Foto – Shutterstock.com un Valdis Semjonovs

7 veidi, kā pazemināt holesterīna līmeni šonedēļ 0

Pazeminiet holesterīna līmeni, lai izvairītos no sirdslēkmes un insulta

Kuras ir trīs militāri spēcīgākās valstis pasaulē – Krievija ir to skaitā? 65
Skatītāja jautājums: Kur palikuši kadirovieši? Skaidro Slaidiņš
VIDEO. “Ceram, ka izglābsim!”: vīri Ludzas novadā vairākas stundas kaļ un zāģē ledu, lai izglābtu divus aļņus, kas ielūzuši ezerā
Lasīt citas ziņas

Ja jums jāpazemina holesterīna līmenis, jūs to varat izdarīt, veicot dažus vienkāršus soļus ik dienas. Gadījumā, ja jūs lietojat holesterīnu pazeminošus medikamentus, nepārtrauciet tos lietot. Kad jūs apgūsit jaunas sirds veselību uzlabojošas iemaņas, analīžu rādījumi sāks uzlaboties tikai pēc dažām nedēļām, – saka Šaunsija Krandala (Chauncey Crandall), medicīnas doktore, kardioloģe Palmbīčas (Floridā, ASV) medicīnas centros – Palm Beach Gardens Medical Center un Good Samaritam Medical Center.

Pazeminot jūsu holesterīna līmeni, samazinās ne tikai sirds slimību, bet arī infarkta un insulta risks. Tad ko jūs gaidāt? Tālāk varat lasīt ieteikumus nedēļai – katrai dienai vienu -, kas palīdzēs jums gūt ievērojamus rezultātus īsā laikā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Oktobrī pievēršamies sirds un asinsvadu veselībai, rakstot par šo tēmu. Citus rakstus var lasīt šeit.

Svētdiena: Auzu pārslas brokastīs

Foto – Shutterstock

Iesāciet nedēļu ar holesterīna līmeņa samazināšanas superproduktu – īsākais ceļš uz labiem holesterīna pazemināšanas rezultātiem ir auzu pārslas brokastīs. Auzu pārslas ir šķiedrvielām bagātas, un dietologi iesaka palielināt to daudzumu uzturā, lai uzturētu veselīgu holesterīna līmeni. Auzu pārslas satur vairāk šķīstošo šķiedrvielu nekā citi graudaugi – iedomājieties, kā tie burtiski “uzsūc” no jums “slikto” (ZBL) holesterīnu. Lietojot uzturā 5-10 g vai vairāk šķīstošo šķiedrvielu dienā, pazeminās kopējais un ZBL holesterīns.

Saskaņā ar Maijo klīnikas (Mayo Clinic) datiem iesaka ēst 1 ½ tases auzu pārslu, lai iegūtu 6 g šķīstošo šķiedrvielu. Un auzu pārslas nav bezgaršīgas – garšas uzlabošanai papildiniet tās ar kādu augli vai kanēli.

Pirmdiena: Neveselīgu uzkodu vietā – valrieksti

Foto – Shutterstock

Rieksti ir lielisks produkts, kurš palīdz pazemināt holesterīnu – tas attiecas gandrīz uz visiem to veidiem. 25 pētījumu rezultāti, kas publicēti 2010. gada maijā (JAMA Internal Medicine), apliecina, ka, apēdot vidēji 67 g riekstu dienā, holesterīna līmenis ievērojami pazeminās – kopējā holesterīna daudzums samazinās apmēram par 5%, bet ZBL – par 7%.

Lai iegūtu vislabākos rezultātus, pēc medicīnas doktora, kardiologa Harveja Krēmera (Danbury Hospital) domām, valrieksti ir labākā izvēle. Arī mandeles, pistācijas un zemesrieksti ir lieliski palīgi cīņā ar ZBL. “Sauja valriekstu uzkodu vietā ir lielisks veids, kā pazemināt holesterīnu, taču ir mazliet jāuzmanās ar porcijas lielumu, jo riekstos ir daudz kaloriju,” saka dr. Krēmers.

