlāk nodrošinot tām atgriešanos dabā. Šis process ietver dabisku un bioloģiski noārdāmu audumu, harmonisku, mierīgu, augu krāsu toņu un resursu izmantošanu.

Digitālais ir jaunais dabiskais

Tendences “Hiperdabisks” (“Hyper Nature”) devīze ir atjaunot saikni ar dabu, izmantojot tehnoloģijas. “Mēs dzīvojam pasaulē, kurā digitālā realitāte ir tikpat īsta kā pati re­alitāte,” saka 3D māksliniece Inesa Alfa, norādot, ka “digitālā realitāte nemanāmi kļūst par tehnoloģisko ierīču sastāvdaļu un jaunu veidu, kā atjaunot saikni ar dabisko pasauli.” Izmantojot jaunās tehnoloģijas, kas konkrētus gaismas viļņus padara redzamus cilvēka acij, poligrāfijas uzņēmumi izstrādā ilgtspējīgas, dabai draudzīgas alternatīvas. Fotobioloģija un gaismas zinātnes tehnoloģijas rada jaunu ceļu uz ilgtspējīgākām lauksaimniecības metodēm. Piemēram, zilā, sarkanā un ultravioletā gaisma var uzlabot augu augšanu un samazināt pesticīdu izmantošanu līdz pat 50 procentiem.

Maigs krāsu kokteilis vai pārliecināta amatniecība

Krāsu gamma “Ārpus identitātes” (“Beyond Identity”) piemērota jaunai, komunikablai auditorijai, paaudzei, kas cīnās par vērtībām un vēlas tikt uzklausīta. Tendence piedāvā drosmīgus un radošus risinājumus, apliecinot, ka mājas interjera un tekstil­izstrādājumu pasaulē ilgtspējībai nav jābūt pakļautai kompromisiem.

Savukārt tendence “Pilnvarotā identitāte” (“Empowered Identity”) liek uzsvaru uz amatniecību un katras tautas kultūras mantojumu. Mājas tekstila jomā tas nozīmē amatnieku izstrādājumus un eksperimentus, kombinējot tradicionālos rokdarbus ar modernām tehnoloģijām. Plūksnošana, izšūšana, krustdūrienu tehnika, aplikācijas, krāsošana, batikošana utt.