Mobilā versija
+0.2°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
27. marts, 2015
Drukāt

Otrais pilots apzināti nogāzis lidmašīnu (4)

Foto - AFP/LETAFoto - AFP/LETA

Aviokompānijas "Germanwings" lidmašīnas otrā pilota Andreasa Lubica lēmums apzināti nogāzt lidmašīnu ar 150 cilvēkiem ir visšausmīgākais notikums mūsu kompānijas vēsturē, paziņojis lidsabiedrības māteskompānijas "Lufthansa" izpilddirektors Karstens Špors.

Alpos avarējušās Vācijas lidsabiedrības “Germanwings” lidmašīnas otrais pilots apzināti nogāzis lidmašīnu, vakar paziņoja Francijas prokuratūra. Lidmašīna “Airbus 320” atradās ceļā no Barselonas uz Diseldorfu. Katastrofā gāja bojā 150 cilvēki.

Otrais pilots ieslēdzās kabīnē

Kā pavēstīja Marseļas prokurors Briss Robins, otrais pilots apzināti sācis nolaišanos, kad viens pats atradies kabīnē, un nav ielaidis tajā izgājušo kapteini, kas vācu presē minēts kā Patriks S., divu bērnu tēvs un pieredzējis pilots ar 6000 stundu lidojumu pieredzi. Audioieraksts pilotu kabīnē liecina, ka kapteinis viegli pieklauvējis pie durvīm, taču nav ielaists. Tad viņš pieklauvējis skaļāk un mēģinājis atvērt durvis ar spēku, bet nesekmīgi. Kā zina teikt eksperti, parasti apkalpei ir ārkārtas kods ieejai kabīnē, ja durvis ir slēgtas. Taču durvis nevar atvērt, ja kāds apzināti ir tās aizslēdzis no iekšpuses. Kā raksta britu avīze “The Daily Mail”, šis atklājums vairo bažas, ka katastrofas iemesls varētu būt bijusi pašnāvība vai terorakts. Pilotu kabīnes durvis tika aprīkotas ar īpašām slēdzenēm visu pasaules lidsabiedrību lidmašīnās pēc 2001. gada teroraktiem ASV, lai neļautu teroristiem pārņemt lidaparāta vadību. Audioieraksts liecina, ka, sākot lidojumu, Lubica atbildes kapteinim bijušas pieklājīgas, bet kļuvušas “strupas”, kad kapteinis sācis dot padomus par gaidāmo nolaišanos. “Kad viņš sāka nolaišanos, otrā pilota nodoms bija iznīcināt lidmašīnu,” teica Robins. Pēc viņa teiktā, pilotu kabīnē bijis absolūts klusums gandrīz desmit minūtes līdz katastrofas brīdim, apkalpei nesekmīgi cenšoties tajā iekļūt, un otrais pilots bijis pie apziņas līdz lidmašīnas nogāšanās brīdim. “Viņš elpoja normāli. Viņš neizteica ne vārda.” Trauksmes signāls atskanēja tikai tad, kad lidmašīna jau bija tuvu sadursmei ar zemi, kāds no katastrofas izmeklētājiem teicis intervijā aģentūrai “AFP”. Prokurors piebilda, ka pasažieri līdz pēdējam brīdim nav apzinājušies, ka lidmašīna tūlīt avarēs. Lidmašīna ietriecās kalnā ar ātrumu 700 kilometri stundā. “Melnās kastes audioieraksts liecina, ka pasažieri gāja bojā acumirklī,” teica prokurors. “Kliedzieni atskanēja tikai pāris sekunžu.” Atbildot uz jautājumu, vai katastrofa, kurā gāja bojā 150 cilvēki, bija pašnāvība, prokurors teica: “Cilvēki, kas izdara pašnāvību, parasti to dara vienatnē… Es to nesauktu par pašnāvību.”

1999. gada 31. oktobrī lidsabiedrības “EgyptAir” lidmašīna “Boeing 767” ar 203 pasažieriem un 14 cilvēku apkalpi nogāzās Atlantijas okeānā pusstundu pēc pacelšanās no Džona Kenedija lidostas Ņujorkā. ASV Nacionālā transporta drošības padome, kas izmeklēja katastrofas iemeslus, tajā vainoja rezerves apkalpes pirmo pilotu Gamilu al Batuti. Batuti pieteicās aizvietot kapteini, kuram bija paredzēts vadīt lidmašīnu. Drīz pēc pacelšanās otrais pilots devās uz tualeti, atstājot Batuti vienu pilotu kabīnē, kad lidmašīna sāka strauji krist un iegāzās okeānā. Audioierakstā pilotu kabīnē dzirdams, kā Batuti pēc lidmašīnas dzinēju izslēgšanas arābu valodā “nodod savu likteni dieva rokās”. Viņa rīcības motīvi netika noskaidroti.

Lubica pārbaudē “nekā neparasta”

Otrais pilots bija 28 gadus vecais Vācijas pilsonis Andreass Lubics. Nav zināma viņa saistība ar terorismu vai ekstrēmistiem, sacīja Robins, piebilstot, ka no Vācijas varas iestādēm gaidāma sīkāka informācija par viņa personu un privāto dzīvi. Pagaidām lidmašīnas katastrofas izmeklēšanas lieta netiek izskatīta kā terorisms, uzsvēra Robins. Vācijas iekšlietu ministrs Tomass de Mezjērs paziņoja, ka varas iestādes pārbaudījušas Lubica personu un nav atrasts nekas neparasts. Pēc ministra teiktā, pārskatīti izlūkdienestu dati, nacionālā policijas datubāze un lidsabiedrības “Lufthansa” informācija, taču neesot atrasts nekas uzmanības vērts. “Mēs pārbaudījām pārējo apkalpi un pasažierus uz terorisma vai citu drošības apdraudējumu pazīmēm, un tās visas bija negatīvas,” teica de Mezjērs.

