Foto – LETA

Aptiekas iebilst, ka lojalitātes programmu aizliegums ir jaukšanās biznesā. 0

Mēs vienmēr esam jaukušies aptieku biznesā – nosakām gan aptieku izvietojumu, gan maksimālo zāļu uzcenojumu, regulējam, kas drīkst un kas nedrīkst strādāt aptiekā. Pasaules pieredze rāda, ka nejaukšanās šajā biznesā nekādu ieguvumu nedod. Nesen kādā konferencē atklājās, ka valstīs, kurās zāļu tirgus ir liberalizēts, pacientiem nav nekāda labuma: iespējams, pagarinājies aptieku darba laiks, bet cenas bezrecepšu medikamentiem ir kāpušas, nevis samazinājušās.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Nosaukti 8 vārdu īpašnieki, kuriem gribot vai negribot sanāk iekulties nepatikšanās 9
Kokteilis
12 biežāk sastopamie ģimenes locekļu tipi. Noskaidro, pie kura piederi tu!
VIDEO. Latviešu puisis Zigmunds kopā ar māti nolēmuši pārcelties uz Baltkrieviju un iegādāties tur īpašumu: “Meklēs labāku dzīvi” 314
Lasīt citas ziņas

Minējāt, ka aptiekām vajadzētu censties noturēt klientus nevis ar šķietamām atlaidēm, bet gan ar farmaceitiskās aprūpes kvalitāti. Kas ir farmaceitiskā aprūpe?

Tas nozīmē, ka farmaceits ir nevis tikai zāļu pārdevējs, bet arī konsultants, palīdz pacientu laikus novirzīt pie ģimenes ārsta vai neatliekamās medicīniskās palīdzības. Ir izstrādāts un valdībā apstiprināts primārās veselības aprūpes plāns, kurā farmaceita loma un sadarbība ar ģimenes ārstu ir strikti definēta.

CITI ŠOBRĪD LASA

Taču varu piekrist, ka pagaidām pacients pat īsti nezina, kādu aprūpi no farmaceita varētu sagaidīt. Vienkārši iet uz aptieku saņemt zāles un nedomā, ka farmaceits varētu dot profesionālu padomu par zāļu lietošanu vai izvērtēt vairāku zāļu vienlaicīgas lietošanas efektu.

Statistika liecina, ka aptieka ir pieejamākā veselības aprūpes institūcija. Ja cilvēks slikti jūtas, bet runa nav par kādu īpašu stāvokli vai slimību, farmaceitam jāspēj novērtēt, vai pietiek izsniegt kādas zāles vai tomēr jāvirza pie ģimenes ārsta, vai jāsauc ātrā palīdzība.

Jūs teicāt, ka daudzi pērk zāles reklāmas iespaidā. Vai arī šajā ziņā grasāties kaut ko mainīt?

Zāļu reklāmas jomā ir sagatavoti grozījumi, taču ir kāda nianse: kaut ko aizliedzot saistībā ar komercdarbību, tas nereti jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju. Eiropas direktīva par zāļu reklāmu ir samērā liberāla. Gan ārstu, gan pacientu organizācijas izteikušas daudzus ierosinājumus, lai vairāk ierobežotu zāļu reklāmu, taču ne vienmēr varam to panākt. Cik daudz direktīvas ietvaros bijis iespējams ierobežot, tik ir izdarīts. Veselības inspekcija savukārt rūpīgi seko līdzi zāļu reklāmas saturam.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.