Ekonomika
Bizness

Paziņots uzvarētājs “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas posmam caur Rīgu0

Foto: Shutterstock

Baltijas valstu kopuzņēmums “RB Rail” pasludinājis uzvarētāju iepirkumā par būvprojektēšanu un autoruzraudzības pakalpojumiem “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas posmā caur Rīgu.

Uzvarētāja piedāvājuma summa ir 12 989 200 eiro. To iesniedza divu spāņu uzņēmumu konsorcijs, kas sastāv no “IDOM Consulting”, “Engineering”, “Architecture un Ingeniería y Economía del Transporte” (INECO).

Plānots, ka līgumu ar uzvarētāju parakstīs šī gada jūnijā pēc nepieciešamo procedūru noslēgšanas, tai skaitā desmit dienu nogaidīšanas perioda.

Šis ātrgaitas dzelzceļa posms ir 56 km garš un sastāv no trim apakšposmiem: Upeslejas – Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns – Imanta un Starptautiskā lidosta “Rīga” – Misas upe.

Piegādātājam 24 mēnešu laikā būs jāveic trases apsekošana, vērtību inženierijas izpēte, jāizstrādā būvprojekta pamatrisinājumi un detalizētais būvprojekts. Turklāt piegādātājam tiks uzticēta autoruzraudzība dzelzceļa posmam Rīgā būvniecības fāzes laikā pēc būvprojekta pabeigšanas.

“IDOM Consulting”, “Engineering”, “Architecture” ir vairāk nekā 20 gadu pieredze parasto un ātrgaitas dzelzceļu projektēšanā Eiropā, ASV, Tuvajos austrumos un Āfrikā.

Nesen uzņēmums piedalījās ātrgaitas projektos Spānijā, Polijā un Zviedrijā.

IDOM nodarbina 3 500 cilvēku 45 birojos visā pasaulē. Līdzīgi INECO jau 50 gadus strādā transporta inženierijas un konsultāciju jomā, tajā skaitā uzņēmumam ir vairāk nekā 20 gadu pieredze ātrgaitas dzelzceļa nozarē.

Uzņēmums darbojas vairāk nekā 50 valstīs un nodarbina 3000 profesionāļu komandu. INECO piedalās arī High Speed 2 projektā Apvienotajā Karalistē kā viens no piegādātājiem, kas sagatavo sākotnējos projektus.

Lai sagatavotos projektēšanas aktivitātēm Rīgā, 7. maijā “RB Rail” sadarbībā ar “Rail Baltica” nacionālo ieviesēju SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” un Satiksmes ministriju iedibināja ceturkšņa sadarbības formātu ar Rīgas nevalstiskajām un apkaimju organizācijām.

Ceturkšņa tikšanos mērķis ir nodrošināt atklātu informācijas apmaiņas platformu sabiedrības un projekta ieviesēju starpā.

Sadarbība plānota tādos jautājumos kā lietotājam draudzīgu šķērsojumu nodrošināšana pāri jaunajai dzelzceļa līnijai, “Rail Baltica” infrastruktūras drošība un pieejamība, rūpes par vēsturisko mantojumu, kā arī sasaistes veidošana ar Rīgas pašvaldības plāniem.

Turklāt šī gada 31. maijā Satiksmes ministra Tāļa Linkaita vadībā tiks uzsāktas regulāras koordinācijas sanāksmes ar 15 pašvaldībām, kuras šķērsos “Rail Baltica” līnija Latvijā.

Kopumā Baltijas valstīs izsludinātas 7 no 11 iepirkuma procedūrām Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases detalizēto būvprojektu izstrādei, kas veido 57% no visa sliežu ceļa garuma.

Igaunijā iepirkumi izsludināti visiem dzelzceļa līnijas posmiem, kas ietver posmu no Latvijas/Igaunijas robežas līdz Tallinai, un šī gada martā parakstīts pirmais būvprojektēšanas līgums.

Latvijā procesā ir 2 no 4 iepirkumiem t.s. centrālajā posmā ap Rīgu, kā arī jūnijā ir plānots izsludināt iepirkumus par projektēšanu posmos līdz Latvijas/Igaunijas un Latvijas/Lietuvas robežai.

Arī Lietuvā izsludināti 2 no 4 iepirkumiem, kas attiecas uz posmiem no Kauņas līdz Lietuvas/Latvijas robežai. Šī gada aprīlī tika parakstīts pirmais būvprojektēšanas līgums posmam no Kauņas līdz Ramīgalai.

Saistītie raksti

“RB Rail” ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai koordinētu “Rail Baltica” projekta īstenošanu – pirmo šāda mēroga infrastruktūras projektu no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.

“RB Rail” kā globālā projekta centrālais koordinators ir atbildīgs par dzelzceļa projekta izstrādi, būvniecību un mārketinga aktivitātēm.

Iepriekš jau vēstīts, ka “Rail Baltica” kopējās izmaksas varētu būt 5,8 miljardi eiro.

LA.lv