Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

E-pasta mārketings – veids kā uzrunāt personīgi2


“Mailigen” līdzšinējais vadītājs un dibinātājs Jānis Rozenblats: “E-pasta mārketings ir viens no pamatinstrumentiem komunikācijai un pārdošanai. Turklāt pārdošana tagad kļūs arvien nozīmīgāka, jo jāmēģina pārdot savu produktu vēl aktīvāk.”
“Mailigen” līdzšinējais vadītājs un dibinātājs Jānis Rozenblats: “E-pasta mārketings ir viens no pamatinstrumentiem komunikācijai un pārdošanai. Turklāt pārdošana tagad kļūs arvien nozīmīgāka, jo jāmēģina pārdot savu produktu vēl aktīvāk.”
Publicitātes foto

E-pasta mārketinga uzņēmums “Mailigen” ir viens no nedaudzajiem Latvijas uzņēmumiem, kas spējis tiktāl ieinteresēt lielākos ārvalstu uzņēmumus, ka tie beigu beigās izšķīrušies par Latvijas uzņēmuma iegādi.

Marta sākumā “Mailigen” kļuva par daļu no igauņu “Pipedrive”, kam jau pavisam drīz prognozē sasniegt viena miljarda eiro vērtību, kas to padarītu par t. s. vienradzi. Kā ir mazajai un vienotajai pāris desmitu cilvēku “Mailigen” komandai integrēties vairāk nekā 600 cilvēku lielajā “Pipedrive” kolektīvā?

“Kā ballītē, kurā jūties mazliet pazudis, ” man atbild “Mailigen” līdzšinējais vadītājs un dibinātājs Jānis Rozenblats. No ļoti ciešas komandas, kas ikdienā strādā plecu pie pleca, jāpārlec uz saziņu ar vairākiem simtiem cilvēku, izmantojot tādus rīkus kā “Slack” un “Zoom”.

Pirmais darbs būs abu komandu un produktu pilnīga iepazīšana – galu galā gan “Mailigen”, gan “Pipedrive”, kas ir klientu attiecību pārvaldes sistēmas (CRM) uzņēmums, produkti līdzpastāvēs un notiks abu platformu integrācija, kas ļaus “Pipedrive” klientiem viegli izmantot “Mailigen” pakalpojumus un otrādi.

 

Personalizēta pieeja ikvienam

Ko dara “Mailigen”? Uzņēmuma misija ir palīdzēt dažāda izmēra uzņēmumiem augt, izmantojot e-pasta sniegtās iespējas.

“Nodrošinām e-pasta mārketinga komunikācijas platformu klientiem ar tiem cilvēkiem, kas devuši piekrišanu e-pasta vai vispār mārketinga ziņu saņemšanai e-pastā. Platforma ļauj “Mailigen” klientiem pārvaldīt savu klientu datubāzi, pēc datiem to segmentēt un grupēt dažādos veidos.

Iespējams arī sagatavot efektīvas, skaistas un krāšņas e-pasta kampaņas, kā arī veikt interneta aptaujas, tādā veidā saņemot ļoti detalizētas atskaites, kas ļauj visus procesus automatizēt. Ir iespēja katru ziņu personalizēt, pēcāk saņemot detalizētu atskaiti par iesaistīto cilvēku.

Kāpēc tieši e-pasta mārketings, zinot, ka pastāv vēl citi mārketinga veidi? Jānis stāsta, ka e-pasts ir kā saistaudi starp dažādiem kanāliem, tā ir vieta, kur vienmēr saņemsi informāciju. “Otrs – ziņas parasti piegādā personalizēti vai masveidā. Mēs nodrošinām personalizētu ziņu piegādi masveidā.

Nākotnē plānojam pievienot arī citus kanālus, kas ļaus uzrunāt cilvēkus tikpat personīgi.

Reklāmas sociālajos tīklos vai maksas reklāmas to neļauj izdarīt. Var segmentēt kādu grupu, kurā būs līdzīgi cilvēki, bet nevar personīgi uzrunāt tieši vienu noteiktu cilvēku, ” saka “Mailigen” dibinātājs.

 

E-pasta mārketings “spama” ēnā

“Pirms “Mailigen” ar biznesa partneri vadījām interneta mārketinga un “web” aģentūru – bijām izstrādājuši ļoti daudz dažādu projektu un saskārāmies ar to, ka esošās e-pastu mārketinga sistēmas ir ļoti novecojušas.

Jutām, ka varam izveidot kaut ko vērtīgāku un labāku. ” Jānis stāsta, ka tolaik Latvijā e-pasta mārketings bijis bērna autiņos, daudziem tas bijis kā “pilnīgs kosmoss”, pilnīgi nesaprotams.

