Mobilā versija
-4.3°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Otrdiena, 6. decembris, 2016
29. oktobris, 2013
Drukāt

Trīs jautājumi, pirms iesāk snigt

Foto - LETAFoto - LETA

Uz gadalaiku mijas sarunu par  riepām reiz biju aicinājis divus nopietnus vīrus, kuri jau daudzas ziemas gan paši veiksmīgi auto stūrē, gan profesionāli citiem iesaka, kā un ar ko braukt.

Ivars Caune. 13 reizes Latvijas čempions autorallijā. Auto remonta uzņēmuma “Auto Brasla” īpašnieks. Andris Bečers. Bijis “Baltic Motors” (“Ford” un “Land Rover” pārstāvis Latvijā) pārdošanas vadītājs. Ne viens, ne otrs nav riepu pārdevējs, nav personiski ieinteresēts, lai jūs pirktu, teiksim, “Dunlop”, nevis “Pirelli”. Kopīgi centāmies atbildēt uz katrā rudenī tik aktuālajiem pamatjautājumiem.

Vai izmēram ir nozīme?


Pat vasarā zemprofila riepas ir tikai pieļaujamas, bet mums praktiski nevajadzīgas. Ziemā vēl sliktāk. Tās kļūst bīstamas, jo īpatnējais spiediens uz virsmu platai riepai mazāks. Plata riepa sliktāk “tur” uz ledus, tā ar daudz lielāku piepūli izspiež šķīdoņa biezputru, tā sliktāk “velk” sniegā, jo grūtāka ir platā protektora pašattīrīšanās. Tā ir dārga un sliktāka par lētākajām. Vai modes dēļ vērts līst tik aplamā izvēlē?

Ziemā jābrauc tikai un vienīgi ar katra auto ražotāja rekomendēto mazāko izmēru riepām. Tā apgalvoja Bečers. Es viņam pievienojos. Caune teica, ka varētu pat iet vēl solīti uz šaurāko profilu pusi. Apmēram tā – ja jūsu auto riepu “štata” izmērs ir 185/60 14, ziemā likt 175/65 14.

Ar vai bez “naglām”?


Publicitātes fotoPublicitātes foto

Lauku autobraucējiem speciālisti iesaka radžotas riepas.

Visi trīs strādājam Rīgā. Bečers un Jansons šogad tāpat kā visus iepriekšējos gadus brauks bez radzēm. Mēs neticam ilgas un noturīgas sniega vai ledus kārtas iespējamībai galvaspilsētas ielās un negribam šķilt dzirksteles uz plika bruģa. Caune ir agresīvāka braukšanas stila piekritējs, dzīvo gabaliņu ārpus pilsētas, turklāt visai bieži draiskojas vēl tālāk – ralliju takās. Viņš brauks ar “naglenēm”.

Toties pilnīgi vienprātīgi esam rekomendācijā lauciniekiem. Ja mēs dzīvotu Dundagā vai Stāmerienā, izvēlētos radžotas riepas. Šķietams paradokss (radžošana taču maksā Ls 5), bet šādi atrodama pat iespēja ietaupīt. Ciešamas, pietiekamas saķeres īpašības var iegūt, ar radzēm aprīkojot nevis dārgu, bet daudz lētāku riepu. Ivars šo domu izvērš vēl tālāk. Viņaprāt, tiem kolēģiem, kurus budžeta deficīts spiež pirkt vislētāko marku vai restaurētas ziemas riepas, tās pilnīgi noteikti būtu jāpapildina ar “naglām”. Lētā, cietā gumija lāgā neturēs ne uz asfalta, ne ledus. Radzes vismaz slidenajos apstākļos palīdzēs.

Lēti un labi – 
vai tas iespējams?


Jā. Lēti un izcili – nez vai. Bet drošai kustībai lojālos režīmos pietiekami labas ziemas riepas var iegūt ne tikai bagātie. Pirmkārt – visiem lielajiem ražotājiem līdzās tā sauktajiem “premium” modeļiem ir arī pieticīgāki atzari. “Pieticīgāki” šajā gadījumā nenozīmē slikti vai primitīvi. Tie atbilst visām mūsdienu prasībām, derīgi saprātīgi ātrai braukšanai ne tikai Latvijas, bet pat, piemēram, Austrijas limitu rāmjos (max. 130 km/h). Iespējams gan, ka to ilgizturība būs mazāka. Iespējams, ka šodien iztērēt par dārgāku komplektu 240, nevis 160 latus tomēr ir gudrāk, jo nākamā investīcija pienāks trešajā, nevis jau aiznākamajā rudenī. Gudrāk – ja vien maciņš to atļauj.

Par iespēju ietaupīt ar radžu palīdzību jau runājām iepriekš. Aprīkojiet ar “naglām” lētāko marku jaunas riepas. Noteikti dariet to, ja nākas izvēlēties restaurētas. Kategorisku “nē” sakām lietotu, pusnodilušu ziemas riepu pirkšanai. Riepu tirdzniecību šrotos vispār vajadzētu aizliegt ar likumu. Lēmums kaut cik ātri braukt ar kaut kur Vācijā nomontētu, vairākas karstas vasaras pa sētmalām nomētātu tupeli ir tuvs pašnāvības plāniem. Daudz uzticamākas noteikti ir tikai mazliet dārgākās “navarkas”, jo to karkasi pirms jauna protektora vulkanizēšanas ir rūpīgi pārbaudīti un gabalu gabalos tuvākajā laikā neizšķīdīs. Tādēļ visskarbākās taupības apstākļos noteikti ņemiet tās, nevis kādas svešas un senas greznības pārpalikumus.

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (6)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+