Foto – Fotolia

Cilvēks bez vārda 5


Bībeles leģendu pētnieki vairāk sliecas domāt, ka Ahasvērs nav Mūžīgā žīda īstais vārds. Kaut vai tāpēc, ka tāda vārda senajiem ebrejiem nemaz nebija. Tā varētu būt stilizācija. Turklāt bez Ahasvērs pētniekiem zināmi vismaz vēl trīs Mūžīgā žīda vārdi: Espero–Dioss, Butadeuss un Kartafails. Pirmais nozīmē “ceri uz dievu”, otrais – “dievam iesitušais”, trešais – “pretorija sargs”. Lūk, un tieši kā šā trešā vārda īpašnieks Mūžīgais žīds minēts Parīzes Mateja “Lielajā hronikā”. Pieņemts uzskatīt, ka šis vārds ir arī vissenākais.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Divas mašīnas pašvaldības policijas atbrauca” – Ogrē slēgts bērnu izveidotais dzērienu veikals
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 26
Farmācijas gigants “AstraZeneca” atzīst, ka viens no tās Covid-19 vakcīnas blakusefektiem var būt pat nāvējošs 7
Lasīt citas ziņas
Iespējams, vairs neviens pētnieks neuzzinās, kā patiesībā sauca Jēzus apvainotāju. Bībelē aprakstīto notikumu laikā uzskatīja, ka cilvēka vārds mistiskā veidā ir saistīts ar viņa likteni. Savukārt cilvēka liktenis visiem sugas pārstāvjiem ir neapskaužami vienveidīgs – kaut kā nodzīvot to dzīvīti un tad kapā sagaidīt pastarās tiesas iestāšanos. Nolemjot Ahasvēru mūžīgai klaiņāšanai, Jēzus viņa gadījumā it kā pieļāvis izņēmumu, izvedot viņu ārpus normālo cilvēku ikdienas. Tādējādi viņa liktenis pārstāja būt visas cilvēces kopējā likteņa daļa. Tieši tādēļ Ahasvēram nav tiesību uz savu vārdu, ko viņam piešķīra piedzimstot un kas tik mistiskā kārtā it kā saistīts ar pasaules likteni. Kopš tā mirkļa viņš ir izraidītais, bet izraidītais ir cilvēks bez vārda, kuram ir tiesības lietot tikai iesaukas jeb palamas, kādas viņam piešķir citi cilvēki.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.