Publicitātes foto

Stāsts par “Pure Chocolate” 1

SIA “Pure Chocolate” ir ģimenes uzņēmums, kas tika dibināts 2007. gadā Tukuma novada Pūrē. Jau pirmajā gadā, kad veikalos parādījās “Pure Chocolate” trifeles, bija skaidrs, ka top kaut kas īpašs – elegants iepakojums un skaistas, garšīgas trifeles. Kopš tā laika “Pure Chocolate” ir manāmi audzis. To apliecina lielais šokolādes trifeļu piedāvājums “Rimi” un citos veikalos. Kad pie pašas rūpnīcas atvērās Šokolādes muzejs, interese par ražotni kļuva jau pavisam liela. Tā arī pati ar draudzenēm 2013. gada rudenī nokļuvu “Pure Chocolate” Šokolādes muzejā un veikaliņā. Tagad atgriežos, lai kārtīgāk paviesotos, nopietnāk iepazītos ar ražošanu un pacienātu saimniekus ar interesantiem ēdieniem, kuros izmanto šokolādi.

Reklāma
Reklāma
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

Pēteris Žimants, “Pure Chocolate” līdzīpašnieks, mani sagaida muzejā, kas ir pilnveidots, kopš biju tur pirms pāris gadiem. Skatos, kā lielai bērnu grupai vada ekskursiju un rāda filmu par ražotni.

Jūsu muzejs ir kļuvis ļoti populārs.

Patiešām ir liels prieks, ka mūs katru dienu apmeklē gan dažādas ekskursantu grupas – skolēni, darba kolektīvi, pensionāri –, gan individuāli ciemiņi. Šokolāde interesē daudzus. Muzejs ir atvērts katru dienu visa gada garumā no plkst. 8 līdz 18. Veikaliņš arī ir populārs, jo mums šeit ir draudzīgas cenas un pilns produktu sortiments.

Izstaigājuši muzeju, dodamies uz ražotni.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pure Chocolate” šobrīd ir divas ražotnes: “Abava” ir uzņēmuma pirmā ražotne, līdz ar to tā ir daudz mazāka un kompaktāka, un tajā top trifeles ar dekorējumiem; “Viktorija” – jaunākā ražotne, kas darbojas no 2013. gada un ir viena no jaudīgākajām un modernākajām reģionā. Uz to iesim vispirms.

Ieejot jaunajā ražotnē, pirmā lieta, ko manām, ir šokolādes smarža. Milzīgos katlos tiek kausētas īstas beļģu šokolādes kaletes, kas uz Pūri tiek atvestas lielos, skaistos maisos. Tumšajās kaletēs ir 55,9% kakao, toties piena šokolādes kaletēs ir 33,9% kakao. No šīm masām tiek veidotas trifeles un citi šokolādes produkti.

Mēs gadā pārstrādājam ap 400 tonnām šo augstās kvalitātes Beļģijas šokolādi. Tā kā trifeles ir ar pildījumiem, pavisam gadā iznāk saražot gandrīz 800 tonnas šokolādes konfekšu, kas ir vairāk nekā 60 tonnas mēnesī.

Kā jūs dabūjat trifelē iekšā pildījumu?
Trifeļu pildīšanas metode ir unikāla un saucas “one shot”, kas tulkojumā nozīmē “viens šāviens”, jo formiņā vienlaikus tiek iepildīta gan šokolāde, gan pildījums, izveidojot perfektu pildīto trifeli. Skatos, cik skaisti tās slīd pa lenti. Tālāk trifeles slīd caur atdzesētāju, jo šokolādei atkal ir jākļūst cietai. Pēc tam tās tiks ietītas papīrā.

Turpretī citas, neietītas trifeles, tiek iepildītas plastikāta maisiņos un tiek safasētas kastītēs. Piemēram, šodien ražojam īpašu pasūtījumu Kanādas veikalu tīklam viņu īpašajā iepakojumā. Jauki tomēr redzēt uz iepakojuma norādi “Made in Latvia”.

Arī man ir iespēja izlocīt kastīti un ievietot trifeles. Pēc tam piestājam pie vienas iekārtas, kur ražo īpašas trifeles Zviedrijas tirgum. Pagaršoju. Dievīgas! Trifeles ar zemesriekstu sviesta pildījumu. Tās nu gan mums arī vajadzētu Latvijā, un zinu, ka tās noteikti būtu ļoti atzītas ASV.

Reklāma
Reklāma

Tā kā redzu Kanādas pasūtījuma tapšanu un zemesriekstu sviesta trifeles, kas mēros ceļu uz Zviedriju, gribētu uzzināt, uz cik valstīm jūs eksportējat šokolādes produktus un kas ir jūsu veiksmes pamatā?