Daudzi to uzskatījuši par “spamu”, kam automātiski jānonāk e-pasta miskastē. Nācies cilvēkus izglītot dažādās konferencēs un semināros. Tolaik pieļautas arī dažādas kļūdas, kuras gan ātri izskaustas.

Piemēram, Jānis atceras, ka sākotnēji viens no pārdošanas speciālistiem devies Rīgas ielās, lai tiešā veidā meklētu klientus. Visas dienas laikā vienu arī izdevies iegūt – kāda atpūtas kuģa saimnieks piekritis izmantot “Mailigen” par pieciem eiro mēnesī.

Lieki teikt, ka summa bija smieklīgi maza, salīdzinot ar to, kādu darbu ieguldīja “Mailigen” pārdošanas speciālists. Jānis gan uzsver, ka jebkurā gadījumā arī šobrīd “Mailigen” pakalpojumi nav dārgi, jo e-pasts kopumā – kā kanāls – ir ļoti lēts, un tā galvenā vērtība ir zināšanās, protot e-pastu kā kanālu izmantot maksimāli efektīvi.

 

Palīdzēs dubultot “Pipedrive” vērtību

Atgriežoties pie pievienošanās lielajai “Pipedrive” komandai, Jānis sola, ka “Mailigen” turpinās augt.

“Jā, šā brīža krīze rada nenoteiktību, nevaram turpināt lielāka biroja meklējumus un komandas paplašinājumu, bet gada laikā darbinieku skaits ir jādubulto.

Es pats palieku kā Latvijas komandas vadītājs, kā arī esmu kļuvis par vecāko vadības menedžmenta cilvēku “Pipedrive”, tāpēc nevarētu šo darījumu nosaukt par klasisku “exit”, kad bijušie īpašnieki pamet uzņēmumu un sāk kādu jaunu projektu. Man nekad nav bijusi doma sākt kādu jaunu projektu, man ir ļoti interesanti mainīt šo nozari, palīdzēt klientiem augt.”

Jānis norāda, ka, ar vai bez “Pipedrive” darījuma, “Mailigen” būtu meklējuši papildu finansējumu, lai turpinātu augt. Bijuši divi varianti – naudas piesaistīšana kārtējā finansējuma raundā vai apvienošanās ar kādu stratēģisku partneri vai investoru.

Līdz šim uzņēmums vairāku gadu laikā vairākos finanšu raundos bija piesaistījis ap pusmiljonu eiro. “Pipedrive” savukārt interesēja komanda, kurai jau bija specifiskas zināšanas, tirgus niša un tehnoloģija.

Mēs esam 100 reizes mazāki par “Pipedrive”, bet mēs nesam tādu pievienoto vērtību, ka viņi ar mūsu palīdzību var dubultot savu vērtību. Tas ir tas, kas viņus interesē.”

 

Vētra vēl nav norimusi

Tā kā uzņēmuma produkts nav fizisks, bet glabājas “mākonī”, pārorientēšanās uz attālināto darbu koronavīrusa dēļ nav bijusi sarežģīta.

“Mums vienmēr bijis brīvs režīms, daudzi pāris dienas nedēļā strādāja no mājām. Katram ir savs mājas birojs – dažiem bērni blakus, citiem dzīvnieki, bet kopumā daudz laika pavadām tādās programmās kā “Slack”, “Zoom”.

Reāli fizisks darbs no biroja nav vajadzīgs, jo viss ir mākonī. Ir pat vairāk jāstrādā, jo nav jābrauc uz un no darba.

Galvenā problēma ir tāda, ka neredzam darbiniekus fiziski pie datora, bet jau sākotnēji darbs bijis balstīts uz uzticību un cieņu, apzinoties, ka darbinieks strādās pēc labākās sirdsapziņas,” norāda “Mailigen” dibinātājs.

Tomēr ne visu var ietekmēt pats uzņēmums – ja klienti atsakās no sadarbības, to grūti mainīt. Līdz šim bija novērojams pastāvīgs pieaugums, bet tagad izaugsme apstājusies un projektu atteikumi izlīdzinājuši iepriekš pieredzēto pieaugumu.

Visvairāk no sadarbības atsakās mazie uzņēmumi, jo krīzes laikā ir citas problēmas, ar kurām jātiek galā vispirms. Jānis gan ir pārliecināts, e-pastu mārketings ir viena no nozarēm, kas var pretstāvēt šāda veida krīzēm un izaicinājumiem.

