Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

FOTO. “Latvijas Gada motocikls” uzņēmis apgriezienus. “LA.lv” testē jaunos motociklus!0


Sestais pēc kārtas konkurss "Latvijas Gada motocikls" uzņēmis apgriezienus jau līdz ar sniega nokušanu un kulmināciju piedzīvoja šodien – 22.maijā, 2019.
Sestais pēc kārtas konkurss "Latvijas Gada motocikls" uzņēmis apgriezienus jau līdz ar sniega nokušanu un kulmināciju piedzīvoja šodien – 22.maijā, 2019.
Foto: Artis Drēziņš

Sestais pēc kārtas konkurss “Latvijas Gada motocikls” uzņēmis apgriezienus jau līdz ar sniega nokušanu un kulmināciju piedzīvoja šodien – 22. maijā, kad golfa kluba “Viesturi” notika kopīgi testi. Rezultāti tiks paziņoti īsi pirms Jāņiem, bet “La.lv” testēs motociklus un par tiem rakstīs visu vasaru.

Šogad konkursam pieteikti: “BMW C400 X”,”BMW F 850 GS Adventure”, “CanAm Ryker Rally 900”, “Ducati Diavel 1260S”, “Harley – Davidson FXDR 114”, “Honda CB650R”, “Honda CRF 450L”, “Honda Forza 300 ABS”, “Honda Monkey 125”, “Husqvarna Svartpilen 701”, “JAWA 660 Vintage”, “KTM 690 SMC”, “KTM 790 Adventure”, “Mash Falcone Red 125”, “Royal Enfield Continental GT 650”, “Royal Enfield Interceptor 650”, “SWM Ace of Spades 125”, “SWM RS300R”, “SWM Superdual T”, “Triumph Scrambler 1200 XE”, “Triumph Speed Twin 1200”, “Yamaha Niken 2019” – tātad pavisam 22 motocikli, visi jauni un smuki.

Sestais pēc kārtas konkurss "Latvijas Gada motocikls" uzņēmis apgriezienus jau līdz ar sniega nokušanu un kulmināciju piedzīvoja šodien – 22.maijā, 2019.
Foto: Artis Drēziņš

Kad vaicāju konkursa tehniskajam direktoram Oskaram Irbītim, kurus jaunumus viņš pirmāmkārtām uzsvērtu, viņš, inženieris pēc izglītības būdams, atzina, ka “Harley -Davidson” tehniski pavisam jauns: no dzinēja, rāmja līdz pat sīkākajiem citiem elementiem un to novietojuma un arī, ka “Royal Enfield” krietni progresējis: ja agrāk gan izskatījās antīks un tā arī darbojās, tad tagad klasiskais izskats patīkami maldina par gaitu un tehnisko izpildījumu.

Ja par karaliskajiem močiem jāpiekrīt, tad amerikāņu braucamos joprojām nespēju saprast ne ar galvu, ne sajūtam – daudz ērtāks, skaistāks,vieglāk vadāms personīgi man bija cits šīs jaudīgo elites šosejas kruīzeru motociklu klases braucamais “Ducati Diavel 1260S”, patiešām riktīgs velns uz ceļa, kā izteicās viens no žūrijas locekļiem, ja nesavalda, tad ar šo ļoti ātri var nokļūt ne tikai pa taisno pie tēviem, bet uzreiz pie vectēviem. 1260 cm3 divu cilindru dzinējs vien daudz ko izsaka.

