Ekonomika
Bizness

Pieaudzis pa VAS “Latvijas dzelzceļš” pārvadāto iekšzemes kravu apjoms0

Foto: Ieva Lūka/LETA

Šā gada deviņos mēnešos ir pieaudzis pa VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) infrastruktūru pārvadāto iekšzemes kravu apjoms, tāpat būtisks pieaugums ir vērojams arī atsevišķos kravu veidos – kokmateriāliem, minerālvielām un ķīmiskajām kravām.

Iekšzemes pārvadājumu apjoms deviņos mēnešos ir bijis par 22,2% lielāks, nekā tas bija šajā periodā pirms gada, savukārt septembrī tas bija par 35,9% lielāks nekā pagājušajā gadā, sasniedzot 243 tūkstošu tonnu apjomu.

Šogad ir vērojams pārvadājumu apjoma pieaugums atsevišķos kravu segmentos, tādējādi kompensējot akmeņogļu un naftas produktu pārvadājumu apjoma samazināšanos.

Akmeņogļu pārvadājumu izmaiņas (14 miljoni tonnu deviņos mēnešos) šogad saistītas gan ar ogļu cenu samazināšanos pasaules tirgos un, attiecīgi, kopējo darījumu apjoma samazināšanos, gan ar situāciju Krievijā, kas orientējas uz savām ostām, tādējādi samazinot caur Latviju nosūtīto kravu apjomu.

Atsevišķos kravu segmentos lielākais pieaugums līdz šim bijis minerālvielu kravām – septembrī par 38,7%, bet gada deviņos mēnešos kopumā – par 37,3% salīdzinājumā ar 2018.gada deviņiem mēnešiem. Otrs lielākais pieaugums fiksēts kokmateriālu pārvadājumu jomā – par 20,1% gada deviņos mēnešos un septembrī – par 21,8% vairāk nekā pērn septembrī, kas skaidrojams ar papildus šķeldas apjomiem, kas tiek pārvadāti satiksmē ar Baltkrieviju.

Pa LDz pārvadāto ķīmisko kravu apjoms deviņos mēnešos sasniedzis 1,5 miljonus tonnu, kas ir par 18,9% vairāk nekā pirms gada, un šāds apjoms sasniegts, pateicoties mērķtiecīgam darbam ar sadarbības partneriem.

Kopumā pa LDz infrastruktūru šī gada deviņos mēnešos ir pārvadāti 31,6 miljoni tonnu un joprojām lielākie pārvadāto kravu apjomi ir akmeņogļu un naftas produktu segmentā – attiecīgi 14 miljoni un 7,1 miljons tonnu šī gada deviņos mēnešos.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LA.lv
LE
LETA
Ekonomika
Šteinbuka piekristu, ja viņu uzrunātu kandidēt uz Latvijas Bankas prezidenta amatu
1 diena
MK
Mārtiņš Kalaus
Ekonomika
Uz daudziem reģionālajiem ceļiem parādīsies atstarojošie signālstabiņi
1 diena
LA
LA.LV
Ekonomika
Patēriņa kredītu visbiežāk ņem turīgie
1 diena

Lasītākie raksti

Par svarīgo

SK
Skaties.lv
Latvijā
“Putina kreklu” skandāls iedvesmo radikāli Lindermani savai apģērbu līnijai 1
7 stundas
LE
LETA
Ekonomika
”PNB bankas” kreditori varētu neatgūt miljoniem eiro
5 stundas
JL
Juris Lorencs
Latvijā
Varbūt mūsu atmiņas ir kā akmeņi! Saruna ar akmeņu muzeja vadītāju Vilni Strautiņu 1
Intervija 5 stundas
LE
LETA
Pasaulē
Lielbritānijas parlaments nobalso par breksita termiņa pagarināšanu 1
10 stundas
MZ
Monika Zīle
Latvijā
Monika Zīle: Mitoloģijas mācības
6 stundas