
Interesanti fakti 0
Dārgākā Eirovīzija vēsturē
2021. gada konkurss Roterdamā, Nīderlandē, tika lēsts kā viens no dārgākajiem ar budžetu virs 38 miljoniem eiro.
2012. gadā Baku (Azerbaidžāna) rīkotais konkurss bija vēl iespaidīgāks – uzbūvēja pilnīgi jaunu Crystal Hall arēnu par vairāk nekā 100 miljoniem eiro. Kopējie valsts tēriņi, tai skaitā infrastruktūrai, pārsniedza 250 miljonus eiro.
Šveices rekords 2025. gadā
Bāzele 2025. gadā rīkoja Eirovīziju ar oficiālo budžetu 38 miljoni eiro, kas ir viens no lielākajiem jebkad.
66,6% balsotāju Bāzelē referendumā nobalsoja PAR šī budžeta piešķiršanu.
Uzvara = izdevumi
Uzvarētājvalstij nākamajā gadā jāuzņemas konkursa organizēšana, kas nozīmē miljonu ieguldījumus, pat ja daļu sedz EBU.
Piemēram, Ukraina 2017. gadā maksāja ~30 miljonus eiro, bet Portugālei 2018. gadā bija jāorganizē konkurss par spīti ekonomiskajām grūtībām.
Ir valstis, kas atteicās finansiālu iemeslu dēļ
Turcija, Slovākija, Andora, Bosnija un Hercegovina – visas šīs valstis vienā vai citā brīdī izstājās no Eirovīzijas, galvenokārt finansiālu apsvērumu dēļ.
Dažos gadījumos problēmas bija ne tikai ar dalības maksu, bet arī ar dalībnieka finansēšanu.
Dalībvalstu izdevumu atšķirības
Dažās valstīs dalībniekiem jācīnās par sponsoru atbalstu (piemēram, Maltā un Lietuvā).
Tikmēr “Big Five” valstis (Vācija, Francija, Itālija, Spānija, Apvienotā Karaliste) ik gadu sedz vislielāko daļu no EBU konkursa izmaksām (katra maksā 300–450 tūkstošus eiro).
Kostīmi, LED ekrāni un specefekti – viss maksā
Dažu dalībvalstu priekšnesumi maksā vairākus simtus tūkstošu eiro. Piemēram:
Moldovas 2022. gada priekšnesums tika uzskatīts par vienu no lētākajiem un tomēr bija skatītāju favorīts.
Savukārt Malta 2016. gadā tērēja ap 1,5 miljoniem eiro tikai vienam priekšnesumam.
Skatītāji rada ienākumus
Eirovīzijai ir skatītāju auditorija ap 160 miljoniem, kas piesaista sponsorus, reklāmas un tūristus.
Rīkotājvalstij var būt ievērojams ekonomisks ieguvums – piemēram, Zviedrija 2016. gadā guva tūrisma ieņēmumus ap 25 miljoniem eiro.