Foto – LETA

Apdrošina tālruņus un datorus 0

Šonedēļ Latvijā sākta mobilo tālruņu un datoru apdrošināšana pret zādzībām, laupīšanām, netīšiem daļējiem vai pilnīgiem bojājumiem, tostarp arī bērna nepārdomātas rīcības vai trešo personu ļaunprātīgas rīcības dēļ. Agrāk piezīmju datorus apdrošināja vien kopā ar nekustamo īpašumu.

Reklāma
Reklāma

 

10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Kokteilis
Vārdu maģija: ko par tevi atklāj burtu skaits tavā vārdā
Lasīt citas ziņas

Vakar publicētie aģentūras “TNS” pētījuma rezultāti rāda, ka viedtālruņus Latvijā lieto gandrīz katrs piektais jeb 19% cilvēku, bet planšetdatoru lieto 7% cilvēku vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Viedtālruņi, planšetdatori un arī portatīvie datori ir samērā dārgi.

Kā rāda mobilā operatora “Tele2” aptauja – 14% cilvēku nepērk jaunāko modeļu viedtālruņus tāpēc, ka baidās no to sa-
plīšanas, pazaudēšanas vai nozagšanas. Ierīces īpašnieki bojājuma gadījumā līdz šim varēja paļauties uz ražotāja sniegto garantiju divu gadu ilgumā, kas attiecās vien uz rūpnieciskajiem defektiem (ierīci remontē vai apmaina). Savukārt netīšu bojājumu gadījumā – piemēram, ierīci aplejot ar kafiju vai ierīcei iekrītot upē, labošanas darbu izdevumus īpašniekam agrāk neviens nekompensēja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aprēķini rāda, ka trīs lielāko mobilo operatoru – “LMT”, “Tele2” un “Bite” – klienti ik mēnesi remontā nodod aptuveni 2800 mobilos tālruņus, aptuveni 1100 mobilie tālruņi ir netīšām nozaudēti vai nozagti, bet 100 – neremontējami no mitruma vai trieciena radušos bojājumu dēļ.

Valsts policija informē – šā gada pirmajos četros mēnešos Rīgas reģionā dažādos noziedzīgos veidos ļaundari ieguva 602 mobilos tālruņus, tostarp 457 bija nozagti, bet 115 tālruņi – nolaupīti. Ielu laupīšanās 90% gadījumu laupītāji upuriem atņem mobilos tālruņus.

Mobilo sakaru operators “Tele2” sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrību “Balta” apdrošināšanas pakalpojumu uz vienu gadu piedāvā vien jauno ierīču pircējiem 43 “Tele2” klientu apkalpošanas centros 21 Latvijas pilsētā. Turklāt jāņem vērā, ka apdrošināšanas prēmija ir no Ls 12 gadā, kas, iespējams, daļu ierīču īpašnieku atturēs no polises pirkuma.

“Tele2” komercdirektors Jānis Spoģis teic, ka pirmajā dienā pēc pakalpojuma piedāvājuma vairāki klienti jau izvēlējušies augstas klases viedtālruņus apdrošināt ar pilnu segumu – pret bojājumiem un pilnīgu zudumu (zādzība un bojāeja). Pirmie pārdošanas rezultāti un cilvēku interese rādot, ka pakalpojums, visticamāk, ir guvis iedzīvotāju atzinību.

 

Ko un kā apdrošina

“Balta” ierīces apdrošina pret zādzību un laupīšanu (klienta paša risks 15%, ne mazāk kā Ls 20), jebkādu pēkšņu un neparedzētu fiziskā bojājuma gadījumu (klienta paša risks 15%, ne mazāk kā Ls 20), kā arī pret zudumu (klienta paša risks 50% no ierīces cenas). Ja notikusi zādzība, atlīdzību var saņemt piecos gadījumos – ja ierīce nozagta dzīvesvietā, laupīšanas laikā uz ielas, zādzība notikusi sabiedriskā transporta līdzeklī, ceļojuma laikā vai no automašīnas. Atlīdzību nevarēs saņemt, ja nav ziņots policijā vai prece brīvprātīgi iedota kādam cilvēkam, kas to nav atdevis.

Reklāma
Reklāma

Ar zudumu apdrošinātājs saprot iekrišanu jūrā, upē vai kalnu aizā. Ja ierīce būs atstāta bez uzraudzības vai zudums noticis, kad ierīces īpašnieks atradies reibuma stāvoklī, atlīdzību saņemt nevarēs.

Apdrošina arī astoņus bojājumu riskus, tostarp pret ugunsgrēku, ūdens vai tvaika noplūdi, dabas stihiju, elektrības svārstībām, kritumu un sasišanu, apliešanu, bērnu nepārdomātu rīcību, trešo personu ļaunprātīgi nodarītajiem bojājumiem un dzīvnieku iedarbību.

Piemēri. Suns apgāž krūzi, un kafija izlīst uz portatīvā datora klaviatūras. Portatīvā datora cena ir Ls 469, apdrošināšanas prēmija Ls 42,21. Remonta izmaksas ir Ls 150, tostarp klienta paša risks – 15%, kas veido Ls 22,50 lielu naudas summu. Klienta vietā apdrošinātājs apmaksās remonta izmaksas Ls 127,50 vērtībā.

Ierīces zudums. Iemūžinot ceļojuma piedzīvojumus, pēc kāda tūrista nejauša grūdiena tālrunis nogrimst jūrā. Tālruņa cena Ls 259, apdrošināšanas prēmija 
Ls 46,62. Klienta paša risks ir 50%, kas veido Ls 129,50. Klienta vietā apmaksās 
Ls 129,50 lielus tālruņa aizvietošanas izdevumus.

Ierīces zādzība vai laupīšana. Uz ielas ļaundaris atņem bērnam pirms dažām nedēļām dzimšanas dienā dāvināto planšetdatoru, kas maksā Ls 329. Apdrošināšanas prēmija ir 
Ls 55,93, klienta paša risks 15% jeb Ls 49,35. Apdrošinātājs klienta vietā apmaksās Ls 279,65 lielus aizvietošanas izdevumus pārdevējam.

 

Apdrošināšana 
citās valstīs

“Balta” korporatīvo partneru pārvaldes vadītājs Kaspars Lukačovs informē, ka Lielbritānijā ir ļoti attīstīts šis pakalpojums, kas ir integrēts nomaksas telefonu mēneša maksājumā, ja tālruni pērk pie operatora, un tas tiek uzskatīts par standarta, ikdienas apdrošināšanas produktu līdzīgi kā OCTA automašīnām.

Aktīvi pakalpojumu pārdod arī Dienvidamerikas valstīs, kur tas ir ļoti pieprasīts un saviem klientiem to piedāvā arī lielākais kontinenta telekomunikāciju operators “Claro”. Tuvāk Latvijai šāds pakalpojums ir pie-
ejams arī Skandināvijas valstīs, un nesen tas ir kļuvis pieejams arī Lietuvā.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.