Ekonomika
Bizness

Tirgotājs maldina pircējus ar preču cenām. PTAC piemēro 20 000 eiro sodu0


Veikala “LatS” izkārtne.
Veikala “LatS” izkārtne.
Foto: Ieva Makare/LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), pēc 2018. un 2019.gadā veiktajām pārbaudēm pārtikas tirgotāja “KL Retail” mazumtirdzniecības vietās, konstatējis, ka kompānijas īstenotā komercprakse cenu norādīšanas jomā ir negodīga un par to piemērojis naudas sodu 20 000 eiro apmērā, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Tāpat PTAC piemērojis tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi.

Pēc pārbaudēm PTAC konstatējis, ka veikalos, tostarp veikalā “Lats” tiek pārkāpta kārtība, kādā ir jānorāda preču cenas, kā arī tiek noklusēta un sniegta maldinoša informācija par preču cenām, tādējādi maldinot patērētājus.

Pēc PTAC aicinājumiem novērst esošos pārkāpumus, kompānija ilgstoši tos nenovērsa.

PTAC veiktajās pārbaudēs konstatējusi, ka “KL Retail” daļai pārdošanā esošo preču nenorāda noteiktas mērvienības cenu, daļai preču nav norādīts vai ir norādīts jau beidzies akcijas spēkā esamības termiņš, daļai preču nav pievienotas cenu zīmes vai masas vienības un, atsevišķos gadījumos, atbilstoša mērvienības cena netiek norādīta vispār vai tā nav aprēķināta par masas mērvienību kilogramos.

Zarāne norādīja, ka no lietā esošajiem materiāliem PTAC konstatēja, ka “KL Retail” ir sistemātiski pārkāpusi patērētāju tiesību regulējošos normatīvus, un pārkāpums ir būtisks, jo kompānijas īstenotā komercprakse ir adresēta un skar daudzus patērētājus, kuri apmeklē vai varētu apmeklēt “KL Retail” veikalus, tādējādi negatīvi ietekmējot patērētāja ekonomisko rīcību, proti, patērētājs pieņēma/varēja pieņemt tādu lēmumu par rīcību saistībā ar darījumu, kādu citādi nebūtu pieņēmis.

PTAC pārstāvji kā piemēru minēja preces mērvienības (kilogramu un litru) cenas neatbilstošu norādīšanu, kas apgrūtina patērētājiem iespēju veikt izdevīgāko attiecīgā preču piedāvājuma izvēli un salīdzinājumu ar citiem piedāvājumiem gadījumos, kad līdzīgām precēm ir dažāda tilpuma vai masas iepakojumi.

Zarāne atzīmēja, ka PTAC vairākkārt ir sazinājies ar “KL Retail”, norādot uz tās komercpraksē īstenotajām neatbilstībām, tomēr kompānija nav sniegusi atbildes uz PTAC pieprasīto informāciju, kā arī nav veikusi visus nepieciešamos pasākumus, lai novērstu pārkāpumus. Līdz ar to nav konstatēta vēlme sadarboties ar PTAC, kas ir vērtējams kā “KL Retail” atbildību pastiprinošs apstāklis.

Vienlaikus “KL Retail” pārstāve aģentūrai LETA sacīja, ka kompānijas veikalos ir veiktas PTAC prasītās izmaiņas.

Tāpat kompānijas pārstāve atzīmēja, ka “KL Retail” turpinās sarunas ar PTAC, lai vienotos par kompromisu, jo piemēroto naudas sodu “KL Retail” “nevēlētos maksāt”.

PTAC lēmumu uzņēmums pārsūdzēs

Savukārt “KL Retail” valdes loceklis Kristaps Lūsis aģentūrai LETA norādīja, ka sods piemērots, par to, ka uzņēmuma pārtikas veikalos nav izvietotas pie visiem produktiem cenu zīmes un atsevišķos gadījumos, nav norādītas cenas par kilogramiem.

“Informējam, ka arī mūsu uzņēmums saskaras ar darbinieku grūtībām un ļoti bieži veikala vadītājs strādā kasē, kas ir tieši atbildīgs par šo procesu. Tā pat arī es – uzņēmuma valdes loceklis – atsevišķas dienas esmu spiests strādāt pie kases, jo reāli, atsevišķās situācijās esam spiesti izvēlēties veikalu atvērt vai neatvērt,” skaidroja Lūsis.

Runājot, par sodu, Lūsis piebilda, ka tas nav samērīgs uzņēmumam ar nepilnu sešu miljonu apgrozījumu gadā.

“Tajā pašā laikā “Rimi” par šādu gadījumu ir saņēmis tieši tādu pašu sodu 20 000 eiro apmērā, bet mūsu apgrozījums nav salīdzināms ar “Rimi” apgrozījumu,” viņš uzsvēra, piebilstot, ka piemērotais sods liecina par vietējo mazo uzņēmumu iznīcināšanu.

Tāpat Lūsis minēja, ka šajā gadījumā nesaskata patērētāju maldināšanu, kā to norādījis PTAC, taču uzņēmums iespēju robežās strādās ar šo jautājumu, jo arī kompānijas interesēs ir izvietot cenu zīmes plauktos.

Vienlaikus Lūsis norādīja, ka uzņēmums pārsūdzēs PTAC lēmumu.

PTAC aicina patērētājus arī turpmāk informēt par redzamām neatbilstībām cenu norādīšanas ziņā, kā arī par citiem gadījumiem, kad netiek ievērotas patērētāju tiesības.

Saistītie raksti

“Firmas.lv” informācija liecina, ka “KL Retail” pērn strādāja ar 5,87 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,8% mazāk nekā gadu iepriekš, kā arī kompānija cieta zaudējumus 87 937 eiro apmērā pretstatā peļņai 2017.gadā.

Kompānija reģistrēta 2011.gada martā, un tās pamatkapitāls ir 53 467 eiro. “KL Retail” vienīgais īpašnieks ir Kristaps Lūsis.

LA.lv