
Populāra lidsabiedrība atklāj slepenu prēmiju shēmu. Tā ietekmē daudzu ceļotāju maciņus 0
“Ryanair” apsver iespēju palielināt prēmiju darbiniekiem par pārlieku lielas bagāžas “notveršanu”, vēsta ārvalstu medijs.
Zemo cenu lidsabiedrības “gate bag” bonuss 1,50 eiro apmērā par pasažieri pašlaik ir ierobežots līdz 80 eiro mēnesī vienam darbiniekam, taču šis ierobežojums varētu tikt paaugstināts.
“Ryanair” izskata iespēju palielināt prēmiju, ko maksā darbiniekiem par to, ka viņi atpazīst pasažierus ar pārsniegtu bagāžas izmēru, paziņojis aviokompānijas izpilddirektors.
Īrijas budžeta aviokompānija darbiniekiem maksā apmēram 1,50 eiro par katru reizi, kad viņi pārtver klientu ar pārāk lielu bagāžu, ko mēģina ienest lidmašīnā.
Kā svētdien ziņoja “The Sunday Times”, atsaucoties uz bijušā darbinieka algas lapiņu, kurā bija norādīts “gate bag bonus”, šī prēmija ir ierobežota līdz aptuveni 80 eiro mēnesī katram darbiniekam.
Pasažieriem tiek piemērota maksa līdz pat 75 eiro, ja viņi ierodas ar bagāžu, kas pārsniedz rezervācijā atļauto izmēru.
“Ryanair” izpilddirektors Maikls O’Līrijs pirmdien sacīja, ka vairāk nekā 99,9% pasažieru ievēro bagāžas noteikumus, un lidostās ir izvietotas speciālas pārbaudes ierīces jeb “sizers”.
Viņš sacīja: “Mēs labprāt motivējam savus darbiniekus ar daļu no šīm bagāžas pārmaksas maksām, kuras, mūsuprāt, nākamā gada vai divu laikā samazināsies.
“Šobrīd tās ir apmēram 1,50 eiro par vienu somu – un mēs domājam to palielināt, lai to pilnībā izskaustu.” “Ryanair” biļetē ir iekļauta viena maza rokas bagāža (maksimālais izmērs 40x20x25 cm un svars līdz 10 kg).
Ja pasažieri vēlas vest lielāku bagāžu vai vairākas somas, viņiem jāmaksā papildu maksa.
Eiropas Parlaments virza priekšlikumu, kas paredzētu, ka pasažieriem būtu atļauts bez maksas ienest personīgu priekšmetu un mazu rokas bagāžu lidmašīnas salonā. Tomēr O’Līrijs prognozēja, ka šis priekšlikums netiks pieņemts, jo vienkārši nav pietiekami daudz vietas.
Sarunā ar RTÉ raidījumu “Morning Ireland” viņš sacīja: “Mēs lidojam gandrīz ar pilnām lidmašīnām – apmēram pusei pasažieru atļauts ņemt divas somas, bet otrai pusei tikai vienu – jo tik daudz var ievietot lidmašīnā.
“Mēs jau šobrīd cīnāmies ar šādu bagāžas apjomu. Tāpēc mēs esam tik agresīvi cīņā pret pārmērīgas bagāžas sērgu.”
Atsevišķi “Ryanair”, kas saskaras ar iespējamiem traucējumiem nozarē, ja ES un ASV līdz 1. augustam nepanāks tirdzniecības vienošanos, pauda cerību, ka komerciālās lidmašīnas varētu tikt atbrīvotas no ASV noteiktajiem tarifiem saskaņā ar 1979. gada civilās aviācijas līgumu.
Finanšu direktors Nīls Sorahans norādīja, ka “bija pieaugusi pārliecība par to, ka 1979. gada izņēmums paliks spēkā – līdz brīdim, kad pirms nedēļas parādījās runas par 30% tarifiem.
“Taču, manuprāt, Eiropa rīkojās pareizi, uzreiz neatbildot ar pretpasākumiem,” viņš piebilda. Tikmēr ES un ASV uzsāk vēl vienu sarunu nedēļu, cenšoties panākt vienošanos līdz 1. augustam, kad Tramps ir draudējis noteikt 30% tarifus lielākajai daļai ES eksportu.