Lūk, šis likums pie mums, maigi sakot, nav modē. Un tā neievērošana, nevis limita pārkāpšana drošos apstākļos, kura ir un paliek tikai lojalitātes un pieklājības, nevis drošības jautājums, ir bīstama un nāvējoša. Aptaujas rezultātu virsrakstā tādēļ, manuprāt, daudz labāk būtu bijis nevis biedēt ar gandrīz visaptverošu “pārkāpšanu”, bet izcelt ko būtiskāku. Trešdaļas atzīšanos par stiprākas lāsītes ieņemšanu pirms sēšanās pie stūres, par bērnu vešanu bez speciālajiem sēdeklīšiem, piektdaļas nevērību pret elementārām auto tehniskā stāvokļa pārbaudēm, 11 procentu paradumu ignorēt drošības jostas… 4


Bet par ātrumu un limitiem dodu vārdu vienam no nedaudzajiem cilvēkiem Latvijā, kurš avāriju cēloņus patiešām cenšas pētīt un noskaidrot. Tieslietu eksperts Oskars Irbītis:

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Divas mašīnas pašvaldības policijas atbrauca” – Ogrē slēgts bērnu izveidotais dzērienu veikals
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 26
Farmācijas gigants “AstraZeneca” atzīst, ka viens no tās Covid-19 vakcīnas blakusefektiem var būt pat nāvējošs 7
Lasīt citas ziņas

“Kāda ir lielākās satiksmes drošībai veltīto rakstu daļas pamattēze? Nu, protams – galvenie cēloņi ceļu satiksmes negadījumiem ar bojā gājušajiem cilvēkiem ir atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, pārgalvīga rīcība uz ceļa, tiesiskais nihilisms… Kas to būtu domājis, pie visa vainojams ātrums… Protams, tas ir nomērāms, un visi ātrie braucēji ir sodāmi, iekasējot naudiņu valsts budžetā. Pārējie iemesli ir tādi visai izplūduši un nenomērāmi un pat ar satiksmes noteikumiem īsti nav izsverami – var sapīties, mēģinot noteikt, tieši kuri punkti ir pārkāpti.

Kādu vēsti ar vienkāršotiem, primitīviem rakstiem mēs sūtām sabiedrībai un it īpaši transportlīdzekļu vadītājiem? Ziņa ir visai skaidri saprotama – “Brauc lēni un neesi pārgalvīgs!” (par to nihilismu daudzi vienalga nesapratīs…). It kā jau no pirmā skata viss ir kārtībā, bet prakse liecina ko citu. Analizējot autotehnisko ekspertīžu rezultātus, nākas secināt, ka lielākā daļa negadījumu ar smagām sekām notiek krustojumos – veicot kreiso pagriezienu, netiek palaists pretim braucošais vai apdzenošais transporta līdzeklis (Latvijā vēl joprojām, braucot pa galveno ceļu, ir atļauts veikt apdzīšanu krustojuma teritorijā, ja to neaizliedz horizontālais apzīmējums uz brauktuves – apdzenošajam ir priekšroka, 151. CSN punkts). Lielākā daļa šo negadījumu notiek, sadursmē iesaistītajiem pārvietojoties ar kustības ātrumu, kas zemāks par limitu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.