Kultūra
Kultūrpolitika

Valodas nezināšanas dēļ “Coca-Cola” reklāma aicina pasveicināt nāvi0

Waikato Reo Twitter konts.

Uzņēmuma “Coca-Cola” reklāmas daļa, gribēdama izrādīt cieņu Jaunzēlandes pamatiedzīvotāju maoru valodai, nošāvuši pagalam greizi, raksta “The Guardian”.

Proti, uzņēmums uz saviem dzērienu automātiem Jaunzēlandē gribēja izvietot uzrakstus “Sveiks, draugs!” (“Hello, mate!”), taču izdarīja to daļēji angļu, daļēji – maoru valodā, kuras popularitāte pēc animācijas filmas “Vaiana” augusi neiedomājami strauji.

Rezultāts izskatās šādi: “Kia ora, Mate”, un viss būtu kārtībā, ja vien vārds “mate” maoru valodā nenozīmētu “nāve”.

Tā nu patlaban uzraksts uz dzērienu automātiem vēsta: “Sveika, nāve!” skaidrā maoru valodā, un savā ziņā ir traģiski ironisks. Jaunzēlandē ir viens no lielākajiem aptaukojušos iedzīvotāju īpatsvariem pasaulē, savukārt saldināti gāzētie dzērieni, kāds neapšaubāmi ir kokakola, ir viens no lielā svara veicinātājiem īpaši bērnu un jauniešu vidū.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.