Foto – Uldis Graudiņš

  5

Ļaujam sevi apzagt

ATD teic, ka ir grūti aprēķināt visu nelegālo pārvadājumu ietekmi un radītos zaudējumus, tāpēc ka neviens “nelegālis” neatskaitās par braucienu biežumu un degvielas pirkumiem. Zaudējumus valstij no nelegālajiem pasažieru pārvadājumiem direkcijā lēš 1 – 2 miljonu eiro vērtībā. “Tas nav gluži frizieru piparbodītes lielums, tā ir liela naudas summa, kas mums ļoti būtiski spētu lielāko daļu zaudējumu papildus sabiedriskā transporta dotācijai nosegt. Likvidējot nelegālos pārvadājumus, mazināsim dotācijas no valsts budžeta, nodrošināsim labāku sabiedriskā transporta pakalpojumu, tostarp lauku maršrutos. Cilvēkiem ir jābūt iespējai braukt uz viņiem vajadzīgo vietu arī tad, ja autobusā ir vien trīs četri pasažieri,” uzsver ATD vadītājs.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Sliktākie ēdieni un dzērieni, kas nodara vislielāko kaitējumu zobiem – zobārsts norāda, ka pirmajā vietā nav saldumi
Kokteilis
“Bez dūres bērna virzienā nevarēja iztikt?” Nila Ušakova publiskotā Māmiņu dienas fotogrāfija radījusi apjukumu 28
Veselam
Onkologi nosauc pārtikas produktus, kurus būtu tūlīt jāpārtrauc lietot uzturā, ja grib izvairīties no vēža 83
Lasīt citas ziņas

Kad pasažieris iekāpj regulārā pārvadātāja autobusā, viņš ar nopirkto biļeti savā ziņā noslēdz līgumu par kvalitatīva pakalpojuma saņemšanu. Tas nozīmē – ja autobusam kaut kas notiek, reisu neizpilda, nedod Dievs, notiek kāda avārija, cilvēkam ir trauma, var vērsties pie pārvadātāja un ir jākompensē zaudējumi.

“Ja par braucienu apliecina ar izdruku, kurā rakstīts “izbraukuma tirdzniecība” – kas par ko kompensēs vajadzības gadījumā? Vai šī tā sauktā biļete, čeks vispār ir izgājis caur kasi?” vaicā Godiņš. Aplēses rāda, ka viens nelegālais autobusiņš gada laikā veic 170 000 km. Garantijas par šo autobusu drošību nav.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vēl svarīgi, ka nelegālais pārvadātājs arī nekad neņems autobusiņā 1. un 2. grupas invalīdus, kam par braucienu maksā valsts.

Godiņš aicina rakstīt pieteikumu, ja ir vajadzība izveidot papildu reisu vēlā vakarā. Viņš gan nesola vienam cilvēkam piemeklēt autobusu, lai vestu viņu 220 km… “Tas ir dārgs prieks. Mums ir jābūt pārliecībai, ka pretim būs pietiekams skaits braucēju. Varētu domāt par papildu reisiem piektdienas vakaros vai pirmssvētku dienās. Kaut vai tiem cilvēkiem, kas atgriežas ar vēlajiem lidojumiem no Anglijas vai no Īrijas. Nav racionāla iemesla maksāt visu lielo naudas summu dotācijai. Liepājas virzienā pašizmaksa lielajam autobusam ir aptuveni 1 eiro/km, mazajiem busiņiem mazāk. Tātad brauciens vienā virzienā maksā vairāk nekā 200 eiro. Lielajā autobusā vajadzētu būt vairāk nekā 20 pasažieriem. Aptuveni pusei autobusa ir jābūt piepildītai. Sameklēt pulksten pusdesmitos vakarā 20 braucējus uz Liepāju nebūs tik viegli,” tā ATD vadītājs.

Līdzšinējā direkcijas pieredze rāda, ka nereti, pēc iedzīvotāju pieteikuma atverot jaunu reisu, braucēju tomēr nav. Tad eksperimentu uztur 4 – 6 mēnešus un beigās pārāk niecīgā pasažieru daudzuma un lielās dotācijas dēļ to slēdz.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.