Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto-LETA

Kas notiek ar naudu bankas kontā pēc cilvēka nāves? Kur tā nonāk? 0

Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Tu padarīji mana desmitgadīgā dēla dienu neaizmirstamu!” Ādažos kāds svešinieks no sirds iepriecinājis zēnu, kurš nupat nopircis makšķeri
“Es nerunāju latviski!” Tūrists no Šveices, kurš apguvis latviešu valodu, sašutis, ka vairākās kafejnīcās nevar veikt pasūtījumu valsts valodā 158
13 noslēpumi, kas franču sievietēm ikdienā ļauj izskatīties tik satriecoši 11
Lasīt citas ziņas

Kas notiek ar naudu bankas kontā pēc cilvēka nāves? Kur tā nonāk? Kāda ir banku standarta procedūra šādos gadījumos? Imants Jelgavā

Šādā gadījumā banka darbojas saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, norāda SEB bankas pārstāve Jeļena Novaka.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ja bankai ir informācija, ka klients miris, tai ir tiesības nekavējoties izbeigt norēķinu konta līgumu, tas ir – slēgt kontu.

Arī Swedbank pārstāvis Jānis Krops skaidro – saņemot ziņas par klienta nāvi, banka bloķē pieeju kontiem un aptur visus ar klientu noslēgtos pakalpojumu līgumus. Līdz ar to visi finanšu līdzekļi, kas atrodas šajā kontā, tiek uzglabāti līdz brīdim, kad likumiski apstiprinātie mantinieki dod rīkojumu par finanšu līdzekļu izmaksu. “Ja klientam pēc nāves nav palikuši mantinieki vai mantinieki likumiskā termiņā pēc publikācijas par mantojuma atklāšanos nav ieradušies pie notāra vai nav pierādījuši notāram savas mantojuma tiesības, šajā kontā esošie finanšu līdzekļi saskaņā ar Civillikuma 416. pantā noteikto tiek uzskatīti par bezmantinieku mantu un ir piekritīgi valstij,” informē Jānis Krops.

“Ja kontā ir naudas atlikums, tā glabāšana jānodrošina Kredītiestāžu likumā noteikto termiņu, kas ir 60 gadu. Klienta prasījuma tiesības manto mantinieki. Mantinieki nekļūst par pašu klientu, tādējādi nekļūst par bankas klientiem mantojuma atstājēja vietā. Līdz ar to mantinieki manto tikai klienta naudu, nevis kontu. Lai pieteiktos naudas saņemšanai, nepieciešama mantojuma apliecība un personu apliecinošs dokuments,” stāsta SEB bankas pārstāve.

Saskaņā ar Kredītiestāžu likuma 71. pantā teikto klients zaudē prasījuma tiesības pret kredītiestādi, ja 60 gadu laikā nav veikti nekādi darījumi ar šo noguldījumu. “Tātad, ja 60 gadu laikā nepiesakās mantinieki vai arī bankā nav saņemts akts par mantas atzīšanu par bezmantinieku (ja ir šāds akts, manta piekrīt valstij, un to administrē VID), tad šie naudas līdzekļi atbilstoši Kredītiestāžu likuma 72. panta nosacījumiem ieskaitāmi bankas ienākumos,” papildina Jeļena Novaka.

SAISTĪTIE RAKSTI