Otrdiena: Pusdienas pārtraukumā – izejiet pastaigā

Foto – Shutterstock.com

Jūsu holesterīna līmeni ietekmē ne tikai tas, ko jūs ēdat. Ir svarīgi arī tas, ko jūs darāt. Mūsu ķermenis nav domāts sēdēšanai – tam ir jākustas. Aktīvs dzīvesveids palīdz uzturēt veselīgu holesterīna līmeni divos veidos: pirmkārt, tas veicina liekā svara zudumu (kas ir fantastisks ieguvums, ja jūs vēlaties ātri pazemināt holesterīna līmeni) un, otrkārt, fiziskās aktivitātes paaugstina “labā” holesterīna (ABL) līmeni.

Pareizi izvēlēta fiziskās aktivitātes intensitāte palīdz pacelt ABL līmeni. Amerikas Sirds asociācija (The American Heart Association – AHA) apgalvo, ka 40 minūšu ilga mērenas-vidējas intensitātes aerobā fiziskā slodze 3-4 reizes nedēļā uzlabo holesterīna līmeņa rādītājus. Palīdz arī pastaigas: “Es vienmēr iesaku stundu ilgas pastaigas dienā, taču jūs varat sākt ar īsu 15 minūšu pastaigu un to pakāpeniski paildzināt,” iesaka dr. Krandals.

Trešdiena: Launagā – pākšaugu salāti

Ja jūs launagā parasti izvēlaties tunča salātus ar majonēzi vai sviestmaizi ar gaļu, aizstājiet tos ar salātiem no pākšaugiem, neizmantojot majonēzi, tādējādi gūstot labumu sirds veselībai. Pākšaugi – pupiņas, zirņi, lēcas uzturvērtības ziņā spēj aizstāt zivis vai gaļu un tie garšīgā veidā ātri pazeminās jūsu holesterīna līmeni. Pākšaugi ir tikpat sātīgi kā gaļa, pateicoties to augstajam šķiedrvielu saturam. Taču, tā kā gaļa tiek pārstrādāta ātrāk, pākšaugiem nepieciešams ilgāks laiks – un tie rada sāta sajūtu uz ilgāku laiku.

Ja runā par holesterīna pazemināšanas spējām, tad pākšaugi šajā ziņā ir nepārspējami. Desmit pētījumu rezultāti, kas publicēti 2011. gada februārī žurnālā “Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases”, liecina, ka to cilvēku, kas lietojuši uzturā pākšaugus, kopējā holesterīna rādītāji kritušies par 12 mg/dL un ZBL – par 8 mg/dL.

Ceturtdiena: Pusdienās nobaudiet lasi

Foto – Shutterstock

Steika vietā izvēlieties lasi un, ja tas kļūs par ieradumu, tas nāks par labu jūsu sirds veselībai. Pievienojot zivis jūsu ēdienkartei, saskaņā ar Amerikas Sirds asociācijas pausto viedokli, jūs esat ieguvēji dubultā: pirmkārt, jūs aizvietojat gaļu, kas bieži satur daudz ABL paaugstinošo piesātināto tauku, turpretī zivīs šo piesātināto tauku saturs ir minimāls, un, otrkārt, jūs uzņemat tik nozīmīgās omega-3 taukskābes, kas samazina triglicerīdu līmeni. “Tas ir dubults ieguvums,” saka Krēmers.

Piektdiena: Desertā – melleņu jogurts

Publicitātes foto

“Mellenes es uzskatu par vienu no maniem favorītiem,” saka Krandals, kurš cenšas šīs ogas baudīt cik vien bieži iespējams. Visas ogas satur antioksidantus, taču dažas ogas satur vairāk šķiedrvielu. Viena porcija (apmēram 1 tase) melleņu satur 5 g šķiedrvielu – tas ir vēl viens iemesls, lai tās izvēlētos kā palīgu holesterīna līmeņa pazemināšanai.

Mellenes jūs varat ēst arī kaltētas, kā arī vārītas. Ārpus sezonas tās var iegādāties saldētas – taču centieties tās izmantot uzreiz, kolīdz tās atkausētas un kamēr tās vēl ir stingras. Brīnišķīgs veids, kā baudīt mellenes desertā ir, sajaucot tās kopā ar zema tauku satura jogurtu.