"LA.lv" testē jaunos motociklus

Bet no jaunumiem mani vispirms uzrunāja “Yamaha Niken 2019” trīsritenis – jā, tieši tā, tikai tas nav klasisks tricikls, kur divi paralēli riteņi ir kā automašīnai priekšā vai pakaļā izklaidus, bet gan tuvu kopā priekšā, it kā būtu divas parasto motociklu priekšas kopā saliktas. Katrs ritenis dzīvo savu amortizatoru dzīvi un – pats galvenais – ar šo braucamo var braukt kā ar motociklu, kantējot, kā tas gluži nav iespējams ar triciklu un pavisam nav iespējams ar kvadraciklu. Latvijā tas ir jaunums, bet Rietumeiropā diezgan bieži sastopami. Tas lielākais plus diviem riteņiem ir divreiz lielāka saķere priekšā un stabilitāte: ja ar vienu riteni gadās iebraukt bedrē vai uzbraukt uz apmales, tad otrs ritenis notur līdzsvaru.

Otru jaunumu nevarēja nepamanīt savu izmēra dēļ. “Honda Monkey 125” no attāluma atgādina kādreiz padomju laikos “Sarkanajā Zvaigznē” ražoto minimokiku, protams, tikai tehniskajā izpildījumā kosmiska atšķirība. Šim 125 cm3, līdz ar to der autovadītāja apliecība. Somijā šādi mocīši esot uz izķeršanu, Latvijā šogad tādu nopircis tikai viens: lai brauktu no Mārupes uz Vecrīgu strādāt, vīrs pāri 100 kg… Laikam Latvijā pie šiem jāpierod. Galvenais pluss: kompaktums, mierīgi var ielikt normālas automašīnas aizmugurē, pielokot auto sēdekļus. Ātrums -virs 100 km/h.

Foto: Artis Drēziņš

Ieraugot trešo jaunumus, ietrīsējās sirds un atmiņās atgriezos tālajos pagājušā gadsimta 80. gados, kad PSRS ļaudis juka prātā ne tikai ABBA un “Boney M” mūzikas, bet arī no čehu “JAWA” motocikliem, kas bija vienīgie veikalos nopērkamie importa motocikli. Javas turpināja ražot arī pēc sociālisma sabrukuma, bet, protams, Latvijā tad ieplūda līdz tam nepieejamie, labākie vācu, japāņu, amerikāņu ražojumi.

Tagad javas ražo ne tikai Čehijā, bet arī Indijā. Konkursam pieteiktā “JAWA 660 Vintage” ražota Čehijā, no padomju laika javas atšķiras ar šķidrumdzeses četrtaktu itāļu dzinēju (viencilindra, 660 cm3), kas nozīmē, ka degvielai nav jālej klāt eļļa, un detaļu kvalitāti, bet tāda pati ir sēdpozīcija, aizmugures lukturis, gandrīz tāda pati ir degvielas bāka (tikai platāka) un priekšējais dubļubleķis, principā no skata java kas java.

Ceram uz saulainu un siltu motociklistu vasaru, brauksim un turpināsim iepazīstināt sīkāk gan ar šiem, gan citiem konkursa motocikliem.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
LE
LETA
Ekonomika
“airBaltic” atsāk lidojumus uz vēl diviem galapunktiem
1 diena
LA
LA.LV
Ekonomika
VIDEO. Rīgas satiksmes skandālos iesaistītais Brandavs turpmākos 10 gadus saņems 74 miljonus valsts pasūtījumu 7
1 diena
SD
Sandra Dieziņa
Ekonomika
Covid-19 izraisītās krīzes laikā svarīga ir finanšu pieejamība
1 diena

Lasītākie

LE
LETA
Veselam
Pagājušajā diennaktī atklāti pieci jauni Covid-19 inficēšanās gadījumi 1
3 stundas
IE
Ināra Egle
Latvijā
“Agri vai vēlu robežas var nākties pārskatīt.” Novadi cīnās katrs par savu identitāti
3 stundas
LE
LETA
Sports
Prokopčuka paziņo par aiziešanu no profesionālā sporta
3 stundas
LE
LETA
Latvijā
Rektoru padome: IZM izstrādātie Augstskolu likuma grozījumi ir brāķis
3 stundas
LE
LETA
Kultūra
Laikmetīgās mākslas muzeja projektu vēlas atdāvināt valstij
2 stundas