Foto-LETA

Auto pircēju izvēle kļuvusi daudz racionālāka 0

Kopš 2007.gada auto pircēju izvēle Latvijā kļuvusi daudz racionālāka, dodot priekšroku praktiskam, nevis ekskluzīvam auto, aģentūrai BNS atzina “Swedbank” preses sekretāre Kristīne Jakubovska, atsaucoties uz bankas apkopotajiem auto tirgus līzinga datiem.

Reklāma
Reklāma
Krievi nāk virsū kā melna nakts.. Ukraiņi nosauc laiku, kad vairs nevarēs noturēt fronti – ne ieroču, ne spēka nav
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Lasīt citas ziņas

Viņa sacīja, ka pērn populārākā “Swedbank” līzingā pirktā auto marka bija “Volvo”, bet 2007.gadā līderis bija “BMW”. Savukārt vispopulārākais Latvijā 2011.gadā pārdoto jauno auto motora dzinējs bija ar tilpumu pusotrs līdz divi litri, informēja Jakubovska.

Viņa norādīja, ka automašīnas ar tilpumu līdz diviem litriem izvēlētas 76,1% gadījumu, savukārt automobiļi ar tilpumu pusotrs līdz divi litri iegādāti 54,7% gadījumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat viņa minēja – neskatoties uz benzīna cenu dinamiku, vairāk nekā puse jeb 64% privātpersonu, iegādājoties auto, izvēlas benzīna dzinēju un tikai 36% dod priekšroku dīzeļdzinējam. “Ar auto gāzi Latvijā pašlaik brauc aptuveni 3% automašīnu, turpretī Lietuvā – aptuveni 6–7%, bet Nīderlandē – apmēram 20–30%. Prognozējams, ka šā gada laikā, visticamāk, tiks novērots benzīna auto proporcijas samazinājums,” klāstīja Jakubovska.

Bankas apkopotie dati arī liecina, ka kopumā 2011.gadā privātpersonu vidū populārākie auto, kas iegādāti jauni no salona, bijis “Volkswagen”, “Toyota” un “Nissan” markas auto ar pusotru līdz divu litru benzīna dzinēju. Savukārt populārākās automašīnu krāsas pērn bija pelēka (31%), brūna (19%) un melna (17%). Autoparka vidējais vecums Latvijā ir 12,5 gadi, bet Eiropas Savienībā – septiņi gadi.

“Swedbank” privātpersonu finansēšanas daļas vadītājs Dzintars Kalniņš norādīja, ka pēdējo gadu auto tirgus stagnācija ir beigusies. “Ir izjūta, ka pēdējo gadu stagnācija auto tirgū ir beigusies. Darījumu apmēri pakāpeniski palielinās visos auto segmentos. Pašlaik klientu izvēlē lielāka uzmanība tiek pievērsta tādiem praktiskiem aspektiem kā motora tilpums, degvielas patēriņš un automašīnu rezerves daļu izmaksas. Cilvēki domā ne tikai par spēkrata sākotnējo tirgus vērtību, bet arī par uzturēšanas izmaksām – iespēju ietaupīt uz degvielas patēriņu, remontu, nodokļu un apdrošināšanas izmaksām,” teica Kalniņš.

Saskaņā ar sniegto informāciju šogad pirmajā ceturksnī “Swedbank” privātpersonām no jauna noformēto auto līzinga darījumu kopējā vērtība pieaugusi 2,3 reizes, sasniedzot 1,96 miljonus latu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.