Foto: Yuganov Konstantin/SHUTTERSTOCK

Kādos gadījumos skolnieku atstāj uz otru gadu? 53

Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Emocijzīmes, kas bieži tiek pārprastas: tās nozīmē kaut ko pavisam citu, nekā domājat 31
Eksperti atklāj, ka ir kaut kas, no kā Putins baidās vairāk nekā no NATO
Kokteilis
FOTO. Daži no viņiem pat neprecēti! Šī gada 10 iekārojamākie Latvijas vīrieši MI skatījumā
Lasīt citas ziņas

“Slimības dēļ meitai bieži sanācis kavēt skolu, nav nokārtoti daudzi pārbaudes darbi. Vai ir kādi skaidri noteikumi, pie cik daudz kavējumiem bērns atstājams uz otru gadu? Vai skolotājam obligāti jānodrošina vasaras darbi, kuru laikā iespējams izpildīt kavētos pārbaudījumus un darbus?” – jautā Diāna Ventspilī.

“Ir būtiski, lai skolēns apgūtu attiecīgajā mācību gadā un mācību priekšmetā paredzēto mācību saturu. Tādēļ svarīgi ir nevis neuzrakstīti pārbaudes darbi vai neiegūti mācību sasniegumu vērtējumi, bet neapgūto zināšanu un prasmju trūkums, kas var traucēt skolēnam apgūt nākamās klases mācību saturu,” atbild Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) vecākā eksperte Jana Veinberga.

Lemj skolas pedagoģiskā padome

CITI ŠOBRĪD LASA

Ministru kabineta noteikumu nr. 591 Kārtība, kādā izglītojamie tiek uzņemti vispārējās izglītības programmās, speciālajās izglītības iestādēs un speciālajās pirmsskolas izglītības grupās un atskaitīti no tām, kā arī pārcelti uz nākamo klasi 34. punktā noteikts, ka skolēnu nepārceļ vispārējās izglītības programmas nākamajā klasē un nosaka papildu mācību pasākumus visa mācību gada laikā, ja izglītības iestādes pedagoģiskā padome, izvērtējot skolēna mācību sasniegumus (vērtējums vienā un vairākos mācību priekšmetos neatbilst mācību priekšmeta standartā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem vai gada vērtējums ir zemāks par četrām ballēm, vai gada vērtējums nav saņemts), mācību sasniegumu attīstības dinamiku, skolēna vispārējo attīstību, kavējumu daudzumu (kavējumu dēļ nav iespējams novērtēt izglītojamā mācību sasniegumus semestrī vai gadā), kā arī mācību sasniegumu prognozi nākamajam mācību gadam, atzīst, ka izglītojamais nav pārceļams vispārējās izglītības programmas nākamajā klasē.

Par skolēna pārcelšanu vai nepārcelšanu nākamajā klasē lemj skolas pedagoģiskā padome, kopsakarā vērtējot gan kavējumus, gan mācību sasniegumus, gan skolēna zināšanas un prasmes.

Atstāšana uz otru gadu – galējs līdzeklis

“Izglītības kvalitātes valsts dienests vairākkārt paudis viedokli, ka atstāšana uz otru gadu tajā pašā klasē uzskatāma par ārkārtas līdzekli un skolēns jāatstāj uz otru gadu tajā pašā klasē tikai tādā gadījumā, ja citi atbalsta sniegšanas veidi viņam nav palīdzējuši vai arī tos nebija iespējams izmantot. Piemēram, skolēns smagi slimoja visu semestri, kā arī vasarā, līdz ar to līdz nākamā mācību gada sākumam nav apguvis paredzēto mācību saturu un nav ieguvis vērtējumu vairākos mācību priekšmetos,” stāsta IKVD pārstāve.

Gadījumā ja skolēns ir daudz kavējis un nav saņēmis mācību sasniegumu vērtējumu (vai tas ir zemāks par četrām ballēm) gadā vienā vai vairākos mācību priekšmetos, pēc skolas pedagoģiskās padomes ieteikuma direktors skolēnam šajos mācību priekšmetos nosaka papildu mācību pasākumus vasaras laikā.

Bet papildu mācību pasākumu laiks nepārsniedz divas nedēļas un turpinās ne ilgāk kā līdz nākamā mācību gada sākumam (tas neattiecas uz skolēniem, kas vidējās izglītības posmā uzņemti tālmācības vai neklātienes izglītības programmā).

Reklāma
Reklāma

Papildu mācību pasākumu noslēgumā, bet ne vēlāk kā līdz nākamā mācību gada sākumam par noteiktajos mācību pasākumos apgūto mācību saturu tiek organizēti pēcpārbaudījumi, kuru termiņus ar rīkojumu nosaka direktors. Nākamajā klasē skolēnu pārceļ, ja ne vairāk kā vienā pēcpārbaudījumā skolēns saņēmis zemāk par četrām ballēm (neattiecas uz vidusskolas posmu).

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.