foto: LETA

Latvieši grib pārsteigt Paikspīkas izturības sacensībās 0

Latvijas ekipāža nākamgad vēlas uzvarēt ASV notiekošo leģendāro Paikpsīkas izturības sacensību kopējā ieskaitē ar pilnīgi jaunu elektroauto, kas būs radīts Latvijas auto konstruktoru Andra Dambja virsvadībā.

Reklāma
Reklāma
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Krievijas drošības iestādēm “mati stāvus”. No kara atgriežas atbrīvotie cietumnieki – tos nevar savaldīt
Lasīt citas ziņas

Kā zināms, Dambja veidotā elektriskās piedziņas sacīkšu automašīna Paikspīkas izturības sacīkstēs ar raucēju Jāni Horeliku piedalījusies pēdējos divus gadus, BET

 šogad pirmo reizi tika sasniegts finišs, sacenšoties ar “Tesla Roadster” elektriskās piedziņas sacīkšu spēkratu.

Savā klasē Horeliks ierindojās ceturtajā vietā, bet kopējā ieskaitē viņam 96.pozīcija 114 finišējušo ekipāžu konkurencē, tādējādi kļūstot par pirmo latviešu braucēju, kurš sasniedzis leģendārā sacīkšu kalna finišu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Bija skaidrs, ka kalnā šogad uzbrauksim ar jebkādiem spēkiem. Auto ne treniņu laikā, ne sacensībās nebija nekādu problēmu,” otrdien preses konferencē izteicās Horeliks. “Šoreiz sportiskie rezultāti palika otrajā plānā, jo mērķis bija pārbaudīt un gatavot tehniku nākamajam gadam.”

Tiesa, Horeliks atklāja, ka šogad sacensībās piedzīvotās emocijas bijušas fantastiskas, turklāt arī Latvijas komanda “Drive eO” ir apmierināta, kāda izveidojusies sadarbība ar šo pilotu.

Jau pirms šogad notikušajām sacensībām Dambis izteicās, ka nākamgad Latvijas komanda ir gatava doties pēc uzvaras.

“Esam jau sākuši gatavot automašīnu – pirmās caurules tika sametinātas 12.augustā. Zinām, ko likt tajā iekšā, un spēkrata jauda šoreiz būs viens megavats, kas nozīmē, ka tiek gatavots automobilis, kas būs divreiz jaudīgāks un par ceturtdaļu vieglāks nekā šī gada uzvarētājiem. Auto būs gatavs ap nākamā gada martu un šoreiz tas būs veidots no pilnīgas nulles – tikai mūsu vajadzībām. Savukārt ap martu un aprīli sāksies trašu sezona, kad arī sāksim trenēties. Vajadzēs mācīties braukt ātri, taču treniņiem veltīsim maksimāli daudz laika. Cīnīsimies par uzvaru absolūtajā vērtējumā,” sacīja Dambis. Ja Latvijas ekipāžai izdosies triumfēt šajās sacensībās, tā kļūs par pirmo komandu, kas tajās triumfējusi ar elektriskās piedziņas spēkratu.

Plānots, ka automašīnai PP03 būs četru riteņu piedziņa, turklāt tā būs aprīkota ar diviem motoriem – katrs savai asij. Tāpat auto būs arī vieglāks nekā šī gada uzvarētājam, jo pierādījies, ka Paikspīkas sacensībās svarīgāks ir tieši spēkrata svars, nevis aerodinamika.

Reklāma
Reklāma

Pats Dambis atzina, ka radīt šādu auto viņam pašam ir liels izaicinājums. “Šis ir viens no augstākajiem izaicinājumiem, kāds man pašam bijis. Man vienmēr bijis tā, ka viens projekts beidzas, un tad sākas nākamais. Tas ir tas, kas mani dzen uz priekšu.”

Elektromobiļu klasē lielākie latviešu konkurenti šogad bija “Mitsubishi” rūpnīcas komanda, kam gan tagad noslēdzies trīs gadu cikls, tāpēc Latvijas vienība nezina, kas sagaidāms nākamgad.

Paikspīkas izturības sacīkstes šogad notika jau 92.reizi. Sportisti mēroja 20 kilometrus garu distanci, kas stiepjas kalna virsotnē 4300 metrus virs jūras līmeņa.

Otrdienas vakarā plkst.22.20 Latvijas Televīzijas 7.kanālā tiks demonstrēta dokumentālā filma par “Drive eO” komandas gaitām šī gada sacensībās.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.