Mobilā versija
+2.1°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
4. februāris, 2014
Drukāt

Viena diena divos ceļos (1)

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

No LVC CPP daļas saņēmu divu transporta uzskaites punktu (A1 – Vitrupe, A3 – Inciems) vienas dienas (piektdiena, 2013. gada 13. septembris) pilnus datus amatiera apstrādei piemērotā (exel tabula) formātā. Pafiltrēju, pašķiroju un atradu šo to, kas iepriekš zīmēto mūsu ātruma ieraduma ainu ļauj precizēt, dažās detaļās, iespējams, skatīt optimistiskāk.

Pirmkārt – publiski pieejamajās (www.lceli.lv) tabulās redzamo vidējo ātrumu, ar kuru tiekam baidīti, neapšaubāmi krietni paaugstina relatīvi neliela “ekstrēmistu” grupa. Arī motociklisti, kurus no šādas tabuliņas tomēr iespējams “izvilkt”. Starptautiskajā Tallinas šosejā šie gan nav līderi (dienas rekords tikai 132 km/h pret ātrākā auto 158 km/h), bet klusajā Valmieras trasē gan aizņem visu goda pjedestālu ar skaitļiem virs 150. Automobilistu šajā grupā maz. Bet katrs tāds vidējo skaitli paaugstina ievērojami.

Otrkārt – pavisam nepārprotami iezīmējas vieglo auto vadītāju lielākās daļas vēlme tomēr atrasties kādu gabaliņu virs limita. Šoreiz 85 procentu akceptēto līmeni varu aprēķināt pavisam precīzi. Un tas ir 108 km/h Valmieras un 104 km/h Tallinas trasē.

Ievērojami vairāk nekā puse no visiem iekārtojas zonā no 90 līdz 110 km/h. Un neizbēgami konfliktē nevis ar ātro, bet ar lēno grupu, kas izrādās negaidīti liela, lielāka par ekstrēmi ātrajiem. Skatieties tabulās. Kāds ir iemesls 500 automobiļu kustībai 10 un vairāk km/h zem atļautā kustības ātruma? Kā to noskaidrot, kā ietekmēt? Neievērot? Uzskatīt par viņu neaizskaramu brīvas izvēles sastāvdaļu? Piedot tehnikas vai tās vadītāja zemo sagatavotības līmeni? Bet skaidrs taču, ka ar 80 km/h braucošs auto jebkuram 100 km/h akceptējušajam ir šķērslis, kurš tuvojas ar ātrumu pieci metri sekundē, kurš tiks apdzīts, mainot kustības virzienu un izmantojot pretējo joslu. Bīstami…

Sliktākais – viņus sāk apdzīt pat komerctransports, pat “fūres” ar piekabēm. Arī šo profesionāļu ieradumus no tabuliņām var izfiltrēt, ko pirmo reizi tagad daru. Un redzu, ka 85 procentu “smago” akceptētais limits ir tikpat augstu virs likumīgā kā “vieglajiem”. Tālbraucēju un naudas pelnītāju vairākums (aptuveni četras piektdaļas) brauc virs atļautajiem 80, nepārprotami cenšas kaut cik pielāgoties ne tikai “vieglo” limitam, bet arī vairākuma faktiskajiem paradumiem, tā padarot savu dzīvi vieglāku un mierīgāku. Atceros – reiz kādā “Stūres kluba” sanāksmē pats CSDD šefs Andris Lukstiņš ieminējās par iespējamu smago un vieglo limitu izlīdzināšanu kā vienu no rāmākas plūsmas veidošanas līdzekļiem. Varbūt varam pie šīs idejas apspriešanas atgriezties?

Un atkal – lēnie! Kas tie, piedodiet, par kraķiem, kas nespēj pavilkties pat 70 km/h (Vitrupē veseli 363 vienā dienā)? Nederētu papētīt?

Tabuliņu pēdējā stabiņā pieliku katrai grupai piemērojamo sodu (ja CSDD priekšlikums tiks pieņemts). Teorētiski – nav paredzēts uzbrukt “gandrīz godīgajam” vairākumam. Tātad tā paradumi būtiski nemainīsies. Tikpat teorētisks terors pret ļoti ātrajiem gan ir paredzēts. Kā tas īstenosies praktiski?

Un – nu galīgi nekas ne likumprojektos, ne praktiskajā un redzamajā kontroles struktūru darbībā, ne audzināšanas programmās pagaidām nav pavērsts pret pārlieku lēnajiem. Viņi tīši vai nejauši ir celti saulītē – kā piesardzības un lojalitātes etalons. Viņi šo situāciju izbauda. Reizēm rāda citiem mēli. Interneta komentāros, sadzīvē. Kā citādi varu nosaukt šādu situāciju – brauc viņš man pa priekšu ar 72 (limits 70), tad pēkšņi kļūst par 10 km/h lēnāks. Redzu – pļurkst pa telefonu. Kilometru, divus, piecus…

Apdzīšu un uzraušos – šis turpinās pļurkstēt… Demokrātija vai nihilisms?

Uzziņa 


CSDD priekšlikumi, kuri sagatavoti un gaida izskatīšanu Saeimā


Ar fotoradaru ātruma pārsniegšanu fiksēs un naudas sodu piemēros, ja atļautais ātrums tiks pārsniegts par vairāk nekā 11 km/h virs atļautās normas. Tāpat kā līdz šim – par to pārkāpumu uzskaites punkti netiks piešķirti

Ja ātruma pārsniegšana vairāk nekā 11 km/h virs atļautās normas tiks fiksēta ar fotoradaru, tad tāpat kā līdz šim – pārkāpumu uzskaites punkti netiks piešķirti, bet tiks uzlikts naudas sods.

autotabs

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Kā viens no iemesliem braukšanai būtiski zem atļautā braukšanas ātruma – nepareizs spidometra rādijums. Praksē jau vairākkārt saskaros ar situāciju, ka spidometrs rāda par 10 – 15% lielāku ātrumu nekā faktiskais. Tātad – 90 km/h vietā cilvēks var pašpārliecināti braukt ar 81 vai pat 76 km/h un nesaprast, ko pārējie satiksmes dalībnieki tik uzstājīgi cenšas apdzīt… Visbiežāk grēko Opel ražotāji, bet ir arī citi.

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (1)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (2)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+