Kā pavēstīja “Lufthansa” pārstāve, Lubics “Germanwings” strādājis kopš 2013. gada septembra. Viņš par pilotu kvalificējies “Luft­hansa” mācību centrā Brēmenē un pēc kursu pabeigšanas uzreiz sācis lidot ar “Germanwings” lidmašīnām. Viņam bija 630 stundu lidojuma pieredze. Lubics ir no Vācijas rietumu pilsētas Montabauras un dzīvojis pie vecākiem, taču viņam arī bijis dzīvoklis Diseldorfā. Lubics bija reģistrēts aviācijas kluba “LSC Westerwald” biedrs un bijis aktīvs skrējējs, bieži piedaloties vietējās sacīkstēs. Viņš iestājies avioklubā jau padsmitnieka vecumā, lai īstenotu savu sapni par lidošanu, atceras kluba biedri. Sācis ar planieri, ar laiku viņš kļuva par “Airbus A320” pilotu.

Lubica rīcība šokē “Lufthansa” vadītāju

Aviokompānijas “Germanwings” lidmašīnas otrā pilota Andreasa Lubica lēmums apzināti nogāzt lidmašīnu ar 150 cilvēkiem ir “visšausmīgākais notikums mūsu kompānijas vēsturē”, paziņojis lidsabiedrības māteskompānijas “Lufthansa” izpilddirektors Karstens Špors. Otrā pilota rīcība “mūs atstājusi bez vārdiem”, teica Špors, piebilstot, ka pēc otrdienas notikumiem “mēs nevarējām iedomāties, ka kļūs vēl ļaunāk”. Pēc viņa teiktā, nav nekādu norāžu, kas varētu būt novedis pie šādas Lubica rīcības. Lubics izgājis visus psiholoģiskos testus mācību sākšanai un regulāri izgājis pārbaudes, sacīja Špors. Viņš norādīja, ka iepriekš Lubics nav izpelnījies nekādu kritiku, piebilstot, ka tas padara viņa rīcību vēl šokējošāku.

Vienlaikus Špors norādīja, ka nekāda drošības sistēma pasaulē nebūtu spējusi pasargāt aviokompāniju no tādas rīcības kā Lubica izdarītais. “Lai kādi drošības noteikumi arī būtu uzņēmumā, lai cik augsti arī būtu standarti, šādus izolētus gadījumus nevar pilnībā izslēgt,” norādīja Špors. “Neviena sistēma pasaulē to nevar izslēgt,” viņš piebilda.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Pārāk daudz neskaidrību. Kāpēc lietu izmeklē juristi, bet ne aviācijas speciālist utt. Ļoti iespējams, ka aiz visas kņadas slēpj kaut ko daudz nopietnāku. Ir versijas, bet labāk pagaidīsim līdz nogāzīsies vai mīklaini pazudīs vēl viena Vācijas vai Francijas lidmašīna (šeit izsakos simboliski).

  2. Tas ir jautājums par uzticību un uzticēšanos. Lai arī cik ļoti mēs uzticamies saviem tuvākiem darba kolēģiem, draugiem, paziņām un pat radiniekiem, mēs tomēr daudz nezinām, kas īstenībā notiek šī cilvēka apziņā. Par to liecina neskaitāmie gadījumi no izlūku, partizānu, pat valstsvīru rīcības. Speciālas pārbaudes izgājuši izlūki, kas atzīti par uzticamiem, tomēr nereti “uzmet” un pāriet pretējā pusē vai partizāni, ar kuriem kopā “apēsts daudz pudu sāls”, ņem un nodod savus tuvākos cīņu biedrus. Vai kāds iedomājās, ka Krievija un Putins, kam Rietumvalstis ilgi un akli uzticējās, ņems un “uzmetīs” viņas un viss mainīsies par 180 grādiem? Par cilvēka apziņu joprojām ir daudz nezināmā un tumšu laukumu, kā viņš rīkosies konkrētos apstākļos, bet tas, ka viņš ir izgājis kādus pārbaudes testus un ir apliecinājis savu lojalitāti, vēl negarantē drošus rezultātus un 100% uzticamību.

    • Par Putina Krievieju – jā, analītiski domājošiem cilvēkiem jau vismaz 10 gadus bija skaidrs, ka Krievija ir agresors un sāks karu. Nekāda pārsteiguma tur nav.
      Specdienestu izlūku un spiegu uzmetienu – viņiem tā ir norma.

Poliju piemeklējis spēcīgs sniegputenis; daudzviet bloķēti ceļiSpēcīga sniegputeņa dēļ piektdien Polijā aptuveni 180 000 mājsaimniecību palikušas bez elektroapgādes un daudzviet valstī ceļus nobloķējuši nolūzuši koki.
Ceļā uz SKS pazudis Krievijas kravas kuģis (1)Īsi pēc pacelšanās ceturtdien pazudis Krievijas bezpilota kravas kuģis, kam bija jānogādā Starptautiskajā Kosmosa stacijā (SKS) 2,5 tonnas liela krava, tostarp pārtika
Draugiem Facebook Twitter Google+