Foto – LETA

“Latvijas Pasts”: Uzņēmums faktiski jau strādā brīvā tirgus apstākļos 0

Latvijas Pasts faktiski jau strādā brīvā tirgus apstākļos, intervijā laikrakstam “Dienas Bizness” norāda kompānijas valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs, kurš līdz ar jauniecelto valdi pasta uzņēmumu sāka vadīt šā gada sākumā.

Reklāma
Reklāma
10 produkti, kuri traucē notievēt. Arī tādi, kurus uzskatām par veselīgiem
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Kokteilis
Vārdu maģija: ko par tevi atklāj burtu skaits tavā vārdā
Lasīt citas ziņas

“Vienīgais monopols, kas šobrīd ir spēkā, attiecas uz vēstulēm, kuru svars nepārsniedz 50 gramu, un tā ir ļoti neliela ieņēmumu daļa,” akcentē pasta vadītājs. Latvijas Pasts ir attīstījis citus pakalpojumus, kas ģenerē naudu brīva tirgus apstākļos.

Kleinbergs stāsta, ka nākamā gada laikā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai jāorganizē konkurss universālā pasta pakalpojumu sniedzēja noteikšanai, savukārt attiecīgs mehānisms šo pakalpojumu radīto zaudējumu segšanai vēl šogad jāizstrādā Satiksmes ministrijai. Diemžēl, visticamāk, universālā pasta pakalpojumu sniedzējs būs spiests strādāt ar zaudējumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Visvecākās pasta infrastruktūras – vēstuļu kastīšu – uzturēšana un ikdienas apkalpošana prasa ievērojamus finanšu resursus, tāpat arī pasta pakalpojumu sniegšanas vietu nodrošināšana saskaņā ar noteiktiem iedzīvotāju skaita un apdzīvoto vietu kritērijiem un abonēto preses izdevumu piegāde par vienādiem tarifiem pilnīgi visā Latvijas teritorijā,” skaidro pasta vadītājs.

Komentējot Igaunijas pieredzi, kur pasts jau pāris gadu darbojas brīvā tirgū, Kleinbergs akcentē – nevarētu teikt, ka kopš liberalizācijas būtu vērojamas kādas īpašas pārmaiņas un Igaunijas valsts pasta kompānija tāpat turpina sniegt arī universālā pasta pakalpojumus. Savukārt Lietuvas pasta kompānijas nodrošinātās abonētās preses piegādes radītos zaudējumus, tāpat kā Latvijā, visiem valsts iedzīvotājiem tagad kompensē valsts.

Stāstot par jaunajiem Latvijas Pasta pakalpojumiem, uzņēmuma vadītājs norāda, ka pats jaunākais un inovatīvākais visa reģiona mērogā ir no augusta plānotais pilotprojekts pasta paku saņemšanai “Statoil” degvielas uzpildes staciju tīklā.

“Sākotnēji tās būs vairākas degvielas uzpildes stacijās Rīgā, kur, norādot šādu vēlmi, sūtījuma saņēmējs varēs izņemt sev pienākošos pasta paku. Noteiktu laika periodu šis pakalpojums tiks testēts un izvērtēts, tālāk jau pieņemot lēmumu par tā turpmāko attīstību. Šāda pakalpojuma priekšrocība ir maksimāla pieejamība klientam – tuvāk darbam vai pa ceļam uz mājām, turklāt ar darba laiku 24 stundas diennaktī septiņas dienas nedēļā,” akcentē Kleinbergs.

Pabeigts vēl viens būtisks pilotprojekts pasta pakalpojumu modernizācijas jomā, un jau septembrī e-aicinājuma sistēma, kas līdz šim testa režīmā darbojās attiecībā uz atsevišķām katalogu preču kompānijām, kļūs pieejama ikvienam Latvijas iedzīvotājam, kurš izmanto paku piegādes pakalpojumu. Respektīvi, tradicionālo pasta aicinājumu uz nodaļu pēc paku sūtījuma atkarībā no klienta izvēles varēs aizstāt aicinājums īsziņas formātā mobilajā tālrunī vai paziņojums e-pastā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.