Saules gaismas deficīts organismā. Cik liela ir optimālā deva D vitamīna līmeņa uzturēšanai pieaugušajam? 7

Aiva Kalve, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kura no sejām jums šķiet vispievilcīgākā? Atbildē slēpjas jūsu partnera ideāls
Vēstures atkārtošanās ir neizbēgama! Peskovs atklāj, uz kuru Eiropas galvaspilsētu Krievija mērķēs savas raķetes 3
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosaucis 10 politiķus, kuru pieļautās kļūdas būtiski ietekmējušas Latvijas politisko un ekonomisko situāciju 160
Lasīt citas ziņas

Jau daudzkārt minēts, ka D vit­amīna deficīts novērojams gandrīz 85% Latvijas iedzīvotāju. Ziemeļu platuma grādos ir par maz saules gaismas, tādējādi – ultravioletā starojuma, kas organismā izstrādā šo tik ļoti nepieciešamo vitamīnu. Neliels daudzums D vitamīna nonāk organismā ar pārtiku, taču parasti ar to nepietiek, lai uzturētu tā normu.

D vitamīns ir atbildīgs par šūnu atjaunošanos, hormonu sintēzi, kalcija uzsūkšanos organismā, kaulu blīvumu, ietekmē sirds un asinsvadu darbību, muskuļu spēku un imunitāti. Zinātnieki pierādījuši, ka praktiski nav nevienas hroniskas slimības, ko nepadziļinātu D vitamīna trūkums. Covid-19 pandēmijas laikā pētījumi atklājuši, ka cilvēki, kuriem organismā ir pietiekami daudz šā vitamīna, izrādījušies izturīgāki pret šo vīrusu un, ja arī saslimuši, ir ātrāk izveseļojušies. Optimālā deva D vitamīna līmeņa uzturēšanai pieaugušajam (sākot no 12 gadu vecuma) ir līdz 2000 SV, lai tā līmenis asinīs nesamazinātos.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.