Sestdiena: Baudiet glāzi vīna

Foto – Valdis Semjonovs

Te svarīgi ir ievērot līdzsvaru – pārāk daudz alkohola kaitē sirdij, taču alkohols mērenā daudzumā var darīt labu. Mērens alkohola daudzums var palīdzēt palielināt ABL holesterīnu – saka Krēmers. Kā zema riska alkohola patēriņš tiek definēts: sievietēm – ne vairāk par trim dzērieniem vienā dienā un ne vairāk kā septiņiem – nedēļā, vīriešiem – ne vairāk par četriem dzērieniem vienā dienā un ne vairāk kā 14 vienā nedēļā. Mērena dzeršana nozīmē viens dzēriens dienā sievietēm un divi – vīriešiem, vai arī mazāk, ja jums ir vairāk par 65 gadiem. Paturiet prātā, ka viens dzēriens ir 300 g alus, 200 g portera, 150 g vīna vai 50 g stiprā dzēriena.

Un, tā kā ir sestdiena, jūs varat paaugstināt ABL līmeni ar dažiem fiziskiem vingrinājumiem. Kā? Pavisam vienkārši – ejiet dejot!

 

Avots: everydayhealth.com

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
Pret novecošanos un daudzām slimībām: melnais plūškoks – neticami iedarbīgs ārstniecības līdzeklis 7
Saldā našķa valdzinājums! Diētas ārste atklāj, kāpēc šokolāde sev nav jāaizliedz
Septiņas vērtīgas un spēcinošas tējas pret saaukstēšanos un klepu 14
Kā atšķirt nepanesību, nepatiku vai pārliecību? 5
Kuras ir trīs militāri spēcīgākās valstis pasaulē – Krievija ir to skaitā? 65
Skatītāja jautājums: Kur palikuši kadirovieši? Skaidro Slaidiņš
FOTO. Slavenības uzpošas Latvijas smalkākā vakarkleitu veikala svinībām un modes skatei
Ko darīt ar cilvēkiem, kuri publiski skaidri parāda savu nostāju par atbalstu Krievijai?
Jautā skatītājs: Vai Latvijas karogs ar locekļiem arī būtu māksla? Komentē mākslas zinātniece
Lasīt citas ziņas

