Foto: SHUTTERSTOCK

Kādēļ nedod iespēju izvēlēties lētāko vakcīnu? 1

La.lv saņēma sašutušas lasītājas jautājumu: “Kāpēc vienā Rīgas lielākajām – ARS – , kur vēlējos vakcinēties pret ērču encefalītu, reģistratūrā, veicot maksājumu, konstatēju, ka darbiniece, neko man iepriekš nejautājot, vienkārši izsit čeku apmaksai par dārgāko ērču encefalīta  vakcīnu, kaut gan otra vakcīna maksāja par kādiem 10 eiro lētāk. Tā ir visai ievērojama summa pat strādājošam cilvēkam, nerunājot par pensionāriem, kurus arī redzēju gaidām rindā pie vakcinācijas kabineta durvīm. Varbūt tā ir sistēma, ka pacienti vienkārši netiek informēti par izvēles iespējām un cenu atšķirībām, jo ārstniecības iestādes interesēs ir vairāk nopelnīt? Ja es nebūtu paskatījusies internetā, cik maksā vakcīnas, es pat nebūtu zinājusi, ka ir atšķirība. Būšu pateicīga par kāda kompetenta speciālista skaidrojumu, kā šādās situācijās jārīkojas?

Reklāma
Reklāma
“Tu padarīji mana desmitgadīgā dēla dienu neaizmirstamu!” Ādažos kāds svešinieks no sirds iepriecinājis zēnu, kurš nupat nopircis makšķeri
“Es nerunāju latviski!” Tūrists no Šveices, kurš apguvis latviešu valodu, sašutis, ka vairākās kafejnīcās nevar veikt pasūtījumu valsts valodā 158
13 noslēpumi, kas franču sievietēm ikdienā ļauj izskatīties tik satriecoši 11
Lasīt citas ziņas

Situāciju komentē SIA Medicīnas sabiedrība ARS komercdirektore Gunta Babauska: “Šādai situācijai nevajadzētu izveidoties, proti, reģistratūrā patiešām būtu jāinformē par vakcīnas cenas iespējām. Grūti komentēt, nezinot konkrēto situāciju – varbūt sievietei šī bija atkārtota vakcīna un maksājumam noteikta ir tās pašas firmas vakcīna (kaut gan ir pieļaujams izmantot otra veida vakcīnu)… Varbūt uz to brīdi bija pieejama tikai viena vakcīna.

Šādās situācijās aicinām droši vērsties pie uzņēmuma vadības, izstāstīt radušos situāciju un šajā gadījumā cenu starpību ap septiņiem eiro ir iespējams atgūt. Mums ir svarīgs katrs pacients un mēs atzīstam savas kļūdas darbā, ja tādas rodas. Šajā gadījumā būtu labi saprast, kur un kāpēc kļūda radusies, lai turpmāk tādas nerastos. Iedrošinām neskaidrību gadījumā vērsties ar jautājumiem pie reģistratūras vai uzņēmuma vadības.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.