Foto-LETA

“BW Ventures” piedāvā Latvijā būvēt gāzes termināli uz baržas 0

Norvēģijas un Singapūras kopuzņēmums “BW Ventures” piedāvā Latvijā būvēt gāzes termināli uz baržas, 9.jūnijā vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums “De facto”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 15
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 133
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

Pēc raidījuma ziņotā, kompānija ir gatava ieguldīt naudu termināļa būvniecībā, savukārt Latvijai būtu jāizbūvē gāzes cauruļvads līdz Inčukalna pazemes gāzes krātuvei. Jauno termināli uz baržas kompānija varētu uzbūvēt divu gadu laikā, kas lētākajā variantā maksātu 25 miljonus latu. Termināli varētu būvēt Rīgas ostā vai arī Skultes ostas akvatorijā.

“Latvijai ir unikāls aktīvs – pazemes gāzes krātuve, kas dod iespēju te attīstīt ļoti lētu sašķidrinātās gāzes piegādi,” intervijā raidījumam sacīja “BW Ventures” pārstāvis Arnfins Unums.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš arī minēja, ka “BW Ventures” piedāvājums ir uzbūvēt peldošu baržu, kas var saņemt sašķidrināto gāzi, pārvērst to gāzveida stāvoklī, un tālāk pa gāzes cauruļvadu nosūtīt uz Inčukalna pazemes gāzes krātuvi, lai to izmantotu tālāk. “Šāda veida terminālis ir sava veida jaunums, tas ir nākotnes bizness,” sacīja Unums, piebilstot, ka šādus projektus kompānija jau realizējusi Dienvidamerikā un tagad lūkojas Eiropas virzienā.

“Ja jūs varat izmantot pazemes krātuvi, jums nevajag uzglabāt gāzi pašā platformā vai būvēt lielus rezervuārus, kā, tas, piemēram, ir Lietuvas gadījumā. Līdz ar to izmaksas ir piecas pat desmit reizes mazākas,” sacīja Unums.

Savukārt Ekonomikas ministrija (EM) pagaidām nesaka ne “jā”, ne “nē” minētajam piedāvājumam.

Raidījums atzīmē, ka, pēc EM pārstāvju paustā, piedāvātais projekts tehniski esot reāls, taču ministrija grib tomēr redzēt, kā attīstās gāzes alternatīvie projekti visā reģionā, lai domātu par pašu risinājumu. “Tas ir sava veida alternatīvs plāns,” sacīja EM Enerģētikas departamenta direktors Dins Merirands.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Latvija, Lietuva, Igaunija un Somija spriež par reģionāla sašķidrinātā gāzes termināļa (SGT) izveidi. Tā kā Baltijas valstis ilgstoši nespēja vienoties par reģionāla SGT būvniecības vietu, izdevīgākā varianta izvērtēšanai tika nolemts jautāt viedokli Eiropas Komisijai, kuras piesaistītās konsultāciju kompānijas “Booz & Company” eksperti par optimālāko vietu reģionāla SGT būvei izraudzījušies Somu līča krastu, kura ziemeļos atrodas Somija un dienvidos – Igaunija.

Vienlaikus Lietuva ir sākusi sava SGT būvniecību Klaipēdā, paziņojot, ka varēs uzņemties reģionāli nozīmīgu lomu un piegādāt dabasgāzi arī pārējām Baltijas valstīm. Lietuva plāno līdz 2014.gada beigām uzbūvēt SGT ar gada jaudu 2‒3 miljardi kubikmetru dabasgāzes.

Reklāma
Reklāma

Latvija ilgstoši aizstāvēja viedokli, ka Baltijas valstīm būtu lietderīgi uzbūvēt kopīgu jaudīgu sašķidrinātās gāzes termināli Latvijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.