Sadarbības projekts
Ķengaragā notiks bezmaksas mērījumi sirds veselības profilaksei 1
“Veselības centru apvienība” izstādē “Medbaltica 2022” piedāvā inovatīvas diagnostikas un ārstēšanas iespējas
Elastīgas no silikona izgatavotas menstruālās piltuves. Kāpēc tās kļuvušas tik pieprasītas? 11
A un B plāns uzturvielu un vitamīnu nodrošināšanai
7 ieteikumi līdzsvara treniņam un kritienu profilaksei ziemā 2
Četras veselīgas apņemšanās adventes laikam 15
Mēness aptieka: Katram piektajam pēc glikozes līmeņa kontroles iesaka apmeklēt ārstu 1
Aicina noteikt glikozes līmeni asinīs un uzzināt, kā mazināt diabēta risku 1
Gaļa, augļi, dārzeņi ir visbiežāk sastopami Latvijas iedzīvotāju ēdienkartē
“Veselības centru apvienības” speciālistu ieguldījums novērtēts ar Veselības ministrijas atzinību 8
Izcilība „Mēness aptiekas” farmaceitu darbā novērtēta ar Veselības ministrijas pateicību
Kad galvassāpes ir diabēta dēļ jeb septiņi jautājumi par cukura diabētu 3
Par līdzekļiem pret klepu, rudens vīrusiem un profilaksi 1
Liekais svars iedzīvotāju priekšstatos ir galvenais cukura diabēta rašanās iemesls 1
Aizvien pierādās probiotiku labvēlīgā ietekme uz veselību 5
Seši padomi, kas palīdzētu izgulēties 2
VCA Magnētiskās rezonanses kabinetā TC „Sāga” un tam tuvējā „Mēness aptiekā” notiks mērījumi sirds veselības profilaksei 1
Mēness aptieka: tikai piektā daļa Latvijas iedzīvotāju gatavojas vakcinēties pret Covid-19 – uz pusi mazāk pret gripu 50
Jeļena Bebre: „No aptiekas apmeklētājiem mācos dzīvesprieku” 7
Rīgā Pļavnieku apkaimē būs pieejami mērījumi sirds veselības profilaksei 9
„Mēness aptieku” funkcionalitātes pilnveidē šogad investēts aptuveni miljons eiro
Daugavpilī būs pieejami mērījumi sirds veselības profilaksei 2
Iesnu laiks! Kā pareizi lietot līdzekļus degunam 1
VCA un „Mēness aptiekā” notiks mērījumi sirds veselības profilaksei 2
Kas var paaugstināt asinsspiedienu? 4
Par zināšanās balstītu drosmi un klientam palīdzīgiem niekiem farmaceita arsenālā 1
Mēness aptieka: ceturtajai daļai Latvijas iedzīvotāju rudens saistās ar slimošanas laika sākumu 8
„Mēness aptieka” desmito reizi atzīta par mīlētāko zīmolu farmācijas nozarē 6
Fermentēto produktu vērtība un nozīme imunitātei un zarnu mikroflorai 2
Nepareizs leņķis vai pārāk īss tīrīšanas laiks? Kādas ir 10 biežākās kļūdas, tīrot zobus 7
ASV lūdz izsludināt ārkārtas stāvokli RSV vīrusa dēļ. Arī Latvijā būtiski pieaug infekcijas izplatība
Sirds mazspēja attīstās arī gados jauniem cilvēkiem. Kad nekavējoties jāmeklē ārsta palīdzība? 46
Ilze Aizsilniece: Vairāk nekā 10% Latvijas iedzīvotāju ir ļoti nopietnas veselības problēmas 38
VIDEO. Ķīnā nopietni pieiet Covid-19 inficēto izķeršanai. Kā to dara lidostās? 2
Kādēļ pēc ilgāka darba ar datoru sāk grauzt un sūrst acis? 8
Sargā sevi no gripas un citiem vīrusiem – tie uzņem apgriezienus visā Eiropā 34
Batņa: Saeimas sēdēs jūtu, ka starp deputātiem nav cieņas
Vai ukraiņi piekopj taktiku, ielaižot kaut kur krievus, lai pēc tam varētu viņus ielenkt? Komentē Slaidiņš
Zināms jaunās valdības pilns iespējamais sastāvs
VDD rosinājis iekšlietu ministru “melnajā sarakstā” iekļaut “TV Rain” raidījuma vadītāju Korosteļevu 23
FOTO, VIDEO. Blonds un ekscentrisks – Renārs Kaupers piedzīvojis neticamas pārvērtības
VIDEO. “Ceram, ka izglābsim!”: vīri Ludzas novadā vairākas stundas kaļ un zāģē ledu, lai izglābtu divus aļņus, kas ielūzuši ezerā
VIDEO. Krievijas iebrukuma Ukrainā rezultātā nogalināti vairāki desmiti tūkstošu Melnās jūras delfīnu
Vai algu pieaugums valsts augstākās pārvaldes politiskajām amatpersonām ir taisnīgs?
VIDEO. Aleksandrs Lukašenko pie sevis ciemos uzaicinājis gubernatorus: viesi spiesti vakariņot pie galda, uz kura atrodas… suns
Darbu plānošana pēc Austrumu horoskopa no 21. līdz 26.jūnijam
Emīls, Egita un Monvīds – šīs dienas gaviļnieki. Kā vārds ietekmē tavu dzīvi?
Megana Mārkla pēc viesošanās Londonā gaužām neapmierināta ar 96 gadus vecās karalienes Elizabetes II “uzvedību”
VIDEO, FOTO. “Tu esi mans varonis!”: Holivudas aktieris Bens Stillers devies uz Ukrainu, lai satiktu tur Zelenski
Mūsējie uzvar īpašā auto rallijā Dānijā
Tukuma pusē teju par 40% varētu pieaugt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifs
Mērķis – 1,5% no IKP pētījumiem
19:58
ANO ceļ trauksmi – miljoniem ukraiņu nav nodrošinātas pamatvajadzības
19:56
Māris Niklass: Trīs nedēļas parlaments stāv dīkā
19:51