Daugavpils Krievu vidusskolas liceja skolēni Artūrs Augšpols (no kreisās), Valentīna Elizabete Dzjumane, Alīna Jerjomenko, Marija Smirnova, Anna Fedotova, Dainis Kļaviņš, Daniels Rožko latviski runā brīvi, tomēr daži no viņiem atzīst, ka analizēt tekstu un salikt pareizi garumzīmes ne vienmēr ir viegli.
Daugavpils Krievu vidusskolas liceja skolēni Artūrs Augšpols (no kreisās), Valentīna Elizabete Dzjumane, Alīna Jerjomenko, Marija Smirnova, Anna Fedotova, Dainis Kļaviņš, Daniels Rožko latviski runā brīvi, tomēr daži no viņiem atzīst, ka analizēt tekstu un salikt pareizi garumzīmes ne vienmēr ir viegli.
Foto – Karīna Miezāja

Mācību grāmatas “nav līmenī” 8


Skolā izmantotās mācību grāmatas lielākoties ir latviešu valodā: tādas pašas, kādas lieto latviešu skolu skolēni. Izņēmums ir latviešu valodas mācību grāmatas. Tās paredzētas tieši mazākumtautību skolām. L. Meinerte gan atzīst: 7., 8. un 9. klasei paredzētās grāmatas latviešu valodas stundās var izmantot ļoti maz, jo tās neatbilst tam augstajam līmenim, ko skolēni latviešu valodā jau sasnieguši. Ar līdzīgu pro­blēmu saskārusies I. Sokolova, kura lielākoties pati gatavo vai meklē mācību materiālus.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Onkologi nosauc pārtikas produktus, kurus būtu tūlīt jāpārtrauc lietot uzturā, ja grib izvairīties no vēža
Kokteilis
FOTO. Haoss pirms Eirovīzijas lielā fināla: valstis nosoda Nīderlandes pārstāvja diskvalifikāciju, bukmeikeri nosauc pašreizējos favorītus
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 71
Lasīt citas ziņas

Skolā latviešu valodas skolotāji sadarbojas ar citu mācību priekšmetu skolotājiem. Piemēram, ja latviešu valodā mācās augu nosaukumus, augu tēmas tajā pašā laikā ietvertas arī dabaszinību stundās. Ja citu priekšmetu skolotāji vēlas stundā strādāt latviski, bet latviskais teksts par stundas tēmu ir pārāk sarežģīts, viņi to vienkāršo, piemēram, no teksta izņemot ciešamo kārtu vai divdabjus, saīsinot teikumus.

Kā novēroju skolā, latviešu valodas mācīšanā šajā skolā plaši izmanto modernās tehnoloģijas. Seši no astoņiem skolā esošajiem latviešu valodas kabinetiem aprīkoti ar interaktīvām tāfelēm. Skolotājas pašas izstrādā digitālos mācību materiālus. Piemēram, pirmklasnieki pie šādas tāfeles atrod pareizos burtus, kas izkrituši no latviešu valodas vārdiem. Vai pareizi saliek cilvēka seju, saucot, kā latviski ir piere, deguns, mati u. c. Tāpat skolā ir balsošanas ierīces, kad skolēns, viņaprāt, pareizo atbildi var sniegt, nospiežot vienu pogu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Bet kas pašus skolotājus motivē tik ļoti censties skolēniem iemācīt latviešu valodu? Daugavpilī taču var iztikt ar krievu valodu! “Mēs tomēr esam laba līmeņa skola. Arī latviešu valodā mums ir jābūt līmenī. Skolēnu vecākiem ir svarīgi, lai bērni iemācās valsts valodu, jo tā ir nepieciešama, lai studētu valsts augstskolās un dzīvē daudz sasniegtu,” atbild L. Meinerte.

Skolā latviski notiek arī Dzejas dienas, diktātu rakstīšanas konkurss, kā arī konkurss par skaistāko rokrakstu latviešu valodā. Latviešu valodas apguvi veicina arī tas, ka, piemēram, 18. novembra svētku pasākums skolā notiek tikai latviešu valodā. Koris dzied latviešu dziesmas, bet deju kolektīvs lec jautru danci, skanot tautasdziesmai “Cūka griķos”. Skolas dejotāji un dziedātāji bijuši arī Dziesmu un deju svētku dalībnieki.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.