Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
10. septembris, 2013
Drukāt

Steidzīgo ēdiens – ātrās biezputras

Foto-LetaFoto-Leta

Lasītāja jautā: “Mans vīrs ir iecienījis ātri pagatavojamo auzu pārslu putru, kā arī citas aplejamās biezputras. Vai dietologi tās atzīst par veselīgu ēdienu?”

 

Auzas ir viens no pilnvērtīgākajiem graudaugiem. Auzu pārslu, bet jo īpaši putraimu, tumi būtu ieteicams ēst ikvienam, īpaši veciem cilvēkiem un maziem bērniem, kā arī tiem, kam bijušas vai ir kuņģa saslimšanas, jo tā nomierinās gremošanas orgānus, iesaka uztura speciāliste Guna Rijkure.

Auzas starp citiem graudaugiem izceļas ar vairākiem desmitiem dažādu savienojumu, kam piemīt antioksidatīva darbība, piemēram, E vitamīnu. Tajās ir neaizvietojamās labās eļļas – linolskābe un linolēnskābe, kā arī daudz šķiedrvielu, kas pazemina holesterīna līmeni asinīs un veicina kancerogēno vielu izvadīšanu no organisma.

Ātri pagatavojamās biezputras labi noder, ja jāsteidzas, kā arī ceļojumos, taču tās nav vēlams ēst ikdienā, jo ir pievienots cukurs, sāls un sausā piena pulveris. Turklāt šī maltīte nav ekonomiski izdevīga.

Tomēr aplejamās tumes, kaut gan graudos mehāniskās apstrādes laikā vitamīnu un minerālvielu daudzums mazinājies, ir daudz veselīgākas nekā, piemēram, smalkmaizītes vai konfektes.

Šā ēdiena uzturvērtību varam uzlabot, pievienojot svaigas ogas vai augļu gabaliņus.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+