Foto no Guardian

No kaislīgiem ķīviņiem līdz dzīvnieciskai mīlai – laulība naidā 0

Pamazām atgūstoties no avārijas, Frīda atgriezās aktīvajā sabiedriskajā dzīvē un iestājās Meksikas komunistu partijā.

Reklāma
Reklāma
Dronu uzbrukumi naftas pārstrādes rūpnīcām Krievijā ir panākuši neiedomājamo – pasaules lielākajai naftas valstij sāk pietrūkt benzīna
Latvijai tuvojas aukstuma vilnis! Sinoptiķi par laiku jaunnedēļ 22
Uz gājēju pārejas gandrīz uzbrauc Valsts prezidentam 80
Lasīt citas ziņas

Atgūstot uz laiku zudušos kontaktus ar Rivjeru, 1928. gadā Frīda atkal ar viņu sazinājās. Viņš mudināja jauniņo meiteni gleznot biežāk un izkopt savas prasmes, un jau pēc gada pāris apprecējās. Sekojot vīram, Frīda bieži mainīja dzīvesvietas, abiem periodiski dzīvojot arī Amerikā, kur Frīda strauji guva panākumus savu piesātināto un krāšņo darbu dēļ.

Jāpiebilst, ka Frīdas un viņas vīra personiskās attiecības atspoguļotas dažādās laikmeta liecībās un biogrāfijās, tām izceļoties ar īpatnējo naida un mīlas sajaukumu. Pāris neskaitāmas reizes šķīrās, atkal un atkal atsākot kopdzīvi, kurā, neraugoties uz nemitīgajiem skandāliem un ķīviņiem, pavadīja 25 gadus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Neraugoties uz Frīdas veselības stāvokli un nezūdošajām tās problēmām, kā arī fiziskajiem defektiem, Kalo un Rivjera dzīvoja aktīvu, piesātinātu un skandalozu seksuālo dzīvi, tieši kaislīgā un teju dzīvnieciskā dzimumaktā visbiežāk rodot mierinājumu pēc kāda no kārtējiem skandāliem.

Jāpiebilst, ka Kalo arī neslēpa savu biseksuālo orientāciju, kas, tāpat kā Kalo feministiskie uzskati, valdzināja Djego. Tiesa, par Kalo afērām ar citiem vīriešiem greizsirdīgajam māksliniekam, neraugoties uz paša grēkiem, bija cits viedoklis.

Frīdas mūža divas traģēdijas – avārija un Djego

Raksturojot abu attiecības, Frīda reiz teica: “Es savā dzīvē esmu pārdzīvojusi divas smagas nelaimes. Viena bija avārija, bet otra – Djego.” Māksliniece uzskatīja, ka avārija sagrāva viņas fizisko ķermeni, savukārt vīrs – garu.

Turpinot gleznotājas karjeru, pamazām Frīdas stilā parādījās arī sirreālisma iezīmes, pašai māksliniecei to vēlāk gan noliedzot. Pieminēšanas vērts ir 1932. gadā radītais darbs, kurā Kalo redzama kaila, guļot slimnīcas gultā, un viņai līdzās ir mazuļa auglis, gliemezis, ziedi un sievietes dzimumorgāni, kas saistīti ar mākslinieces ķermeni ar sārtām, vēnām līdzīgām, līnijām. Līdzīgi citiem Kalo darbiem, arī šis bija dziļi personisks, atspoguļojot nebeidzamās ciešanas, ko Kalo izjuta pēc sava otrā spontānā aborta, nespējot iznēsāt mazuli.

Savukārt, raksturojot Kalo privāto dzīvi, jāmin arī Rivjeras neskaitāmās mīlas afēras. Vienā no tām Kalo mīļotais pamanījās pārgulēt pat ar Frīdas māsu Kristīnu. Zvērīgās dusmās un pārdzīvojumos Kalo pēc skandāla, ko sarīkoja Rivjeram, ļāvās prāta aptumsumam un nogrieza garos, melnos matus, kas bija teju kā kolorītās mākslinieces firmas zīme. Kalo dvēseles stāvokli, vēl vairāk par vīra neuzticību un cietsirdīgo raksturu, sagrāva nākamais spontānais aborts, ko Frīda piedzīvoja divus gadus vēlāk.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.