Foto – Atis Jansons

Vairāk nekā divi miljoni CSN pārkāpumu mēnesī 0

“Latvijas valsts ceļu” interneta lapā publicēts jaunākais ātruma novērojumu apkopojums (http://www.lvceli.lv/lv/Files/PageFiles/610/Atrums_21sept_4okt.pdf). Iesaku papētīt, secinājumi noteikti noderēs, savas kustības režīmu regulējot. Kam laika maz – piedāvāju īsu kopsavilkumu.


Reklāma
Reklāma
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 69
Krievi nāk virsū kā melna nakts.. Ukraiņi nosauc laiku, kad vairs nevarēs noturēt fronti – ne ieroču, ne spēka nav
Kokteilis
Vārdu maģija: ko par tevi atklāj burtu skaits tavā vārdā
Lasīt citas ziņas

Pirmkārt – dati ir ļoti līdzīgi pirms trim gadiem fiksētajiem. Pavisam nedaudz palielinājies to automobiļu īpatsvars, kas brauc virs limita “90”. Tātad mūsu ieradumi ir stabili, dziļi iesakņojušies un nav būtiski mainījušies no lielajām runām un mazajiem darbiem fotoradaru jomā.

Pavirši ieskatoties tabulā, šķiet, ka nedaudz vairāk kā puse kustības dalībnieku akceptē limitu. Taču aptuveni trešdaļu no Latvijas transporta plūsmas veido kravas transports, kas praktiski viss iekļaujas pirmajās divās ātruma ailēs. Tātad no divu uzskaitīto nedēļu lojālajiem vien aptuveni 250 000 ir vieglo auto vadītāji. Un tie ir tikai 17% no kopskaita. 52% “vieglo” iekārtojušies robežās 90 – 100. Ceturtdaļa nākamajā ailē. Deviņi procenti par brīvību gatavi maksāt vairāk nekā piecus latus un brauc virs 110. Tādu divās nedēļās ir bijis 121 734.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mūsu ceļu policija spēj fiksēt vien dažus simtus pārkāpumu dienā. Lielāko daļu no tiem Rīgā un tās tuvākajā apkārtnē. Uz ārpilsētas ceļiem soda neizbēgamības nav un trūcīga finansējuma apstākļos tuvākajā laikā nebūs. Darbojas “pašpārvalde”.

Referendums, kurā 85 procenti (šo robežu kā reāla limita kritēriju lieto ASV kustības drošības pētnieki) balsotāju sev par piemērotāko ir atzinuši ātrumu līdz (aptuveni) 105 km/h. Tas ir vidējais rādītājs. Lēnāk braucam Rīgas tuvumā, kur plūsma blīvāka. Tālākās, tukšākās vietās – vēl ātrāk.

Ko darīt kustības dalībniekam? Drošākā iespēja, šķiet, ir pielāgoties, jo briesmām uz ceļa vairāk pakļauti gan tie, kas no vidējā atkāpjas uz augšu, gan tie, kuri turas pie vairākuma neatzītā limita, piedevām atstājot dažu km/h rezervi.

Ko darīt ātruma kontrolētājiem? Pareizi, protams, būtu visus spēkus koncentrēt uz ātrākajiem, nevis uz miljonu formālu pārkāpumu. Atzīt beidzot reālo situāciju. Pati kontroles sistēma taču to radījusi – sods par +20 km/h ir niecīgs jau daudzus gadus. Un pat tas netiek piemērots. Automobiļi kļuvuši labāki, to vadītāji kopumā arī. Smagu avāriju skaits samazinās arī bez represīvām metodēm. Tās būtu vajadzīgas gadījumos, kad atkāpes no vidējā ir lielas (4000 mēnesī LVC uzskaitītajos 64 punktos vien brauc virs 150!), kad “vidējo” kāds mēģina realizēt nepiemērotos apstākļos un ar sliktu tehniku.

Kur tie digitālie protektora dziļuma mērītāji, piemēram, palika? Kaut kā nav manīti darbībā…

 

“Latvijas valsts ceļu” reģistrētais ātrums A grupas ceļos, 2012. gada rudens

Ātrums 0–70 70–90 90–100 100–110 110–120 120–130 130–150 150–180 180–… Kopā auto
Datums
21. 09.
14330 105578 65622 28388 7479 1959 733
121 33
224243
22. 09. 15102 79765 60060 24442 6232 1530 637
117 72
187957
23. 09. 12737 75300 49717 18977 4501 1114
456 65
19
162886
24. 09.
13224 93610 49912 19607 4631 1107
408 65
23
182587
25. 09.
13421 89652 52632 22233
5639 1348
512 87
42
185566
26. 09.
14660 88913 56176 24398 6379
1542 574
92
25
192759
27. 09. 16293 92313 57367 24247 6351
1637 589
84
31
198912
28. 09.
28499 148959 69503 28900 7704
1931 678
108
27
286323
29. 09.
9735 80791 59691 25628 6672
1701 655
147
20
185040
30. 09.
8594 72158 51501 21799 5682
1322 496
65
25
161642
01. 10.
10063 82063 54300 25241 6853 1628 560
109
23
180840
02. 10.
10084 86569 51680 24033
6459 1511
534 89
29
180988
03. 10.
10562 85800
54445
26467 7493 1795
600
117
37
187313
04. 10.
9413 86685 56763 27520 7702
1902 700
88
41
190814
Kopā
186717 1268156 789369 341880 89777
22027 8132
1351 447
2707870
Reklāma
Reklāma

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.