Kopš pirmā raidījuma, bet nu jau to vairāk par divdesmit, Dzintris Kolāts (no kreisās) skaidri noteicis, ka šis būs formāts cilvēkiem, kas vecāki par 55 gadiem. Attēlā: kopā ar Salacgrīvas novada domes priekšsēdētāju Dagni Straubergu.
Kopš pirmā raidījuma, bet nu jau to vairāk par divdesmit, Dzintris Kolāts (no kreisās) skaidri noteicis, ka šis būs formāts cilvēkiem, kas vecāki par 55 gadiem. Attēlā: kopā ar Salacgrīvas novada domes priekšsēdētāju Dagni Straubergu.
Ekrānuzņēmums no youtube.com

“55+ saturieties! Kolāts nāk pie jums!” Dažādu mediju cilvēks Dzintris izveidojis savu TV kanālu 6

Anda Rožukalne, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām 137
Lasīt citas ziņas

Dažādu mediju cilvēks Dzintris Kolāts, kam mugurā reizēm Latvijas Radio jaka, izveidojis savu TV kanālu – Kolāta Kuivižu televīzijas raidījumi skatāmi platformā ­”YouTube”. Viņš intervē cilvēkus Kuivižos un citur, un viņam ir daudz jocīgu stāstu un tieša valoda. Viņš ir priecīgs, pašironisks un apņēmīgs! Ir interesanti to skatīties.

Ja kāds nesēž auto un nefilmē pats sevi, tas savam “YouTube” kanālam filmē intervijas ar cilvēkiem, kuri jau simtiem reižu intervēti. Sarunu raidījumu slānis Latvijas “YouTube” ir augošs un liecina par vēlmi jautāt, stāstīt par sevi, gatavību klausīties un audzēt ietekmi ar tādu cilvēku palīdzību, kas jau ir ietekmīgi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ja sāksiet skatīties sarunas, “YouTube” algoritms piedāvās Dž.Spot, kurā režisors Dž. Dž. Džilindžers smēķē un Ieva Adams daudz runā. Turpat būs raidījums “Rezervēts”, ko vada sporta žurnālists Armands Tripāns, un formāts “Rullē ar Horenu”, kurā jautājumus lotosa pozā uzdod Horens Stalbe.

Vēl jūs sasniegs “Personība”, ko vada Maija Rozīte-Krištopane. Sarunas ar virsrakstu “No Bulshit Experience” ir Andra Kiviča pārziņā. “Pāļa Bazars” – intervijas, ko virza alkoholiskie dzērieni. Un vēl un vēl. Bet negribu pretstatīt, jo sarunas par dzīves atziņām vai iepazīšanās ar dažādiem cilvēkiem videoformātos arī ir svarīgas.

Šoreiz minētie sarunu raidījumi noder fonam, lai priekšplānā izceltu Kolāta Kuivižu televīziju. Tas būtībā ir autorraidījums, kas cenšas noķert aktuālo un notikumu kartē parādīt tik svarīgu vietu, kāda ir Kuiviži.

Jānoskatās! Tas ir formāts, kuru veido vairākas daļas un svarīgas rubrikas. Rakstu par to, jo Kuivižu televīzija atšķiras, tā palīdz saprast līdzcilvēkus, kam citas televīzijas nepievērš uzmanību.

Mazliet līdzīgs, jo arī aktuāls un smieklīgs, vienkāršs un uzrunājošs ir “Re:Baltica” veidotais “Starp citu”, kas arī skatāms dažādās digitālās platformās.

55+ saturieties! Kolāts nāk pie jums!

Kopš pirmā raidījuma, bet nu jau to vairāk par divdesmit, Dzintris Kolāts skaidri noteicis, ka šis būs formāts cilvēkiem, kas vecāki par 55 gadiem. Tas ir labs un drosmīgs lēmums, jo ignorē reklāmdevēju definētos jaunības kulta striktos nosacījumus un visu mediju satura radītāju nebeidzamo stresu par to, kur un kā uzrunāt jaunus cilvēkus, kā tos sasniegt un nepazaudēt.

Kolātam ir skaidrs, ka tāds mūžīga stresa piepildīts ceļš ved uz kārtējo elles kambari, kurā ar mainīgiem panākumiem cenšas iespraukties neskaitāmi citi mediju kolēģi. Labāk palikt tur, kur jau esi un jūties labi.

Reklāma
Reklāma

Turklāt šis pats ceļš dodas citā virzienā, kurā nozīmīga sabiedrības daļa un auditorijas tiek uzskatītas par nesvarīgām, ignorētas un nozīmīgi tās pārstāvju viedokļi izslēgti no publiskās diskusijas.

Protams, ka cilvēku gadu skaits ir nosacīts kritērijs, jo vidējās paaudzes skatītāji ir tikpat atšķirīgi kā jaunieši. Tomēr konkrēti kultūras kodi, asociācijas un sarunas veids varētu būt nosacīti kopīgs, uzrunājošs un saprotams.

Kolāts ignorē vēl vienu “YouTube” sarunu tendenci – padarīt interviju raidījumu attēlu maksimāli profesionālu, izdabājot prasīgiem un daudz pieredzējušiem skatieniem.

Kolāta attēls ir vienkāršs kā pašdarbības video, tas šūpojas un kratās pat retos raidījuma reklāmas sižetos, svarīgas intervijas fonā skan, šķiet, Vidzemes šosejas troksnis.

