Publicitātes foto

30 miljonu darījumu izaicinājums 4

Autors: Haralds Teiermanis

Savu neatkarīgo operētājsistēmu Harmony koncernu Huawei sāka veidot vēl 2016.gadā, ilgi pirms ierobežojumiem, kuru rezultātā viedtālruņu segmentam tika noslēgta piekļuve Android ekosistēmai. Vēl pirmsākumos tieši nākotnes mobilitātes izaicinājumi un viedu auto vadība bija viena no kritiskām sastāvdaļām, kuras Huawei iezīmēja Harmony pamatā.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

LA.lv jau rakstījām par Āzijas tehnoloģiju giganta ceļu uz viedsavienojumu un nākotnes satiksmes plūsmām.  Huawei sāka sadarbību ar auto ražošanas uzņēmumu un 2021.gadā tika pārdoti ap 600 jauno auto, kuru izklaides un  vadības sistēmas balstās uz Harmony.

Taču jaunie auto nonāca uz Ķīnas ceļiem nepilnīgi – komponentes un sistēmu vadības ierīces pievīla, tādēļ Huawei nācās veidot pašiem savu autobūves struktūrvienību, kurā iekļāva jaunuzņēmuma SERES jau izstrādāto nākotnes auto platformu, bet visu procesu vadību kontroli uzticēja saviem pieredzējušajiem speciālistiem, tā novēršot neprecizitātes un nodrošinot augstu kvalitāti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Huawei jau kādu laiku sekmīgi pilnveido pašbraucošo auto koncepciju un iespēja pilnībā vadīt auto būvniecību sniedz papildus iespējas nākotnes ieceru iedzīvināšanā šodienas auto modeļos.

Fakts, ka automobilim, palielinātas distances hibrīdam, kurš nu nes Huawei Aito M5 vārdu pirmajās trijās dienās, kopš izziņošanas un pārdošanas sākuma izdevās iegūt 6500 rezervācijas, kas atgādina seno parunu par to – kā sauksi kuģi, tas tā arī peldēs.

Arī Ķīnā jaunuzņēmums, neraugoties, ka tā investori bija virkne cienījamu Āzijas korporāciju, neraisīja tādu interesi, kā ilgstoši augstus standartus uzturošais koncerns Huawei. Pirmos Aito M5 pie patērētājiem Huawei nogādās jau pēc mēness jaunā gada – 2022.gada februāra vidū, kad pēc divu nedēļu ilgajām svētku brīvdienām Ķīnā atsākas aktīvā biznesa dzīve.

Publicitātes foto

Jauno kalendāro gadu Huawei sāk ierasti ambiciozi – tikko kā Ķīnas galvaspilsētā darbību uzsācis jaunais uzņēmuma konceptveikals, kurā centrālajā vietā ar lepnumu novietots jaunais auto. Te jāpiebilst, lai arī jau iepriekš Huawei tādā kā Tesla manierē bija savās tirdzniecības vietās lielo pilsētu centros novietojuši auto, jaunais dizaina koncepts paredz pilnīgi citu akcentu tieši uz automobili.

Tesla, konkrēti ASV uzņēmuma ražotais vidējo izmēru SUV modelis “Y”, ir arī primārais Aito konkurents. Kā Aito M5 prezentācijā norādīja Huawei biznesa divīzijas izpilddirektors Ričards Ju (Richard Yu), uzņēmuma mērķis ir saražot 300 000 eksemplārus Aito M5 šajā gadā.

Ķīnas autotirgus 2021.gadā pirmo reizi kopš 2017.gada piedzīvojis pārdošanas kāpumu un kopējais pārdoto jauno auto skaits nedaudz pārsniedz 26 miljonus vienību, no kuriem par lielāko ārvalstu ražotāju, ar 70 625 vienībām kļuvusi Tesla (un modelis “Y” ieņem būtisku īpatsvaru no šī kopapjoma).

Publicitātes foto

Huawei izaicinājums ir kļūt par galveno ražotāju savā mājas tirgū, piedāvājot konkurētspējīgu jaunās paaudzes pārvietošanās līdzekli. Aito, kas, starp citu, tiek atšifrēts kā “pievienot inteliģenci automobilim” (adding intelligence to auto – angl.), piedāvā ne vien atzīstamu dinamiku (no nulles 4,4 sekundēs sasniedzot 100 kilometru ātrumu stundā), bet – galveno trumpi salīdzinot ar “tīriem” elektroauto – milzīgu, teju 1200 kilometru attālumu, kuru iespējams mērot ar vienu “bāku” – komnbinējot elektro un iekšdzedzes dzinējus.

Reklāma
Reklāma

Tiek paredzēts, ka Aito M5 spēs nostiprināties tieši reģionos, kur elektrouzlādes infarastruktūra vēl pagaidām nav tik pieejama, tai pat laikā – auto ražotāja, paša Huawei uzrādītais attālums, kuru iespējams sasniegt tikai ar elektriskās baterijas resursu, ir līdz 120 kilometriem.

Pasaulē tiek uzskatīts, ka ikdienas distance autovadītājam nepārsniedz 80 kilometrus (un pandēmijas laiks kopumā mazinājis lielas daļas satiksmes dalībnieku mērotos ikdienas maršrutus), tādēļ – ar Aito M5 teorētiski iespējams pārvietoties nedarbinot benzīna dzinēju nedēļām un pat mēnešiem, regulāri uzlādējot automobili mājas apstākļos.

Otra ievērojama priekšrocība, kas tiek piesaukta runājot par Huawei SUV, ir braukšanas komforts un skaņas izolācijas kvalitāte. Tie, kas braukuši ar premium segmenta auto, atzīs, ka viena no svarīgākajām īpašībām, kuru pamani uzreiz, ir apdares un skaņas izolācijas kvalitāte, atrodoties auto salonā.

“Mūsu auto ir tik kluss kā bibliotēkas lasītavā,” Ričards Ju norādīja, runājot par Aito M5 apdares līmeni. Huawei automobilī ir dubultslāņa stikli, kas attālina vēja un ceļa trokšņus no salonā esošajiem.

Publicitātes foto

Viens no interesantākajiem raksturojumiem laikam, kopš Huawei nākas pārvarēt izaicinājumus, kurus radīja tirdzniecības sankcijas Amerikas Savienotajās valstīs, atgādina pasaulslaveno fantāzijas rakstnieka Džordža Mārtina (Džordžs Reimonds Ričards Mārtins – angliski George Raymond Richard Martin) romānu sēriju “Troņu spēles”.

Huawei biznesa divīzijas izpilddirektors, Aito M5 un citu Huawei jaunumu prezentācijā sacīja – “Mēs esam trīs gadus pavadījuši ilgā ziemā, bet neviena ziema neturpinās vairāk par trim gadiem”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.