“Lai tiktu ārā no “Rimi”, tagad vajag kuponu”- pircēji samulsuši, kā tikt ārā no veikala, ja nekas netiek nopirkts 0
Linda Tunte

FOTO: Ekrānuzņēmums/X

Sociālajos medijos kāds pircējs raksta: “Lai tiktu ārā no “Rimi”, tagad vajag kuponu, kuru var dabūt, kaut ko nopērkot. Saprotu, ka zagļi ir problēma, bet šis ir traģikomiski.”

Reklāma
Reklāma
Dzer un tievē: 7 efektīvas tējas, kas palīdzēs atbrīvoties no liekajiem kilogramiem
5 lietas, kuras nedrīkst izsviest no mājokļa pat tad, kad tās nokalpojušas
Uz Saules noticis liels sprādziens. Uz Zemi traucas spēcīga magnētiskā vētra 57
Lasīt citas ziņas

LA.LV novēroja, ka šāda kārtība ir ne tikai “Rimi” veikalos, līdzīgi ir arī “Lidl” un “Ikea”, tiesa gan, šis nosacījums ir vien pie pašapkalpošanās kasēm. Pie ieraksta soctīklā vairāki komentētāji norāda, ka Eiropā tā ir jau kādu laiku, un tas ir domāts kopējai drošībai.

Lai noskaidrotu, kā tieši šī drošības sistēma darbojas, kā tikt ārā no veikala, ja tomēr nolemts neko nepirkt, un vai zādzību skaits veikalos palielinās, sazinājos ar “Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāju Ingu Biti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa norāda: “”Rimi” seko līdzi mazumtirdzniecības tendencēm pasaulē un Eiropā, tāpēc atsevišķus risinājumus izmēģinām arī mūsu veikalos. Arī šis konkrētais risinājums jau tiek izmantots Eiropā un dažviet arī Latvijā. Kā pirmais Rimi veikals, kur tika pilotēts šis risinājums, bija Rimi SM Dzelzavas.”

Izejas sistēma darbojas vienkārši – kad pircējs veic norēķinus par pirkumu pašapkalpošanās zonā, tiek izdrukāts čeks ar svītru kodu, kuru noskenējot, atveras izejas vārti. Savukārt pircējs, kas nolēmis neko neiegādāties, var iziet gar parastajām kasēm. Tāpat, ja nepieciešams, arī pašapkalpošanās zonas kasiere var manuāli atvērt izejas vārtus.

“Rimi” apkopotā informācija par zādzībām veikalos liecina, ka to kopējais skaits ir stabils, taču mēdz būt atšķirības atsevišķos veikalos. Lielākajos veikalos parasti apsardze saskaras ar vairākiem zādzību gadījumiem dienā. Vidēji vienā zādzības reizē tiek mēģināts nozagt preces 30 eiro vērtībā, taču veikalos ar lielāku apmeklētāju plūsmu, piemēram, “Rimi Origo”, zādzību skaits ir lielāks un vidējā nozagto preču vērtība ir mazāka – ap 8 vai  9 eiro.

Visbiežāk tiek pieķertas personas, kuras cenšas norēķināties par pirkumu, kurā ietilpst krietni vairāk preču nekā tiek uzrādīts pie kases. Savukārt zagtāko preču tops ir nemainīgs – visbiežāk zog alkoholiskos dzērienus, kafiju, šokolādi un kosmētiku jeb preces, kuras var viegli realizēt otrreizējā tirgū un iegūt naudas līdzekļus.

Kā viens no pēdējā gada efektīvākajiem jaunievedumiem cīņā pret zādzībām veikalos ir mobilā apsardzes grupa, kas analizē video arhīvus, komunicē ar veikala vadību, izskaitļo zagļus un veic aizturēšanas veikalos. Rimi pieredze rāda, ka visbiežāk iepriekšējie nodarījumi tiek konstatēti pēc video arhīva un, atkārtoti mēģinot veikt zādzības, personas tiek aizturētas. 

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.