Ekonomika
Bizness

Atlaižu cīņa par klientiem: no šodienas mobilie operatori maina tarifu plānus 6

Foto – Shutterstock

No šodienas mobilie operatori “Bite” un “Tele2” maina vecos tarifu plānus, sākot piedāvāt jaunos un uzlabotos – gan ar iespēju zvanīt un sūtīt īsziņas uz un no Eiropas Ekonomiskās zonas valstīm, gan šajās valstīs brīvi lietot tarifā noteikto interneta apjomu. Tomēr lielās sajūsmas vietā operatori drīzāk saņēmuši neapmierinātu un ziņkārīgu klientu kalnu. Jo ne visiem vajag saziņu ar Eiropu, kur nu vēl internetu. Diemžēl operatori ļoti kūtri piedāvā iespēju klientiem nelietot jaunos labumus, kaut neviens viņiem to neliedz. Līdz ar to operatoru klienti pēdējo nedēļu laikā aktīvi meklē iespējas, kā jaunos tarifu plānus vismaz padarīt lētākus. Diemžēl jebkāda veida statistikas datus operatori man neiedeva. Vien “Bite” atklāja to, cik daudzi viņu tīklā izvēlējušies samainīt tarifu 
plānus.

“Bites” mārketinga vadītāja Diāna Šmite sacīja, ka klientu aktivitātes pieaugums nav nekāds noslēpums, taču nevarētu teikt, ka zvanu centru vai klientu centru gāztu riņķī. “Klienti interesējas par jaunajiem tarifu plāniem, to sniegtajām iespējām, kā arī ar mūsu konsultantu palīdzību cenšas piemeklēt saviem mobilā tālruņa lietošanas paradumiem atbilstošākos tarifu plānus,” sacīja kompānijas pārstāve, norādot, ka sākotnēji katram klientam piemeklēts, pēc kompānijas domām, atbilstošākais tarifs, taču līdz 1. jūnijam, konsultējoties ar “Biti”, to varēja samainīt. Jāuzsver, ka daudzus gan “Bites”, gan “Tele2” klientus nav apmierinājis tieši kompāniju piedāvātais sākuma variants. Līdz ar to, piemēram, “Bites” piedāvāto tarifu plānu pret citu nomainījuši apmēram 10% privātpesonu. Sākumā varētu nelikties nekas sevišķs, bet, ņemot vērā, ka pērn “Bite” apkalpoja apmēram 550 000 cilvēku (privātpersonas un biznesa klienti), 10% noteikti ir gana liels skaits.

Diemžēl “Tele2” ar līdzīgiem datiem nepadalījās, tomēr atzina, ka lielāka cilvēku interese ir. To “LA” novēroja arī sociālajos tīklos, kur cilvēki dalījušies ar savu pieredzi. Piemēram, kāds “Tele2” konsultants potenciālajam klientam esot teicis, ka rindā uz sarunu esot milzīgs cilvēku skaits, tāpēc jādomā ātri!

Savukārt “LMT” pārstāve Elīna Lidere sacīja, ka pēdējo nedēļu laikā kompānijas klientu skaits pieaug un vērojams īpaši liels jauno klientu skaits, kuri pārnāk no citiem operatoriem. Šķiet, “LMT” beigu beigās, agrāk ieviešot izmaiņas, no lielās vies­abonēšanas epopejas varētu būt izrāpies ar vismazāk nobrāzumiem, tomēr vēl pagaidīsim, kad operatori būs gatavi padalīties ar precīzākiem datiem par viesabonēšanas atcelšanas radīto klientu migrāciju.

 

11 eiro atlaide – bez problēmām!

Lasītāja Jāņa (23) pieredze: “”Bites” pakalpojumus izmantoju aptuveni astoņus gadus. Sākumā priekš­apmaksu, bet pēdējos gados jau man bija pieslēgums. Savukārt pēdējo gadu izmantoju tarifu plānu ar neierobežotu internetu, kas izmaksāja apmēram 19,50 eiro mēnesī. Vēl pirms viesabonēšanas trakuma biju nolēmis pāriet uz citu operatoru, jo mani neapmierināja interneta ātrums ārpus Rīgas – man bieži sanāk uzturēties Tukumā un Limbažos. Vairākas reizes mēģināju “Bitei” norādīt, ka internets ir ļoti lēns, sūtīju arī ekrānuzņēmumus ar interneta ātruma mērījuma datiem cerībā, ka kaut kas mainīsies, bet nekas nenotika. Nolēmu pāriet uz “Tele2”, kuri piedāvāja apmēram to pašu, bet par 12,99 eiro mēnesī, uz gadu piešķirot man individuālu atlaidi (pēc gada būs 17,99 eiro). “Tele2” pakalpojuma kvalitāti zināju, jo viņu pakalpojumus izmanto sieva. Nokārtoju ar viņiem visas formalitātes un jau sāku lietot “Tele2”. Šo dienu laikā saņēmu zvanu no “Bites”, kura nenogurstoši centās mani pārvilināt atpakaļ. Pēc pāris minūšu sarunas man vecā 19,50 eiro tarifa vietā piedāvāja 8,50 eiro, kas ir par 11 eiro lētāk! Turklāt uz gadu! Esmu šokēts un neapmierināts, ka viņi ar vieglu sirdi var iedot tādu atlaidi, turklāt man pašam kā ilggadējam klientam tā ir jāprasa. Zināju, ka “Bites” pakalpojums mani neapmierina, tāpēc pateicu visu, ko domāju, un saruna beidzās bez rezultāta. Interesanti gan, ka “Bite” jau iepriekš man piedāvāja dāsnus labumus, piemēram, solīja uzdāvināt planšetdatoru, ja es paņemtu rūteri ar internetu mājās. Tas viss pierāda – ja neprasīsi vai neiesi prom, neviens neko nepiedāvās.”

LA.lv