Mobilā versija
-2.9°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
9. jūnijs, 2015
Drukāt

Uzmanību! Trešais mēģinājums!

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Trešās paaudzes "Pikes Peak" "Oskara" prezentācija Rīgā. No kreisās – Kristaps Dambis, Jānis Horeliks, Andris Dambis.

Jau trešo gadu Andris un Kristaps Dambji nelīgos savā Ogresgalā. Arī Jānis Horeliks iztiks bez ozolu vainaga. Arī “Tavs auto” filmēšanas grupa būs prom. Trešais Latvijā būvēta elektriskā zirga (Oskars vārdā) skrējiens “Pikes Peak” kalnā sāksies pavisam drīz. Veiksies? Kā Raiņa Antiņam?

Antiņa gan seglos nebūs. Arī Jānis Horeliks, kurš stūrēja eO PP1 un 2, ne. Jau pirmajā gadā Andra Dambja deklarētā iecere radīt pasaulē ātrāko (ne absolūti, bet sacīkstes specifiskajiem apstākļiem piemērotu) un dinamiskāko auto, tā vien šķiet, ir realizēta. Jauda – 1000 kilovatu (pērn ātrākajam auto 2014 “Mitsubishi MiEV Evolution III” bija ap 500 kW). Līdz 200 km/h – sešas sekundes. Lai kaut ko tādu vadītu, vajadzīga visaugstākās raudzes meistarība un “Pikes Peak” pieredze, kas Horelikam pat pēc diviem kalnā braukšanas gadiem nav pietiekama. Tādēļ tika uzrunāts un projektā piedalīties piekrita Rīss Millens, 43 gadus vecs amerikānis, kurš šajā trasē pirmo reizi startējis 1992. gadā. Pavisam 17 reizes. Bijis gan uzvarētājs, gan rekordists. Apguvis ātrumus, kas tuvi absolūtai uzvarai nepieciešamam rezultātam. Tātad – Latvijas auto, Amerikas pilots. Horeliks viņam asistēs treniņos.

Neapšaubāmi – vajadzīga bija ne tikai Millena meistarība. Šādas zvaigznes vārds ir garantija publicitātei, palīdz sponsoru un tehnisku partneru meklējumos.

Milzīgs jaudas pārsvars, un uzvara gandrīz rokā? Nekā nebija. Šajā kompānijā neviens nesnauž. Un par vēl vienu elektrisku “megavata auto” jau paziņots. Ar tādu (starp citu, Horvātijā, nevis Japānā būvētu) brauks cita zvaigzne. Japānis, “Monstrs” Tadžima. Pieredze – unikāla (vecums 63 gadi!). Viņa automobilim to vatu esot pat nedaudz vairāk nekā “Oskaram”. Tomēr cerību vieš tas, ka konkurenta auto ir par veseliem 300 kg smagāks. Tas gan netraucē sasniegt to pašu fantastiku ieskrējiena rādītājos (jaudas rezerves abiem milzīgas, rezultātu ierobežo vien riteņu saķere ar ceļu). Bet ātros līkumos lieki 300 kg ir tiešām smaga problēma. Arī palēninājumos pirms nākamā pagrieziena.

Un vēl – “Monstrs” šo gadu sācis ar azartu slāpējošu piedzīvojumu. Aprīlī “Pikes Peak” līdzīgā sacīkstē Jaunzēlandē viņš piedzīvoja ļoti smagu avāriju, no kuras gan izkļuva fiziski neskarts, tomēr…

Labi. Cāļus skaita… svētdien, 28. jūnijā. Pirms tam treniņu (citā trasē) un kvalifikācijas braucienu (sacīkšu trases fragmentos) nedēļa. Atgriešanās mājās jūlija sākumā. Interneta lietotājiem visa svaigākā informācija pieejama šeit – http://www.ppihc.com/.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+