“Mēs esam viens no pamatinstrumentiem komunikācijai un pārdošanai. Turklāt pārdošana tagad kļūs arvien nozīmīgāka, jo vēl aktīvāk jāmēģina pārdot savs produkts. Sagaidīsim aprīļa beigas, maiju un tad varēsim labāk redzēt, kādu iespaidu krīze būs atstājusi uz mūsu biznesu un kopējo nozari. Šobrīd vētra vēl nav norimusi un grūti saprast, kas notiek. Jāpagaida, līdz tā nomierinās, un tad varēsim apzināt postījumus.”

Uzziņa:

Uzņēmums darbu sācis 2010. gadā. 24% uzņēmuma daļu pieder “FlyCap Investment Fund”, pa 19,80% pieder Jānim Rozenblatam un Artūram Bernovskim, 18% pieder “VVMV”, 6,07% pieder Japānā reģistrētajam “Personalcare.co.Ltd”, 5,80% pieder ASV pilsonim Andresam Rodolfo Salgado, 3,49% pieder Jurim Urtānam, bet 3,03% pieder Andrim Žīguram (Firmas.lv informācija pirms “Mailigen” pārdošanas “Pipedrive”).

Līdz 2016. gadam uzņēmums vairākos finansējuma piesaistīšanas raundos piesaistījis apmēram 500 000 eiro lielu finansējumu. Pēcāk visas investīcijas uzņēmuma attīstībā nākušas no uzņēmuma ikgadējās peļņas.

Balvas “Platīna pele” laureāts.

2020. gada martā “Mailigen” nopirka igauņu jaunuzņēmums “Pipedrive”. Darījuma summa netiek atklāta.

2019. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 1–1,5 miljoni eiro.

Uzņēmumam ir divi biroji. Latvijas filiālē strādā 21 cilvēks, bet Sanktpēterburgas filiālē 15 cilvēki.

Uzņēmums pastāvēšanas laikā apkalpojis 5000 klientu un izsūtījis 16 miljardus e-pastu.

60% uzņēmuma tirgus sastāda ārvalstis – no tiem 30–40% ir ASV. 20% tirgus ir Latvijā, bet vēl 20% – Krievijā.

Vērtējums: Darījums apliecina produkta kvalitāti

Ieva Treija, portāla “Labs of Latvia” redaktore, mārketinga speciāliste: “”Mailigen” stāsts ir līdzīgs “Draugiem.lv” stāstam – vietējais uzņēmums izveidoja lielisku produktu īstajā brīdī, pirms konkrētajā nišā bija globāli konkurenti.

Bija sekmīga darbošanās vietējā tirgū, bija domas un mēģinājumi par eksportu, bet daudzi citi kāroja būt līderi šajā nišā.

Kamēr “Draugiem.lv” izvēlējās attīstīt citus uzņēmumus ar esošajiem resursiem, “Mailigen” palika uzticīgs savam produktam.

Man personīgi bija sajūta, ka vienā brīdī “Mailigen” attīstība apstājās. “Mailigen” priekšrocība vietējā tirgū ir tā, ka viņi ir tepat, rokas stiepiena attālumā. Līdz ar to speciālisti nekad neliedz savu atbalstu un konsultācijas, uzņēmums atbalstījis arī vietējos projektus.

Saistītie raksti

Kļūšana par daļu no igauņu “Pipedrive”, manuprāt, ir viens no labākajiem scenārijiem, kas ar šo uzņēmumu varēja notikt.”

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
OZ
Olafs Zvejnieks
Ekonomika
Olafs Zvejnieks: Levits un pārējā elite varētu atrotīt piedurknes un doties uz lauka palīgā lauksaimniekiem 4
1 diena
LE
LETA
Ekonomika
Valdība nosaka, kad inficēšanos ar Covid-19 uzskatīs par nelaimes gadījumu darbā
2 dienas
LE
LETA
Ekonomika
Cietums par 147 000 000 eiro nevar būt prioritāte! Ģirģens uzskaita nozares, kur nauda vajadzīga daudz vairāk
2 dienas

Lasītākie

LE
LETA
Latvijā
Deg atkritumi un traktori! Liesmas aprij kādu plastmasas pārstrādes uzņēmumu Salaspilī
1 stunda
LE
LETA
Veselam
Vīrusa izplatība neaprobežojas tikai Pierīgā. Covid-19 “ielauzies” jaunā novadā
56 minūtes
MZ
Māris Zanders
Latvijā
Māris Zanders: “Te nu mēs esam – vairāku mēnešu garumā saspiestā atspere atsprāga!”
28 minūtes
LE
LETA
Dabā
Jauni karstuma rekordi, bet vietām gaidām arī lietus! Laika prognoze svētdienai
1 stunda
LA
LA.LV
Latvijā
Kā rīdzinieki bauda sestdienu “Pastaigu tirgū” Vērmanes dārzā
33 minūtes