Foto – Shutterstock

Apgūt jaunus horizontus 0


Vēlākajos mēnešos, kad tiek apgūta prasme rāpot un staigāt, mazuļa pētījumu lauks ievērojami paplašinās un viņu var jau iesaistīt ikdienas rituālos – ļaut mīcīt mīklu, maisīt ēdienu, atvērt, aizvērt trauciņus, sakārtot virtuves skapīšos esošos katlus un karotītes. Uzlabojoties lielām motorajām funkcijām un prasmīgi pārvietojoties apkārtnē, attīstās arī sīkā motorika. Mazais var noturēt krūzīti un karoti, no klucīšiem celt torņus, ņemt krītiņus, zīmuļus, otu. Sākumā, aktivizējot darbības ar rakstāmpiederumiem, pieaugušais var iedrošināt bērnu, paņemot viņa roku no plaukstas virspuses un vadot to pa papīra lapu dažādos virzienos. Tās ir mazuļa pasīvās kustības, kas, vairākas reizes atkārtojot, tiks nostiprinātas atmiņā un vēlāk atdarinātas patstāvīgi.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 15
Farmācijas gigants “AstraZeneca” atzīst, ka viens no tās Covid-19 vakcīnas blakusefektiem var būt pat nāvējošs 7
FOTO. Muskuļains torss! Pirmo reizi redzam Donu jaunajā Eirovīzijas tērpā 14
Lasīt citas ziņas
Rokas darbības sākumā ir nenoteiktas, pakāpeniski tās iegūst virzienu uz priekšu un atpakaļ, švīkas kļūst īsākas, kustību amplitūda samazinās, un līniju kombinācijās bērns sāk saskatīt līdzību ar reāliem objektiem. Mazajam jāuztic tas, ko vecāki veiklāk un vienkāršāk varētu izdarīt paši, – apģērbties, aizpogāt pogas, aiztaisīt rāvējslēdzēju, paēst ar karoti un citas sadzīviskas darbības. Ne vien jāatļauj izdarīt pašam, bet arī ar vārdiem jāatbalsta un jāveicina process. Roku darbību verbāla stimulēšana attīsta komunikatīvās prasmes un bagātina vārdu krājumu.
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.