Rota veidota, iedvesmojoties no grieķu senā teātra arhitektūras formām. Mazākā koka detaļa simbolizē skatuvi, dzintars – orķestra daļu, bet lielākā detaļa – skatītāju zāli.
Rota veidota, iedvesmojoties no grieķu senā teātra arhitektūras formām. Mazākā koka detaļa simbolizē skatuvi, dzintars – orķestra daļu, bet lielākā detaļa – skatītāju zāli.
Foto – Anda Krauze

Kardinālas pārmaiņas 0


Inita rotu meistarošanai pievērsusies, draudzenes Janīnas Kjakstes mudināta. Tautas daiļamata meistare nodarbojusies ar ādas apstrādi, sākusi darināt auskarus, kaklarotas un rokassprādzes un reiz piedāvājusi viņai pamēģināt. Kāpēc ne, uzrunātā nodomājusi, jo rokdarbi patīk un vakari nav pārāk aizņemti. – Stundiņu pastrādājusi draudzenes darbnīcā, sapratu, ka esmu tajā lietā iemīlējusies. Aizrāvos tik ļoti, ka biju gatava pamest darbu Valsts zemes dienestā un pilnībā nodoties rotu gatavošanai, – septiņus gadus senus notikumus atceras Inita un piebilst, ka tādos brīžos ir vērts saņemt drosmi un pievērsties tam, kas patiesi interesē, patīk un padodas. Tad var būt diezgan drošs, ka dzīve netiks izniekota.

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu 142
Lasīt citas ziņas

Hobijrotu darināšanas pamatus ierādījusi draudzene. Kādu laiku iztikusi ar šīm zināšanām, kas vairojušās, pieaugot pieredzei. Bet tad šķitis – lai varētu attīstīties un pilnveidoties, nepieciešama akadēmiskā izglītība. Iestājusies Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina tehnoloģiju institūtā, kur apgūst materiālu dizaina un tehnoloģiju studiju programmu. – Var jau rotas darināt bez augstskolas izglītības, bet, lai cilvēkus nepārņemtu rutīna un viņi 10 un 15 gadus pēc kārtas nedarbotos tajā pašā stilā, jāievieš mūža izglītība dizainā. Tas vairotu radošo potenciālu, meistari uzzinātu, kas notiek Latvijā un pasaulē, kādā virzienā attīstās māksla.

Nevajag baidīties eksperimentēt, bet gan gluži kā bērnam spēlēties ar materiāliem, krāsām un tehnikām, jo nereti, ignorējot iedibinātās likumības, materiālu un krāsu saderības robežas, rodas kaut kas savdabīgs, uzsver rotu dizainere. Vēl radošam cilvēkam, vai tas būtu dzejnieks vai mākslinieks, vienmēr jābūt līdzi uzmetumu jeb skiču kladei. Ideja var iešauties prātā, gaidot autobusu pieturā, dzerot kafiju kafejnīcā vai gludinot veļu mājās. Ja ideju nepiefiksē, tā var aizmirsties. Turklāt, ja gribas skaistāku rotu, skicējot to vēl un vēlreiz, apaudzējot ar jaunām detaļām, atnāk īstais risinājums. Inita saka – daudz bēdīgāk ir tad, ja pie rotas ķeras uzreiz, pakļaujoties pirmajam impulsam. Tad darinājums varbūt jāpārtaisa septiņas reizes, līdz rezultāts apmierina. Dizainere arī iesaka papētīt ārvalstīs izdotas rotu mākslas grāmatas. Tās šķirstot, var sajust pasaules elpu un neapzinoties atnāk kāda ideja.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.