Mūsu eksporta globuss ir diezgan raibs un pat eksotisks. Šobrīd eksportējam uz vairāk nekā 25 valstīm, ieskaitot ASV, Japānu, Koreju, Krieviju, Skandināvijas valstis, Vāciju un Austrāliju. Veiksmes stāsts slēpjas divās lietās: pirmais ir kvalitatīvs produkts (es te piebilstu, ka arī gaumīgi noformēts) un otrs ir neatlaidīga piedalīšanās izstādēs pa visu pasauli.

2014. gadā saņēmām izdevniecības “Dienas Bizness” un “Lursoft” apbalvojumu “Gazelle 2014”, kas apliecina, ka uzņēmums ir viens no veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem. Mēs arī saņēmām LIAA Eksporta un inovācijas balvu 2012. gadā. Par to mums, protams, liels prieks. Vēl, runājot par kvalitāti, vēlos piebilst, ka esam sertificēti, mums ir BRC Pārtikas drošības vadības sistēmas sertifikāts, kā arī ISO 22 00:2500.

Šokolāde jums ir no Beļģijas. Kur iepērkat izejvielas pildījumiem?
Izejvielas pildījumiem un dekorēšanai ir vietējas, dabiskas izcelsmes.

Nonākam līdz aparatūrai, kurā ievieto trifeles, un tās tiek automātiski ietītas spīdīgā papīrā. Konfekšu ietīšana papīros mums ir automatizēta. Vecākā mašīna spēja ietīt 600 konfektes stundā, bet esam īpaši apmierināti ar savu jaunāko pirkumu, jo šīs iekārtas jauda ir pat četras reizes lielāka. Stundā tā ietin vairāk nekā 2000 trifeļu.

Ejam tālāk uz telpu, kurā tiek iepakotas Ziemassvētku trifeles. Tās redzējām topam ražotnes daļā. Te arī iesaiņo elegantās trifeļu kārbas “Kolekcija Rīga”, kas ir pirmās, kuras es saņēmu kā dāvanu 2007. gadā. Manuprāt, šī ir skaista dāvana ārzemniekiem.

Šīs konfektes ražojam speciāli Ziemassvētkiem. Tās ir karameļu trifeles, un tās tiek iepakotas īpašā kastītē – kā zvaniņā. Tās ir ļoti populāras. Vispār Ziemassvētku un Jaunā gada laiks mums ir īpašs! Tagad jau arī Valentīna diena ir kļuvusi populāra. Vēl svarīgi svētki konfekšu ražotājiem ir 8. marts un Lieldienas. Musulmaņu valstīm mēs ražojam ļoti daudz konfekšu Ramadana laikam. Mēs strādājam 12 stundas dienā, sešas dienas nedēļā. Pirms Ziemassvētkiem tomēr iznāk pagarinātas stundas.

Cik jums ir darbinieku?
Kopā mums ir 65 strādnieki. Kaut arī daudzi ražošanas procesi ir automatizēti, daļai tomēr ir roku darbs, un visu automatizēto darbu arī ir ļoti jāuzmana.

Kā jums ar Eiropas fondiem?
Tos nu gan mēs cenšamies izmantot, cik vien varam. Jaunā ražotne tapa ar Eiropas fondu palīdzību. Tā kā mēs aktīvi piedalāmies pasaules izstādēs, šiem mērķiem mēs izmantojam LIAA projektu ERAF Eiropas Reģionālās attīstības fondu. ESF, Eiropas Sociālais fonds, mums deva iespēju apmācīt darbiniekus.

Kur jūs redzat tālāku izaugsmi?

Cilvēki vairāk pievērš uzmanību tam, ko viņi ēd, kāda ir produktu izcelsme. Tāpēc noteikti pievērsīsim uzmanību un veidosim BIO produktus, uzsverot šokolādes, izejvielu un pildījumu “origin” jeb izcelsmi.

Mēs visu laiku eksperimentējam ar jaunām garšām un produktiem. Nezinu, vai ievērojāt, ka mums ir arī saldējums un šokolādes dzēriens. Ir arī jaunas tāfelītes ar pistāciju riekstiem un marakuju. Un vēl trifeļu kolekcija bez cukura. Jādomā par visiem! Tomēr ir skaidrs, ka piena šokolāde un piena šokolāde ar riekstiem vienmēr būs populāra.

Bija liels prieks gatavot dažādus ēdienus, izmantojot “Pure Chocolate” šokolādi. Šokolāde iederas daudzos ēdienos. Varbūt it kā neparasti, bet arī sāļajos. Pie Pūres šokolādes muzeja ir skaists stiklots restorāns “Terase” ar skatu uz ainavisku ieleju, kurā ganās lopi. Tur varējām baudīt pašu sagatavotos ēdienus. Nākamajā reizē pati negatavošu, bet ēdīšu restorāna piedāvāto. Ēdienkarte izskatījās vilinoša!
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.