Raidījums ir paredzēts cilvēkiem, kas uz dzīvi skatās “tāpat kā es”, tas ievēro sīkumus un gatavs diskutēt par sarežģītiem jautājumiem.

Vienkāršs apģērbs, kas tāls no stila ikonas ambīcijām un zīmolu mānijas, smags fizisks darbs – tas nenozīmē, ka cilvēks nespēj domāt un neuzdod svarīgus jautājumus, to jums rāda Kolāts TV.

Par to vien Kolāta Kuivižu televīzijai, jo tā nebaidās no lauku veču sarunas stila un satura, kādu varētu ierakstīt arī pie lauku veikala, būtu rezervējama vieta Latvijas mediju vēsturē.

Re, ko nejauši satiku

Kolāta intervijas pēc to viesiem var iedalīt divās daļās. Daļa sarunu skatītāju interesi raisa ar prominentas personības klātbūtni, otra daļa ir Salacgrīvas vai Kuivižu uzņēmēji, citi rosīgi ļaudis, kuru dzīves svarīgie notikumi padara unikālu Kolāta Kuivižu televīzijas saturu. Bet ir kāds svarīgs aspekts, kas vieno visas intervijas: tā ir neliela izjokošana, viesa samulsināšana, līdzi domāšana stāstītajam.

Kolāts māk uzdot neērtus jautājumus, ar viņu var diskutēt. Kolāta Kuivižu televīzijā raidījumu nevarēs izmantot tie, kas sevi uztver pārāk nopietni un neizturēs lielo dzīves patiesību apšaubīšanu.

Mans favorīts ir Kolāta ievads pirms intervijas ar psihoterapeitu Viesturu Rudzīti, kad Kolāts brīnās, ka ir pilnīgi mierīgs, ka viņam nav nekādas trauksmes, vai viss kārtībā, vai tas maz ārstējams?

Uzņēmējam un 90. gadu premjeram Mārim Gailim viņš lūdz izstāstīt, kā ticis pie naudas.

Žaņa Lipkes muzeja vadītājai un sabiedriski aktīvam cilvēkam Lolitai Tomsonei Kolāts pajautā, kā tā gadījies, ka viņa ir tik pareiza. Bet tālākā saruna par liberāli orientēto un konservatīvo vērtību piekritēju uzskatiem par ģimenes struktūru ir nopietna un dod iespēju uzzināt, kāpēc šis jautājums šķeļ sabiedrību.

Kolāts intervijā labi tiek galā ar kaismi, kāda pārņēmusi Salacgrīvas uzņēmuma “Brīvais vilnis” vadītāju Arnoldu Babri, kurš ne tikai šajā televīzijā vien ir dusmojies par lielo Covid-19 inficēto skaitu uzņēmumā, vainodams visus pēc kārtas. Kolāts tikai precizē “tu esi pamatīgi sapsihojies?”, un jautā tālāk.

Lielai daļai interviju ir arī īsie jautājumi, kas uzmundrina skatītāju, jo nu kopā ar intervēto jāatbild, kas jāmet cietumā un vai Dievs pastāv. Ja jūs intervijai uzrunā Kolāts, sagatavojiet pārliecinošu cietumā liekamo sarakstu!

Pareizais viedoklis

Kolāta Kuivižu televīzija ir viens no formātiem, kurā žurnālistam, raidījumu un ziņu dienestu vadītājam, kā arī kādreizējam Latvijas Radio ģenerāldirektoram, kurš studējis ģeogrāfiju, ir vieta viedoklim, attieksmei, pozīcijai.

Tā ir rubrika “Pareizais viedoklis”, precīza un pašironiska kā liela daļa no Kolāta Kuivižu televīzijas satura. Dzintris Kolāts neslēpj, ka ir konservatīvs, un tā arī vērtē notikumus.

Tomēr viņš nav iesprūdis savā vienīgajā patiesībā, tāpēc droši savus uzskatus liek pretī citu domām. Viņam gribas pastāstīt, kas notiks ar jauno Rīgas domes sastāvu, Kolāts nevar palikt malā un iztikt bez tālskata, ja vēlas komentēt, ko domā par aicinājumu ziņot, kā citi ievēro pandēmijas laika ierobežojumus.

Šie komentāri ir kā stendapa izrādes gabaliņi. Jocīgi un diezgan smieklīgi. Mazliet līdzīgi tam, ko savā ļoti populārajā raidījumā dara lietuviešu žurnālists ­Andrjus Tapins, kas nebaidās izsmiet sabiedrības vājības un muļķības Laisves TV raidījumā “Laikykites Ten”.

No Kuivižu TV raidījumiem saprotu, ka Kolāts uzņēmies rūpes par kādu slavenu peļķi pie Kuivižu veikala, visticamāk, viņa viedokļa spēks tiks ar to galā.

Kolāts ir ironisks, paš­ironisks. Viņš ir enerģisks un priecīgs, ieraugot jokus visos jautājumos, ieskaitot savu rosību kameras priekšā. Viņam ir savs rokraksts, sava pārliecība un sava pozīcija.

Skatītāji, kas vairs neskatās, var ieskrieties. Gaidi ar maisu, atvadās Kolāta Kuivižu televīzija. Neies jau izdabāt! Ir pilnīgi skaidrs, ka tā tagad ir centrālā televīzija Kuivižos.

Video:

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.