“Mēs esam kā cietēji. Kaimiņš maksā 5 eiro, es – 85 eiro mēnesī…” Iedzīvotājs sašutis par kāda pakalpojuma izmaksu atšķirību 0

“Mēs esam kā cietēji” – ar šādu rūgtu atziņu TV24 raidījumā “Uz līnijas” dalījās kāds skatītājs, kurš gadiem spiests maksāt nesamērīgi augstu cenu par elektroenerģiju tikai tāpēc, ka viņa māja atrodas netālu no Latvijas Dzelzceļa infrastruktūras.

Reklāma
Reklāma
Tas sāksies 6. jūlijā un ilgs 30 dienas pēc kārtas: Eiropā gaidāmi laikapstākļu pavērsieni un anomālijas
RAKSTA REDAKTORS
“Sludinājumā minētais atalgojums bija 3100 eiro…” darbinieks neizpratnē par sludinājumā minēto un reālo atalgojumu
Kokteilis
Kā tava zodiaka zīme uzvedas pēc trešās vīna glāzes iztukšošanas? Dvīņiem iestājas uzplaukums, bet Svari pārvēršas par diplomātiem
Lasīt citas ziņas

“Ir Latvijas Dzelzceļš un daudzi citi elektroenerģijas piedāvātāji, kas savas cenas arī piedāvā. Bet es atrodos privātajās mājās, kas ir tuvumā Latvijas Dzelzceļa stratēģiskajām dzelzceļa līnijām. Latvijas Dzelzceļš šeit ir 20 vai 30 gadus atpakaļ noslēguši līgumu pa dārgo, lai tikai elektrovilcieniem pietiktu elektrība, neinteresējoties par iedzīvotājiem, vai viņi būs spējīgi maksāt vai nebūs. Bet pāriet pie lētāka tarifa piedāvātāja mēs nevaram, jo Latvijas Dzelzceļš pa savām līnijām neatļaus citiem elektrību piegādāt – tad viņiem ir jāslēdz līgums, un to neviens negribēs. Faktiski – mēs esam tagad kā cietēji. Kaimiņš, kas dzīvo tepat blakus pilsētā, viņam ir cits elektrības piegādātājs. Viņš maksā 5 eiro mēnesī, bet es maksāju 85 eiro mēnesī. Pat izmantojamās ierīces mums ir vienādas,” norādīja skatītājs.

Komentējot skatītāja pieredzi, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja Alda Ozola atzina, ka šādas situācijas patiešām pastāv un pie risinājuma tiek strādāts. “Šajā gadījumā es domāju, ka tā situācija ir diezgan nepatīkama, un tur jāatzīst, ka tas risinājums ir jau ceļā.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Ozola skaidroja, ka Latvijā kopumā darbojas desmit sadales sistēmas operatoru. Vairāk nekā 90% lietotāju ir pieslēgti “Sadales tīklam”, bet daļa – pie mazākiem operatoriem, tostarp arī Latvijas Dzelzceļa. Tieši šajās mazajās sistēmās nereti nonāk arī atsevišķas mājsaimniecības, kas ne savas gribas dēļ paliek ierobežotas izvēlēties elektroenerģijas tirgotāju.

“Diemžēl, jā, bija ierobežotas iespējas pāriet un izvēlēties sev tīkamāku elektroenerģijas tirgotāju. Šiem lietotājiem nebija iespējas izvēlēties tirgotāju, brīvi pārslēgt un arī operēt, nu, teiksim, izvēlēties tādu, kas būtu izdevīgāks, par labākām cenām,” norādīja Ozola.

Viņa uzsvēra, ka risinājums jau ir procesā un pastāv cerība, ka situācija varētu uzlaboties jau šogad. “Protams, iedzīvotājiem būs jāmaksā šis sadales tarifs – šajā gadījumā tas ir Latvijas Dzelzceļa sadales tarifs par elektroenerģiju –, bet tad tā tirgus cena – to tad varēs izvēlēties.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.